Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya skal/fodral för din iPhone 12 Mini / Standard / Max

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tog och beställde detta skal till min iPhone 12 Mini:
https://fyndiq.se/produkt/c4u-r-skal-for-ipho...

Samma modell som jag hade till min tidigare Samsung.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-14 21:20
Ursprungligen av Kivrennac:

Det där ser faktiskt trevligt ut! Har för mig att jag hade läderskalet på XS Max, då byggde det på alldeles för mycket för att kännas bekvämt. Men det kan ju ha förbättrats ?

Kan bara bekräfta det zinned skriver. De bygger inte på mycket. För övrigt köpte även jag ett California Poppy idag..?.
(Försökte ladda upp några bilder från iOS, men de var för stora. Hur gör man då?)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-14 21:37
Ursprungligen av xms67:

(Försökte ladda upp några bilder från iOS, men de var för stora. Hur gör man då?)

Använder denna shortcuten

https://www.icloud.com/shortcuts/c3fa9fc936bf...

Vassego

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-15 01:16
Ursprungligen av zinned:

Använder denna shortcuten

https://www.icloud.com/shortcuts/c3fa9fc936bf...

Vassego

Superamatörfråga, när man lagt till den genvägen, vad gör man då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-15 01:31
Ursprungligen av xms67:

Superamatörfråga, när man lagt till den genvägen, vad gör man då?

Tryck på Dela-ikonen någonstans och välj sedan denna shortcuten. När den kör får du välja vilken eller vilka bilder du vill ändra storlek på. Sedan får du val för storleksförändringsr, får se den nya bilden och till sist alternativ vad du vill göra med den. Förslagsvis spara och den lägga i kamerarullen som en ny bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-15 11:05
Ursprungligen av zinned:

Tryck på Dela-ikonen någonstans och välj sedan denna shortcuten. När den kör får du välja vilken eller vilka bilder du vill ändra storlek på. Sedan får du val för storleksförändringsr, får se den nya bilden och till sist alternativ vad du vill göra med den. Förslagsvis spara och den lägga i kamerarullen som en ny bild.

Ok, hittar den, men vet du vad man ska/kan välja för storlek för att ladd upp här? tog 25 %...?‍♂️

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-15 11:11

Några bilder på skalen. Mest för att testa genvägen zinned delade.

Ursprungligen av xms67:

Några bilder på skalen. Mest för att testa genvägen zinned delade.

Det högra är Apples silikon?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-15 15:45
Ursprungligen av xms67:

Ok, hittar den, men vet du vad man ska/kan välja för storlek för att ladd upp här? tog 25 %...?‍♂️

Det diffar ju så klart beroende på hur stor ursprungsbilden är

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-15 17:06
Ursprungligen av theplague:

Det högra är Apples silikon?

Yes, Product Red silikon.

Ursprungligen av xms67:

Yes, Product Red silikon.

Om du jämför silikon- och och läderskalet, bygger de på lika mycket/lite?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-15 22:20
Ursprungligen av theplague:

Om du jämför silikon- och och läderskalet, bygger de på lika mycket/lite?

möjligen att läderskalet bygger på lite, lite mer. Men det är så lite att det kan vara skalens individuella tolerans som slår igenom. Så egentligen kan man väl säga att de är lika stora.

Ursprungligen av xms67:

möjligen att läderskalet bygger på lite, lite mer. Men det är så lite att det kan vara skalens individuella tolerans som slår igenom. Så egentligen kan man väl säga att de är lika stora.

Tack för feedback!

Beställde Nudient V3 med deras magnetiska korthållare till min kommande 12 Mini. Ser riktigt trevligt ut! Hoppas bara den passar minin lika bra som Apples egna korthållare.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-11-16 20:23

Så, nu har jag landat i val av skal för min del till min 12 mini. Jag beställde hem ett Nudientskal och ett Apple läderskal. Personlig uppfattning men, jäklar vad fina och sköna läderskalen är! Nudients var oväntat bra och tajt men lite vassare känsla och jag gillar inte de två öppna skarvarna i nederkant. (Har tidigare haft Nudient v2 och v3 är helt klart en förbättring) Men, Apples läderskal är svårslagna, så det blir ett östersjöblått skal som jag behåller.

Ursprungligen av gudas:

Så, nu har jag landat i val av skal för min del till min 12 mini. Jag beställde hem ett Nudientskal och ett Apple läderskal. Personlig uppfattning men, jäklar vad fina och sköna läderskalen är! Nudients var oväntat bra och tajt men lite vassare känsla och jag gillar inte de två öppna skarvarna i nederkant. (Har tidigare haft Nudient v2 och v3 är helt klart en förbättring) Men, Apples läderskal är svårslagna, så det blir ett östersjöblått skal som jag behåller.

