Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kuo: AirTags och Apples första AR-glasögon lanseras i år

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då har vi äntligen gått över till 2021 och det skall bli spännande att se vad Apple kommer presentera under året och nu är ryktena igång.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-01-06 07:56

Det kan vara så att det är marknaden som gjort att vi inte fått Airtags. Hur många Tiles säljs? Villhöver vi ha Airtags? Jag har ingen Tile och det är oerhört länge sedan något stort nog att fästa en Airtag på försvann för mig.

Sedan detta med glasögon. Jag har använt glasögon länge och jag vill helst slippa ha dylika ting på näsan. Därför jag använder linser så ofta jag kan.
Dessa AR-glasögon är bara en våt dröm för riktiga nördar, alla andra, inte så mycket.

  • Medlem
  • 2021-01-06 10:47

Apple har nog tappat bort sina Airtags och kan inte hitta dem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-06 13:51
Ursprungligen av MatsOlov:

det är oerhört länge sedan något stort nog att fästa en Airtag på försvann för mig.

Jag skulle inte tro att AirTags kommer vara speciellt stora, skulle själv gissa på kring storleken av en 25-50-öring.

PS. Ni kids får googla storleken

Just AirTaigs har jag väntat länge på nu sen det först skrevs om det. Tänker först och främst dubbla upp säkerheten på min 8-åring hemma (som idag har "Hitta"-funktionen på sin iPhone aktiverad) med någon smart lösning (armband eller helst något mer dolt) med att fästa en AirTag intill kroppen. Sedan är en givet i jobbväskan och en på nycklarna. Tror, naturligtvis beroende på pris, att AirTags försäljning kommer vara ganska så begränsad till en början men likt Apple Watch och "word of mouth" kommer öka markant inom en tvåårsperiod. Speciellt när PR-avdelningen spinner hårt på "Kvinna hittade förlorad katt tack vare..." osv.

Väntar spänt på dessa?

Senast redigerat 2021-01-06 19:27
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-01-06 19:18
Ursprungligen av kafferast:

Just AirTaigs har jag väntat länge på nu sen det först skrevs om det. Tänker först och främst dubbla upp säkerheten på min 8-åring hemma (som idag har "Hitta"-funktionen på sin iPhone aktiverad) med någon smart lösning (armband eller helst något mer dolt) med att fästa en AirTag intill kroppen. Sedan är en givet i jobbväskan och en på nycklarna. Tror, naturligtvis beroende på pris, att AirTags försäljning kommer vara ganska så begränsad till en början men likt Apple Watch och "word of mouth" kommer öka markant enom en tvåårsperiod. Speciellt när PR-avdelningen spinner hårt på "Kvinna hittade förlorad katt efter tack vare..." osv.

Väntar spänt på dessa?

Behövs det verkligen att taga sina barn i Sverige? Känns lite Sydamerika över det. Eller är ni ofantligt rika så kidnappning är ett reellt hot?

Ursprungligen av MatsOlov:

Behövs det verkligen att taga sina barn i Sverige? Känns lite Sydamerika över det. Eller är ni ofantligt rika så kidnappning är ett reellt hot?

Haha. Absolut inte, men å andra sidan, behövs det hemförsäkring, larm till huset/bilen, brandvarnare osv? Troligtvis inte, men jävligt avgörande när det väl krävs och ibland ett pris värt att betala för lite sinnesro...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-06 21:32
Ursprungligen av MatsOlov:

Behövs det verkligen att taga sina barn i Sverige? Känns lite Sydamerika över det. Eller är ni ofantligt rika så kidnappning är ett reellt hot?

Att bli av med ett barn på valfritt publikt ställe tror jag många skulle vilja undvika så mycket det går, otäck känsla. Att då ges möjligheten att kunna spåra på ett väldigt enkelt, smidigt och i sammanhanget säkert ”billigt” sätt tror jag kommer vara uppskattat.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-01-07 08:15
Ursprungligen av zinned:

Att bli av med ett barn på valfritt publikt ställe tror jag många skulle vilja undvika så mycket det går, otäck känsla. Att då ges möjligheten att kunna spåra på ett väldigt enkelt, smidigt och i sammanhanget säkert ”billigt” sätt tror jag kommer vara uppskattat.

Till viss del kan jag förstå det resonemanget, men känner även att det är en form av falsk trygghet där vårt ansvar som förälder och att hålla uppsikt och ta ansvar för våra barn läggs över på teknik. Men visst jag förstår, även om jag själv inte skulle använda en Airtag till just detta.

Kan det vara en anledning till att dessa övervakningsknappar inte släpps? Möjligheten att lägga en i en bil, en väska, eller i en ficka, och på så sätt ha total kontroll på vart, tex en partner, befinner sig?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-07 16:27
Ursprungligen av MatsOlov:

Kan det vara en anledning till att dessa övervakningsknappar inte släpps? Möjligheten att lägga en i en bil, en väska, eller i en ficka, och på så sätt ha total kontroll på vart, tex en partner, befinner sig?

Har jag svårt att tänka mig. Skulle man vilja göra sådant idag så är det enkelt, finns massor av sådan utrustning att använda om man vill.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-03-10 15:17
Ursprungligen av zinned:

Har jag svårt att tänka mig. Skulle man vilja göra sådant idag så är det enkelt, finns massor av sådan utrustning att använda om man vill.

https://feber.se/mobil/apple-verkar-ha-en-ant...

1
Bevaka tråden