Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket program för att skriva CV?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket program ska man skriva CV på en mac?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-11-28 02:09

Ett cv kräver inget specialprogram då det inte är en speciell filtyp, utan bara fråga om layout och oftast genom att använda en dokumentmall. Prova Pages som har flera mallar för cv med installationen.

Jag jobbar som konsult och har skrivit alla mina uppdrag i separata txt-filer som jag sen kan labba med och sätta samman till ett helt cv. Det blev för många versioner av alla texter till slut och jag ville kunna ha "single point of thruth" typ. Nästa steg är väl att lägga upp dem i git

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-12-09 19:16

Mitt svar är att du ska skriva din cv - som är ett levande dokument över tid - där du känner sig bekväm att spara något.
Klarabara har en point i att använda en ren textfil. Enkelt och simpelt. Självklart kan du lägga in texten i ett fint Pages dokument eller vart du än vill, ibland vill du ha in det på ett formulär och då passar den rena oformaterade texten fint.

Ett förslag är appen Anteckningar.

Ursprungligen av Lilopp:

Vilket program ska man skriva CV på en mac?

Skriv inte i Pages. I synnerhet om du ska skriva i en tabell. Helt värdelös på tabeller.

Ursprungligen av calinou:

Skriv inte i Pages. I synnerhet om du ska skriva i en tabell. Helt värdelös på tabeller.