Jag sitter o funderar på ett apple läder eller nudient skal också till mini Mini. Tycker du att läderskalet gör telefonen klumpigare? Jag tycker den är helt ok utan skal och är lätt att hantera (men när den ligger på ett bord vickar den lite irriterande...).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-16 21:25
Ursprungligen av C-Carlsson:

Jag sitter o funderar på ett apple läder eller nudient skal också till mini Mini. Tycker du att läderskalet gör telefonen klumpigare? Jag tycker den är helt ok utan skal och är lätt att hantera (men när den ligger på ett bord vickar den lite irriterande...).

Jag är personligen väldigt känslig när det kommer till skal som bygger på telefonen i alla riktningar. Apples läderskal är inte ett av dem, kan jag säga.

Dock undrar jag om det verkligen är läder...där är inte ett enda uns av läderdoft kring skalet.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-11-16 21:32
Ursprungligen av C-Carlsson:

Jag sitter o funderar på ett apple läder eller nudient skal också till mini Mini. Tycker du att läderskalet gör telefonen klumpigare? Jag tycker den är helt ok utan skal och är lätt att hantera (men när den ligger på ett bord vickar den lite irriterande...).

Nudients är lite tunnare men upplever Apples läderskal så härliga att hålla i, mjukare och naturligare på nåt sätt. Troligen tack vare äkta och bra läder. På en så liten telefon som 12 mini spelar den extra tjockleken ingen roll enligt mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-16 21:49
Ursprungligen av gudas:

Troligen tack vare äkta och bra läder.

Hur vet du detta? De luktar inte ett dugg läder. Jag undrar jag...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-11-16 21:52
Ursprungligen av zinned:

Hur vet du detta? De luktar inte ett dugg läder. Jag undrar jag...

Luktar läder. Känns som läder. Apple säger att det är läder. Det är läder.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-16 22:18
Ursprungligen av gudas:

Luktar läder. Känns som läder. Apple säger att det är läder. Det är läder.

Mitt skal luktar då inte ett uns av läder. Det luktar absolut ingenting så jag tvivlar faktiskt, har aldrig stött på en produkt i läder som inte har luktat läder.

Ursprungligen av zinned:

Mitt skal luktar då inte ett uns av läder. Det luktar absolut ingenting så jag tvivlar faktiskt, har aldrig stött på en produkt i läder som inte har luktat läder.

Om det är alldeles nytt känns och luktar det lite plastigt, men ge det en veckas användning eller två, så märker du att det är äkta läder, både doft och känsla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-17 08:19
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Om det är alldeles nytt känns och luktar det lite plastigt, men ge det en veckas användning eller två, så märker du att det är äkta läder, både doft och känsla.

Får hoppas det då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-17 23:37
Ursprungligen av zinned:

Får hoppas det då

Vi har nu samma färg på våra läderskor och jag håller med om att det är lite dålig ”läderkänsla”. Klart sämre än de 3 sadelbruna jag haft tidigare. Jag tror det är färgningen/ytbehandlingen som ligger bakom detta.

  • Medlem
  • 2020-11-23 22:37
Ursprungligen av zinned:

Jag är personligen väldigt känslig när det kommer till skal som bygger på telefonen i alla riktningar. Apples läderskal är inte ett av dem, kan jag säga.

Dock undrar jag om det verkligen är läder...där är inte ett enda uns av läderdoft kring skalet.

Jämför du apple läder mot Nudient v3 så bygger apple skalet på mycket mer. Nudient känns mer som att man knappt har något skal på.

Gillar dock inte V3 fodralet då detta sticker ut i en något vass kant på en sidan när det kommer till minin.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-23 22:41
Ursprungligen av amko:

Jämför du apple läder mot Nudient v3 så bygger apple skalet på mycket mer. Nudient känns mer som att man knappt har något skal på.

Gillar dock inte V3 fodralet då detta sticker ut i en något vass kant på en sidan när det kommer till minin.

Men Nudient V3 är väl inte ett läderskal?

Några nya omdömen kring era skal som inte är läder?

Ursprungligen av theplague:

Några nya omdömen kring era skal som inte är läder?

Fortfarande väldigt nöjd med Nudient V3 till min 12 Pro Max. Sitter riktigt bra (inga lösa kanter eller liknande), riktigt tunt och lagom mycket grepp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-24 09:13
Ursprungligen av theplague:

Några nya omdömen kring era skal som inte är läder?

Apples silikon till 12 Pro fortsätter att leverera. Tycker inte det drar på sig smuts. Å andra sidan är ytan lite hal, inte så att telefonen slinker ur handen men en annorlunda känsla. Det fina är att det är Product Red och jag varvar med California Poppy(läder) vilket gör att telefonen blir väldigt pigg och snygg..?

Ursprungligen av xms67:

Apples silikon till 12 Pro fortsätter att leverera. Tycker inte det drar på sig smuts. Å andra sidan är ytan lite hal, inte så att telefonen slinker ur handen men en annorlunda känsla. Det fina är att det är Product Red och jag varvar med California Poppy(läder) vilket gör att telefonen blir väldigt pigg och snygg..?

Lutar mer och mer åt ett sådant!

Bevaka tråden