Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya skal/fodral för din iPhone 12 Mini / Standard / Max

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av gudas:

Möjligen att de smaskar på en prislapp på 795 kr men inte mer än så.

Ursprungligen av zinned:

Vi får väl se.

695:- kostar läderskalet till 12 och 12 Pro. Då känns det kanske inte omöjligt att det landar på 795:- till 12 Pro Max?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-05 10:17
Ursprungligen av Kivrennac:

695:- kostar läderskalet till 12 och 12 Pro.

Mig veterligen har det inte släppts något läderskal till iPhone 12 än utan att de släpps till alla modeller imorgon den 6/11. Var ser du denna prisuppgiften någonstans?

Ursprungligen av zinned:

Mig veterligen har det inte släppts något läderskal till iPhone 12 än utan att de släpps till alla modeller imorgon den 6/11. Var ser du denna prisuppgiften någonstans?

Har tydligen släppts i förtid på bland annat mStore, finns bild i gruppen Applebubblan på Facebook.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-05 10:42
Ursprungligen av Kivrennac:

Har tydligen släppts i förtid på bland annat mStore

Jag kan iaf inte se något läderskal där.

https://www.mstore.se/c/tillbehor-1462/iphone...

Ursprungligen av zinned:

Jag kan iaf inte se något läderskal där.

https://www.mstore.se/c/tillbehor-1462/iphone...

Nej inte online, det var köpt direkt i butik. Bild från FB-inlägget nedan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-05 10:59
Ursprungligen av Kivrennac:

Nej inte online, det var köpt direkt i butik. Bild från FB-inlägget nedan.

Aha, då är jag med. Konstigt dock att de börjat sälja dem redan när de enligt Apple första ska finnas till salu f o m imorgon.

Ursprungligen av zinned:

Aha, då är jag med. Konstigt dock att de börjat sälja dem redan när de enligt Apple första ska finnas till salu f o m imorgon.

Ja det känns lite märkligt. Enligt kommentarer under inlägget finns de på Mediamarkt och Elgiganten också, men det har jag inte sett några ”bevis” på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-05 11:45
Ursprungligen av Laserturken:

Jag har alltid haft bumper case till mina telefoner.
https://images.mobilefun.co.uk/graphics/450pixelp/81862.jpg

Samma här, ända sedan Apple bjöd på ett bumper-case till iPhone 4 pga ”antennagate”.

Men med bumpercase menar jag ett skydd som enbart täcker kanten, inget alls på baksidan som på din bild. Döljer så lite som möjligt och framför allt - håller mobilen så sval som det bara går.

Med lagom utskjut fram och bak ger det ändå väldigt bra skydd för skärm och baksida, även om telefonen blir lite tjockare att hålla i. Som multitaskande fummelpelle som ofta bjuder mobilen på en luftfärd så har jag aldrig spräckt en skärm med ett bra bumpercase. Däremot två gånger om (på samma tfn) när jag bara körde med Apples läderskal. ?

Däremot svårt att hitta bra bumpers numera som inte bara är en bit sladdrigt gummi. Spigen hade en bra modell, men verkar ha slutat med den nu.
Här någon typ till iPhone 12.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-05 13:18

När det gäller applicering av skärmskydd så har jag aldrig lyckats så pass bra så det har klarat sig från min OCD Alltid någon bubbla, dammkorn som hittar dit alternativt att det blir snett. Numera så följer det ju med appliceringsramar till många av skärmskydden som ska göra det "fool proof".

Jag undrar dock vad ni tror, är det bäst förutsättningar för applicering direkt efter att man har tagit av skyddsplasten från telefonen (alltså när man packar upp luren efter köp) eller tror ni att man trots helt ny behöver använda medföljande tvättduk/putsduk? Man kan ju tro att man har bäst förutsättningar när man ännu inte ens har rört skärmen en enda gång...vad tror ni?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-11-05 13:46

Jag köpte den här till min iPhone 12 Pro. I det kitet finns ram, alco-trasa, klistertejp samt luddfri duk. Just klistertejpen lämnade från dig klistermärken på det rena glaset, så jag fick använda alco-trasan för att få bort dessa. Luddfria duken och ramen var det som behövdes.

Svaret på din fråga: troligen gör det ingen skillnad. Du vill undvika repor i glaset. Fingeravtryck och ludd får du alltid bort med hjälpmedlen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-05 14:01
Ursprungligen av frazze:

Svaret på din fråga: troligen gör det ingen skillnad. Du vill undvika repor i glaset. Fingeravtryck och ludd får du alltid bort med hjälpmedlen.

