Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som har HomePod Mini (och en iMac)?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är lite sugen på att importera en och ha som högtalare till min 27 tum 2015 iMac.
Nån som har erfarenhet med bägge eller som kan säga hur ljudet är i en HomePod?

Frågor:
* Är ljudet så mycket bättre så att det är värt det, jämfört med en 27 tum iMac från 2015?
* Sprider sig ljudet som annonserat så man inte behöver ställa Homepoden direkt bakom sin iMac får att få "stereo"?
* Bästa stället att importera ifrån?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-29 14:07

Stereo får man väl först när du skaffar två st som du ställer in som just ett stereopar.

Tyvärr och märkligt nog har inte macOS än så länge stöd för att skicka ut ljudet till ett stereopar av HomePod. Vansinnigt märkligt men så är det.

Ursprungligen av zinned:

Stereo får man väl först när du skaffar två st som du ställer in som just ett stereopar.

Tyvärr och märkligt nog har inte macOS än så länge stöd för att skicka ut ljudet till ett stereopar av HomePod. Vansinnigt märkligt men så är det.

Jo jag vet hur stereo funkar, det var därför jag skrev "stereo" inom citationstecken.
Har inte lyssnat på en Homepod men en av grejerna med den är att den är bra på att sprida ljudet så vart man än befinner sig så ska ljudet komma från där man är (sägs det).

Vet även att dom inte går att koppla i stereopar till sin mac, vilket är precis som du säger, vansinnigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-29 21:51
Ursprungligen av breather:

Jo jag vet hur stereo funkar, det var därför jag skrev "stereo" inom citationstecken.
Har inte lyssnat på en Homepod men en av grejerna med den är att den är bra på att sprida ljudet så vart man än befinner sig så ska ljudet komma från där man är (sägs det).

Vet även att dom inte går att koppla i stereopar till sin mac, vilket är precis som du säger, vansinnigt.

Ja, det är heltokigt...fattar inte vad Apple sysslar med där. Det borde ju vara självklart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-12-01 15:06
Ursprungligen av breather:

* Bästa stället att importera ifrån?

Även jag intresserad av att höra varifrån ni köpte er HomePod Mini.
Tips mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-01 17:02
Ursprungligen av Lsthlm:

Även jag intresserad av att höra varifrån ni köpte er HomePod Mini.
Tips mottages tacksamt.

Tips:

apple.de
gravis.de
fnac.fr

Ursprungligen av zinned:

Tips:

apple.de
gravis.de
fnac.fr

Går de o köpa direkt från apple.de utan mellanhand?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-22 16:07
Ursprungligen av Macaddict:

Går de o köpa direkt från apple.de utan mellanhand?

Nej, Apple levererar endast inom varje butiks landsgränser. Du får från Tyskland använda en forward, jag använde mailboxde.com.

Ursprungligen av zinned:

Nej, Apple levererar endast inom varje butiks landsgränser. Du får från Tyskland använda en forward, jag använde mailboxde.com.

Vad fick du betala för den tjänsten?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-22 21:45
Ursprungligen av kafferast:

Vad fick du betala för den tjänsten?

Man ges valmöjligheter i form av en hel drös med olika speditörsalternativ samt om man vill att de ska förstärka paketeringen. Jag valde att skicka med UPS till en av deras Access Points (uthämtningställen) och det kostade €16.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2020-12-24 11:16

Köpte min från fnac fick betala € 114,99 inclusive frakt. Lite knepigt med franskan men det gick bra med Google hjälp.
Kanske ska testa med apple.de - för det blir minst en till.

Ursprungligen av Choke55:

Köpte min från fnac fick betala € 114,99 inclusive frakt. Lite knepigt med franskan men det gick bra med Google hjälp.
Kanske ska testa med apple.de - för det blir minst en till.

Har en order därifrån också. Kommer i början av nästa år. Men skönt att höra att det verkade fungera bra för dig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-24 13:52
Ursprungligen av kafferast:

Har en order därifrån också. Kommer i början av nästa år. Men skönt att höra att det verkade fungera bra för dig.

Jag köpte en från Apple.de som sedan skickades vidare med Mailboxde.com. Sedan köpte jag en från Fnac som skickades direkt hem till mig.

Har en tredje order liggandes hos ProShop sedan 1,5 månad men de verkar ju aldrig få in enheten.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2020-12-24 13:53
Ursprungligen av kafferast:

Har en order därifrån också. Kommer i början av nästa år. Men skönt att höra att det verkade fungera bra för dig.

Det tog lite tid. Tror den låg över tre dagar i Belgien, då var det lite nervöst.
Just informationen om transporten var kanske inte den mest upplysande.

1
Bevaka tråden