Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 12 Mini-användare klagar på att låsskärmen inte svarar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-11-17 11:00

Nån mer än jag som upplever detta problemet? Dom har skrivit om det på Macworld.

Ursprungligen av nufc78:

Nån mer än jag som upplever detta problemet? Dom har skrivit om det på Macworld.

MW rewritar Engadgets artikel som finns här:

https://www.engadget.com/apple-iphone-12-mini...

Det låter allvarligt om det skulle vara ett hårdvarufel (dålig jordning).

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-11-18 15:17

Jag upplever samma problem med min 12 mini. Har vant mig vid att vinkla tummen mer när swipar på låsskärmen så att det blir mindre kontaktyta med skärmen. Det blir klart bättre då. Men att starta ficklampan/kameran är ändå besvärligt. Kasst av Apple och jag hoppas verkligen att de kan lösa det med mjukvara och det snarast.

yes, A number of iPhone 12 mini users are reporting issues with the touchscreen I also read this issue on the internet, hope Apple will resolve this issue soon,

Ursprungligen av nufc78:

Nån mer än jag som upplever detta problemet? Dom har skrivit om det på Macworld.

Ursprungligen av gudas:

Jag upplever samma problem med min 12 mini. Har vant mig vid att vinkla tummen mer när swipar på låsskärmen så att det blir mindre kontaktyta med skärmen. Det blir klart bättre då. Men att starta ficklampan/kameran är ändå besvärligt. Kasst av Apple och jag hoppas verkligen att de kan lösa det med mjukvara och det snarast.

Det ska finnas en uppdatering 14.2.1 nu som ska åtgärda problemet.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-11-19 22:14
Ursprungligen av Zeugma:

Det ska finnas en uppdatering 14.2.1 nu som ska åtgärda problemet.

Japp, uppdateringen löste problemet helt och hållet. Skönt!

Ursprungligen av gudas:

Japp, uppdateringen löste problemet helt och hållet. Skönt!

Så bra!

1
Bevaka tråden