Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låst iPad 7 i dödsbo

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • ljung
  • 2020-11-19 12:26

Långt samtal med Apple supporten om en låst iPad 7 som finns i ett dödsbo som vi fått ärva. Supporten säger att det inte finns någon räddning utan koden till den, är det verkligen bara att slänga den?

Även en iPhone 6, i den har vi tillgång till mailen, men det ska tydligen inte vara till någon hjälp.

Någon som har tips?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-11-19 13:11

Återställ den som en ny iPad/iPhone. Fungerar inte det? Har gjort det med en iPhone och en iPad på jobbet.

Ursprungligen av kubit:

Långt samtal med Apple supporten om en låst iPad 7 som finns i ett dödsbo som vi fått ärva. Supporten säger att det inte finns någon räddning utan koden till den, är det verkligen bara att slänga den?

Även en iPhone 6, i den har vi tillgång till mailen, men det ska tydligen inte vara till någon hjälp.

Någon som har tips?

Jag antar att det inte finns några inköpskvitton som styrker ägarskapet?

  • Medlem
  • ljung
  • 2020-11-19 13:20
Ursprungligen av Zeugma:

Jag antar att det inte finns några inköpskvitton som styrker ägarskapet?

Jodå kvitto finns, till och med garanti kvar

  • Medlem
  • ljung
  • 2020-11-19 13:22
Ursprungligen av MatsOlov:

Återställ den som en ny iPad/iPhone. Fungerar inte det? Har gjort det med en iPhone och en iPad på jobbet.

Provade det och det gick bra fram till man måste ha lösen till aktiveringslås.

  • Medlem
  • 2020-11-19 13:35

Hur försöker du göra återställningen? Sätter du den i DFU-läge och ansluter den till en dator (iTunes, Finder eller Apple Configurator)?

https://help.ifixit.com/article/108-dfu-resto...

Ursprungligen av kubit:

Jodå kvitto finns, till och med garanti kvar

I så fall ska Apple eller deras företrädare kunna hjälpa dig. Mycket märkligt besked från Apple.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-11-19 15:36

Jag har en jättegammal iPad med samma problem. Har dock inget kvitto. Går det att lösa med jailbreak?
Ingen som vill ha en så gammal idag, men jag tänkte att något barnbarn kan leka med den.
Behöver inte alls komma åt innehållet, bara kunna använda den.

1
Bevaka tråden