Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple testar två vikbara iPhone-prototyper i Foxconns anläggningar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går nog inte säga att vikbara telefoner har tagit marknaden med storm ännu men det verkar inte ha avskräckt Apple.

Läs hela artikeln här

Ge mig en clamshell och jag blir toknöjd

  • Medlem
  • International user
  • 2021-01-05 12:39
Ursprungligen av Kaffekopp:

Ge mig en clamshell och jag blir toknöjd

?, men ärligt talat jag förstår int hypen med vikbara telefoner. Visst trevligt kanske någon dag i framtiden, men just nu är det ju på tok för många kompromisser. Allt jag behöver är en platt skärm utan krusiduller, vikbarhet är ju inte nån killer funktion precis.

Provade en Galaxy fold och förstår inte alls tanken.

Skärmen repas permanent om din nagel kommer emot den....

Hur skall jag använda den?

Det stora vecket i mitten är heller ingen höjdare.

Vem vill ge 20tkr+ för det?

Produkten känns halvfärdig och på prototyp stadiet.

Så den fick inte stanna kvar hemma.

  • Medlem
  • 2021-01-05 15:04

Lite märkligt att man gör tester hos Foxconn. Det borde väl göras hemma bakom stängda dörrar?

Jag hade varit mycket mer intresserad av en dator/mobil som Darien Lambert (spelas av Dale Midkiff) har, som heter Selma. Selma projiceras som en kvinna som svarar på Dariens frågor och utför uppdrag som Darien ger henne. Se: https://www.youtube.com/watch?v=AVSDQ4IDDTE

Vikbara telefoner tror jag inte riktigt på. Man tänker på materialtrötthet i vikbara delen. Fiasko blev det med Samsungs dito.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-01-06 07:49
Ursprungligen av Ljung:

Lite märkligt att man gör tester hos Foxconn. Det borde väl göras hemma bakom stängda dörrar?

Håller med. Låter som att Samsung vill att Apple går mot vikbart.

1
Bevaka tråden