Är störst verkligen bäst - vi testar iPhone 12 Pro Max och iPhone 12 Mini

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då har samtliga modeller i iPhone 12-serien äntligen lanserats och frågan är om störst alltid är bäst?

Läs hela artikeln här

Ja beror nog på behovet om man väljer en stor eller liten mobil. Läste nånstans att det är främst i den asiatiska marknaden de vill ha så stora ”phablets” som möjligt. De har mer sällan datorer/plattor och mobilen är ofta den enda ”datorn” de har. Kvinnor brukar dessutom ha handväskor så det är enkelt att ha en stor mobil i väskan. Asien, inklusive Kina är en folkrik marknad så tillverkare anpassar sig efter det.

Men har man redan en surfplatta och en dator tror jag många vill ha en lite mindre mobil. Som kille med bara en jacka så lättare att ha en liten i innerfickan också, blixtlåset går rent av stänga. Skönt slippa bära på en tung tegelsten ungefär. Så iPhone 12 Mini kändes som ett genialt drag av Apple. I synnerhet när många Android tillverkare har övergett den nischen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-22 22:06

Jag funderar på om det kan uppstå en marknad där vissa köper två telefoner? En mindre(mini) för middagar och vissa andra sammanhang där man inte kommer använda telefonen så mycket och där det samtidigt vore bra om den är lätt och smidig. För andra tillfällen vill man ha något större sp att man kan "jobba" mer med den.

Jmf klockvärden där det finns uttalade klockor för vissa situationer, dress-ur etc. Vet att klockliknelsen blir fel på många sätt, men ändå en liknelse.

Ursprungligen av xms67:

Jag funderar på om det kan uppstå en marknad där vissa köper två telefoner? En mindre(mini) för middagar och vissa andra sammanhang där man inte kommer använda telefonen så mycket och där det samtidigt vore bra om den är lätt och smidig. För andra tillfällen vill man ha något större sp att man kan "jobba" mer med den.

Jmf klockvärden där det finns uttalade klockor för vissa situationer, dress-ur etc. Vet att klockliknelsen blir fel på många sätt, men ändå en liknelse.

Ja jag har en extra mobil en Sony Xperia L4 för andra sammanhang med ett laddat refillkort. Men det är en billig mobil som man inte skulle bli så rädd om den blev stulen eller gick sönder.

Blir för dyrt med två iPhones helt enkelt. Såvida man inte skulle skaffa en äldre mobil på utgående.

• Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-23 10:59
Ursprungligen av johnh3:

Ja jag har en extra mobil en Sony Xperia L4 för andra sammanhang med ett laddat refillkort. Men det är en billig mobil som man inte skulle bli så rädd om den blev stulen eller gick sönder.

Burner phone...

Ursprungligen av zinned:

Burner phone...

😂

Nej nu har jag faktiskt beställt en Grön 256 mini till en kostnad av en PRO nästan..

Jag kan inte annat än fascineras av formen och det finns ju iPads som någon måste köpa med

1
Bevaka tråden