Skärmskyddet har ju som enda syfte att undvika repor i telefonens glas, så givetvis

Jag menar själva appliceringen, vad ger minst risk för skräp på skärmen :

1) Inte röra skärmen med varken alkotrasa eller mikrofiberduk utan sätta på ramen och därefter skyddet så snart man tagit bort skyddsplasten från den helt nya telefonen.

eller

2) Ta bort skyddsplasten från den helt nya telefonen, torka av med alkotrasan, sedan mikrofiberduken och därefter applicera skärmskyddet.

Det senare kan man ju tänka sig att det kan lämna något skräp efter sig då man trots allt håller på med skärmen. Mest nyfiken på vad ni tror

Ursprungligen av zinned:

Skärmskyddet har ju som enda syfte att undvika repor i telefonens glas, så givetvis

Jag menar själva appliceringen, vad ger minst risk för skräp på skärmen :

1) Inte röra skärmen med varken alkotrasa eller mikrofiberduk utan sätta på ramen och därefter skyddet så snart man tagit bort skyddsplasten från den helt nya telefonen.

eller

2) Ta bort skyddsplasten från den helt nya telefonen, torka av med alkotrasan, sedan mikrofiberduken och därefter applicera skärmskyddet.

Det senare kan man ju tänka sig att det kan lämna något skräp efter sig då man trots allt håller på med skärmen. Mest nyfiken på vad ni tror

Jag har satt på ett hundratal glasskydd på folks telefoner på jobbet. I 99% av fallen har det varit nya telefoner direkt ur kartong. Alltsomoftast behövs inga hjälpmedel om man sätter dit glasskyddet direkt när man rivit av skyddsplasten när man packar upp telefonen och de glasskydd jag satt på brukar sitta kvar även när folk lämnar tillbaka sin telefon efter något år eller så. Men om jag ser att det kommer något dammkorn på skärmen använder jag alltid microfiberduk. Blir det däremot fingeravtryck när man packar upp telefonen ur kartong, skulle jag personligen använda både alcopad och microfiber innan jag sätter dit glasskyddet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-05 15:58
Ursprungligen av MrQuattro:

Jag har satt på ett hundratal glasskydd på folks telefoner på jobbet. I 99% av fallen har det varit nya telefoner direkt ur kartong. Alltsomoftast behövs inga hjälpmedel om man sätter dit glasskyddet direkt när man rivit av skyddsplasten när man packar upp telefonen och de glasskydd jag satt på brukar sitta kvar även när folk lämnar tillbaka sin telefon efter något år eller så. Men om jag ser att det kommer något dammkorn på skärmen använder jag alltid microfiberduk. Blir det däremot fingeravtryck när man packar upp telefonen ur kartong, skulle jag personligen använda både alcopad och microfiber innan jag sätter dit glasskyddet.

Ok, tack för input

Nej, jag utgår givetvis från scenariot att jag inte har rört skärmen alls så inget damm eller fingeravtryck från mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-05 22:26

Kanske onödig info men fick hem ett Gear4 Battersea Case till sonens XS. Sjukt bra känsla i det. Det är ju Gear4 "kraftfullaste" skal(om jag kommer ihåg rätt) som ska klara ett fall på 5 meter. Det var betydligt smäckrare än vad denna typ av skal med, med extra skydd, brukar vara.

Ps. Sonen 10 år när jag stolt berättade att pappas nya inköpte skal gör attt telefonen klarar ett fall på fem meter.
- På asfalt? undrade han
- jaa, svarade jag med extra stolthet i rösten.
- Går telefonen inte sönder inuti om den faller 5 meter rakt ned på asfalten? frågade sonen..??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-06 08:35
Ursprungligen av xms67:

Kanske onödig info men fick hem ett Gear4 Battersea Case till sonens XS. Sjukt bra känsla i det. Det är ju Gear4 "kraftfullaste" skal(om jag kommer ihåg rätt) som ska klara ett fall på 5 meter. Det var betydligt smäckrare än vad denna typ av skal med, med extra skydd, brukar vara.

Ps. Sonen 10 år när jag stolt berättade att pappas nya inköpte skal gör attt telefonen klarar ett fall på fem meter.
- På asfalt? undrade han
- jaa, svarade jag med extra stolthet i rösten.
- Går telefonen inte sönder inuti om den faller 5 meter rakt ned på asfalten? frågade sonen..??

Beställde själv ett Holborn Slim, i hopp om att det är aningen mer slimmat samt mindre glansigt på sidorna än vad som syns på produktbilderna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-06 10:54
Ursprungligen av zinned:

Beställde själv ett Holborn Slim, i hopp om att det är aningen mer slimmat samt mindre glansigt på sidorna än vad som syns på produktbilderna.

