Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presenterar HomePod Mini

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Flikar in en fråga, visst kan man spela upp från Spotify via AirPlay på HomePod (mini)?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-08 00:27
Ursprungligen av theplague:

Flikar in en fråga, visst kan man spela upp från Spotify via AirPlay på HomePod (mini)?

Det har ju AirPlay 2 så, ja.

Ursprungligen av zinned:

Jag som svensk beställde från tyska Apple Store och fick väl igenom ordern ca kl 14.20 och redan då hade leveranstiden halkat till 15 dec.

En liten fråga, kan man beställa direkt till Sverige alltså, eller behöver den skickas via en mellanhand i Tyskland?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-08 12:42
Ursprungligen av theplague:

En liten fråga, kan man beställa direkt till Sverige alltså, eller behöver den skickas via en mellanhand i Tyskland?

Om man beställer från Apple så kan den bara skeppas inom landet, alltså Tyskland. Så då måste man använda en mellanhand som skeppar den till Sverige.

Ursprungligen av zinned:

Om man beställer från Apple så kan den bara skeppas inom landet, alltså Tyskland. Så då måste man använda en mellanhand som skeppar den till Sverige.

Ok, tack!

Ursprungligen av zinned:

Om man beställer från Apple så kan den bara skeppas inom landet, alltså Tyskland. Så då måste man använda en mellanhand som skeppar den till Sverige.

Vilken mellanhand använde du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-16 22:36
Ursprungligen av Macaddict:

Vilken mellanhand använde du?

Beställningen har inte skeppats än men när den gör det så går den via Mailboxde.

Ursprungligen av zinned:

Beställningen har inte skeppats än men när den gör det så går den via Mailboxde.

Vad blir påslaget för att använda Mailboxde?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-17 08:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad blir påslaget för att använda Mailboxde?

Det vet man inte förrän paketet är vägt och mätt. Skulle gissa det landar på ca €10-15.

Ursprungligen av zinned:

Det vet man inte förrän paketet är vägt och mätt. Skulle gissa det landar på ca €10-15.

Överkomligt!

  • Medlem
  • 2020-11-19 19:43

Jag gjorde en beställning här ifrån
https://www.fnac.com/SearchResult/ResultList....

Väldigt snabbt och enkel registrering , totalt 115€ Ink. frakt vilket blev 1178kr totalt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-11-24 08:56
Ursprungligen av amko:

Jag gjorde en beställning här ifrån
https://www.fnac.com/SearchResult/ResultList....

Väldigt snabbt och enkel registrering , totalt 115€ Ink. frakt vilket blev 1178kr totalt.

Det verkar krävas imponerande kunskaper i franska för att kunna göra en beställning
Hur har det gått har HomePoden kommit fram?

Har skickat en förfrågan till Tim Cook på Apple för några veckor sedan om varför svenska saknas för HomePod när det finns för alla andra övriga Apple produkter.

Som väntat fick jag inget svar alls. Kanske alla skulle skicka samma förfråga till honom samtidigt, så kan han till slut inte ignorera detta utan måste på ett eller annat sätt säga vad orsaken är eller ännu bättre att de fixar Siri på Svenska på HomePod på stört.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-11-24 16:30
Ursprungligen av The Real Viking:

Har skickat en förfrågan till Tim Cook på Apple för några veckor sedan om varför svenska saknas för HomePod när det finns för alla andra övriga Apple produkter.

Som väntat fick jag inget svar alls. Kanske alla skulle skicka samma förfråga till honom samtidigt, så kan han till slut inte ignorera detta utan måste på ett eller annat sätt säga vad orsaken är eller ännu bättre att de fixar Siri på Svenska på HomePod på stört.

Citat:

To: [email protected]
Subject: Great lack of HomePod/HomePod mini in Sweden

Dear Mr. Cook,

I write to you regarding the HomePod and HomePod mini and their appearance here in Sweden. Or rather that we miss them a lot over here. Everyone else are talking so great about them. I would like Swedish language support added to this product family - when can this happen? I feel this is long over due, don’t you?

