Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lurad på iPhone 11

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-11-20 11:49

Jag har blivit lurad på en iPhone 11. Jag har nollställt den och tagit bort den på "Hitta min". Finns det nåt sätt som gör att jag kan blockera den eller göra den obrukbar?

Anmäl till polisen och be operatören spärra den

  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-11-20 12:26
Ursprungligen av barbapappa_86:

Anmäl till polisen och be operatören spärra den

Ska göra detta. Kan man låsa upp den igen efter man gjort detta?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-11-20 16:31

Men du sålde den enligt detta inlägg?

Ursprungligen av frazze:

Men du sålde den enligt detta inlägg?

Jag gissar att "lurad på" i det här fallet betyder "såld och överlämnad, men inte betald".

Du behöver inte svara om det är känsligt. Men får man fråga hur du blev lurad? Bara så att man undviker liknande situation. När man köper ny lur varje år som jag så blir det ju en hel del Blocket-annonser etc. Svårt att helt undvika skummisar.

Ursprungligen av nufc78:

Ska göra detta. Kan man låsa upp den igen efter man gjort detta?

Det tror jag. Kolla med operatören.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-11-22 13:03
Ursprungligen av Johannnn:

Du behöver inte svara om det är känsligt. Men får man fråga hur du blev lurad? Bara så att man undviker liknande situation. När man köper ny lur varje år som jag så blir det ju en hel del Blocket-annonser etc. Svårt att helt undvika skummisar.

Det är precis som sagt här innan, jag har skickat telefonen utan att ha fått betalt. Dom sa att dom skulle göra en banköverföring. Och dom har gjort det jäkligt snyggt får jag ge dom. Dom skickade kopia på överföringen och jag fick även mail från ”banken”, santander.”Banken” sa att dom va tvungna att ha sändnings-id och skulle efter det sätta över pengarna. Nu fick jag ett mail från banken där det står att JAG och köparen måste sätta in 6300kr för nån sorts mellanskillnad för att dom ska kunna slutföra överföringen

  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-11-22 13:03
Ursprungligen av frazze:

Men du sålde den enligt detta inlägg?

Nej, den såldes via blocket

  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-11-22 13:04
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag gissar att "lurad på" i det här fallet betyder "såld och överlämnad, men inte betald".

Precis så är det

1
Bevaka tråden