Thank you for your time reading my email.
Best regards, NN

  • Medlem
  • 2020-11-24 16:37
Ursprungligen av gudas:

Det verkar krävas imponerande kunskaper i franska för att kunna göra en beställning
Hur har det gått har HomePoden kommit fram?

Hej , håller med där. Jag har 0 förkunskaper i Franska kan jag tillägga. Men om använder Chrome så kör den som du vet översättning på hemsidan. På så sätt gick det förvånansvärt snabbt. Snabbare än svenska butiker ibland med alla former av frågor.
Står att den skeppas 30/11 så återstår att se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-24 16:42

@amko När beställde du?

  • Medlem
  • 2020-11-24 21:34
Ursprungligen av zinned:

@amko När beställde du?

17 november.

  • Medlem
  • 2020-12-06 21:01

Då har den kommit. Viva la France ?...
Efter rätt många youtube klipp där man är förvånad över hur bra ljud Homepod Mini spelar, måste jag tyvärr säga... inte så imponerad, inte dåligt men absolut inte enig testerna jag sett. nu får vi se vad denna Mini skulle kunna vara behjälplig med... samt ge den några dagar innan jag sågar allt för mycket...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-12-06 23:49
Ursprungligen av amko:

Då har den kommit. Viva la France ?...
Efter rätt många youtube klipp där man är förvånad över hur bra ljud Homepod Mini spelar, måste jag tyvärr säga... inte så imponerad, inte dåligt men absolut inte enig testerna jag sett. nu får vi se vad denna Mini skulle kunna vara behjälplig med... samt ge den några dagar innan jag sågar allt för mycket...

Kul att den kommit fram, jag beställde också från fransoserna. Men det verkar som att jag får sänka mina förväntningar på ljudet...

  • Medlem
  • 2020-12-07 19:11

lite bilder

Senast redigerat 2020-12-08 18:34
  • Medlem
  • 2020-12-13 20:48

Någon mer som fått hem sin(a) beställda HomePod Mini ?
Upplevelse m.m ?
vad gör ni med eran homepod mini, vilken funktion fyller den just nu ?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-12-30 12:01
Ursprungligen av amko:

Någon mer som fått hem sin(a) beställda HomePod Mini ?
Upplevelse m.m ?
vad gör ni med eran homepod mini, vilken funktion fyller den just nu ?

Jag väntar fortfarande på min lilla högtalare (beställd 24/11). Men jag har sedan länge den stora HomePoden och erfarenheterna med dem är att de dagligen används för att spela musik. Interaktionen sker nästan uteslutande med Siri av hela familjen vilket fungerar rätt bra. Men jag längtar tills Siri på svenska kommer till HomePoden. Då kommer högtalaren till ännu bättre användning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-30 16:05
Ursprungligen av gudas:

Jag väntar fortfarande på min lilla högtalare (beställd 24/11). Men jag har sedan länge den stora HomePoden och erfarenheterna med dem är att de dagligen används för att spela musik. Interaktionen sker nästan uteslutande med Siri av hela familjen vilket fungerar rätt bra. Men jag längtar tills Siri på svenska kommer till HomePoden. Då kommer högtalaren till ännu bättre användning.

Jag har fått mina minis sedan ett tag, en från Fnac och en från Apple DE, och här används de också dagligen. Dels för att spela musik men även för div frågor samt styrning av HomeKit-enheter.

En sak som blev ruskigt tydlig för mig efter att jag fick hem dessa HomePods, och jag därmed ändrade till att köra Siri på engelska istället för svenska, var så OERHÖRT mycket bättre den engelska Siri är jämfört med den svenska. Dels förstår hon väldigt mycket mer men talmelodin är väldigt mycket mer naturlig än den svenska.

Det ska mycket till för att jag ska byta tillbaka till svenska, även om det kommer till HomePod...

  • Medlem
  • 2021-01-04 20:43

Kul o höra. Måste vara ärlig att säga min är nog inte mycket till nytt. Upplever den är slö samt allmänt seg av sig. Nu står den bara som en blomkruka i sovrummet och gör absolut inget mer än ser vit ut ? måste nog hitta ett bättre sätt att använda Mini till ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-01-04 21:20
Ursprungligen av amko:

Kul o höra. Måste vara ärlig att säga min är nog inte mycket till nytt. Upplever den är slö samt allmänt seg av sig. Nu står den bara som en blomkruka i sovrummet och gör absolut inget mer än ser vit ut ? måste nog hitta ett bättre sätt att använda Mini till ?

Ok, det är kanske inte en produkt för alla

Skulle du byta till något annat så säg till så kan jag köpa den av dig

  • Medlem
  • 2021-01-10 14:19

Inte riktigt där att vilja sälja. Men visst får jag andra tankar så säger jag till

Fick hem en HomePod Mini igår, köpte på CDON. Jag har en stor HomePod i vardagsrummet men tänkte testa Mini i köket så man kan ha musik på när man lagar mat och höra något trots ljud från fläkten osv.
Och för det ändamålet är den grym, klart fint ljud. Men är lite besviken på basen. Visst, jag hade inte förväntat mig några underverk men med tanke på hur mycket bas en liten Marshall Emberton kan trycka ut så trodde jag nog att det skulle vara lite mer tryck i HomePod Mini.
Men är inte missnöjd, den är perfekt för det jag ska ha den till men förvänta er inte en partymaskin bara

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-05 19:29
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Fick hem en HomePod Mini igår, köpte på CDON. Jag har en stor HomePod i vardagsrummet men tänkte testa Mini i köket så man kan ha musik på när man lagar mat och höra något trots ljud från fläkten osv.
Och för det ändamålet är den grym, klart fint ljud. Men är lite besviken på basen. Visst, jag hade inte förväntat mig några underverk men med tanke på hur mycket bas en liten Marshall Emberton kan trycka ut så trodde jag nog att det skulle vara lite mer tryck i HomePod Mini.
Men är inte missnöjd, den är perfekt för det jag ska ha den till men förvänta er inte en partymaskin bara

Håller till stor del med i det du skriver även om jag tycker basen är ovanligt bra för denna storlek. Sedan kanske det finns de som är ännu bättre. Vad gäller kök så tycker jag att en Mini får problem när man steker eller spolar vatten etc. Två löser det problemet. Sedan körde vi två i köket en kväll när vi hade ett par kompisar här, det fungerade perfekt. Då klarar de att vara "sitta vid köksbordetparty" för 40-50 åringar..?

Ursprungligen av xms67:

Håller till stor del med i det du skriver även om jag tycker basen är ovanligt bra för denna storlek. Sedan kanske det finns de som är ännu bättre. Vad gäller kök så tycker jag att en Mini får problem när man steker eller spolar vatten etc. Två löser det problemet. Sedan körde vi två i köket en kväll när vi hade ett par kompisar här, det fungerade perfekt. Då klarar de att vara "sitta vid köksbordetparty" för 40-50 åringar..?

Hmm, nu vaknar min köplust igen...

Ursprungligen av xms67:

Håller till stor del med i det du skriver även om jag tycker basen är ovanligt bra för denna storlek. Sedan kanske det finns de som är ännu bättre. Vad gäller kök så tycker jag att en Mini får problem när man steker eller spolar vatten etc. Två löser det problemet. Sedan körde vi två i köket en kväll när vi hade ett par kompisar här, det fungerade perfekt. Då klarar de att vara "sitta vid köksbordetparty" för 40-50 åringar..?

Jag tror det funkar utmärkt för ett dinner-party, mycket bra när musiken ska hamna lite mer i bakgrunden men ändå låta bra. Jag tycker ljudet sprids bättre i rummet med Mini än med den stora men det kan ju också ha att göra med hur jag placerat dom.

Bevaka tråden