Intressant, det verkar som ett skal för mig. Dock är ju frågan vad som kommer ske med magneter i skalet från Zagg och andra tillverkare i framtiden. Men man kan ju inte vänta på att de kommer någon gång i framtiden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-06 12:07
Ursprungligen av xms67:

Intressant, det verkar som ett skal för mig. Dock är ju frågan vad som kommer ske med magneter i skalet från Zagg och andra tillverkare i framtiden. Men man kan ju inte vänta på att de kommer någon gång i framtiden.

Personligen är jag inte ett dugg intresserad av MagSafe i sin nuvarande form så det gör mig inget.

Den dagen de börjar stödja datakommunikation den vägen, så att man t ex kan ha en anslutning för CarPlay i bilen därigenom, så kan det bli mer intressant.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-11-06 16:11

Det blev ett östersjöblått Apple läderskal med MagSafe kombinerat med en 12 mini. Slängde in ett MagSage fäste för bilen också. Nästa fredag blir lite mer intressant nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-06 17:17
Ursprungligen av zinned:

Personligen är jag inte ett dugg intresserad av MagSafe i sin nuvarande form så det gör mig inget.

Den dagen de börjar stödja datakommunikation den vägen, så att man t ex kan ha en anslutning för CarPlay i bilen därigenom, så kan det bli mer intressant.

Jag är iofs intresserad av laddning via MagSafe, men ser många andra möjligheter. Bara en sådan sak som att kunna smälla upp telefonen på kylskåpet tycker jag är intressant.

Ursprungligen av gudas:

Det blev ett östersjöblått Apple läderskal med MagSafe kombinerat med en 12 mini. Slängde in ett MagSage fäste för bilen också. Nästa fredag blir lite mer intressant nu

Vilket / Varifrån?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-06 21:04
Ursprungligen av xms67:

Intressant, det verkar som ett skal för mig.

Fick det idag, iPhonebutiken.se var riktigt snabba.

Kan bli det skalet jag kommer använda, känns sjysst i handen och hoppas passformen är densamma.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-11-06 21:09
Ursprungligen av CekariYH:

Vilket / Varifrån?

Beställt på Apple Store (Belkin). Dock levererans först i december.

Senast redigerat 2020-11-06 21:27

Ok, nu hittade jag den. Tack.

Blir högst troligen Nudient igen.
+ deras skärmskydd som jag är grymt nöjd med efter att varit otroligt skeptisk mot sådana i många år, men lättrepligheten(nytt ord, varsågoda!) på iPhone 11-glasen gjorde att jag testade den vägen och gillar det starkt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-07 15:55

Nyfiken på hur det här läderskalet kommer åldras? Ser det smutsigt eller fint åldrat ut efter ett år?
Läderskal med MagSafe till iPhone 12 och iPhone 12 Pro – California Poppy

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2020-11-07 16:18
Ursprungligen av xms67:

Nyfiken på hur det här läderskalet kommer åldras? Ser det smutsigt eller fint åldrat ut efter ett år?
Läderskal med MagSafe till iPhone 12 och iPhone 12 Pro – California Poppy

Mina tidigare läderskal har åldrats på ett ganska bra sätt. De har mörknat i färgen men oftast till det bättre. Det bruna skalet tyckte jag var alldeles för ljust som nytt men fick en bättre och mörkare nyans allteftersom. Jag blev lite sugen på den nya gula men valde bort det för jag är lite tveksam till hur den kommer att åldras. Valde ett mörkblått istället.

Ursprungligen av xms67:

Nyfiken på hur det här läderskalet kommer åldras? Ser det smutsigt eller fint åldrat ut efter ett år?
Läderskal med MagSafe till iPhone 12 och iPhone 12 Pro – California Poppy

Har hittills tyckt Apples ljusa läderskal blivit smutsiga/mörkare runt kanterna pga skav eller att man hållit i dem. Andra har dock kallat dessa mörkare partier för patina, så bered dig på att det även är det troliga med det skal du visar. Sedan får du själv bedöma om du anser det är snyggt eller fult. ?
Jag har älskat Apples läderskal sedan de först dök upp (tror det var iPhone 5) pga känslan att hålla i dem, men jag har hållit mig till väldigt mörka eller svarta för att slippa den patina de ljusa får...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-07 17:31
Ursprungligen av gudas:

Mina tidigare läderskal har åldrats på ett ganska bra sätt. De har mörknat i färgen men oftast till det bättre. Det bruna skalet tyckte jag var alldeles för ljust som nytt men fick en bättre och mörkare nyans allteftersom. Jag blev lite sugen på den nya gula men valde bort det för jag är lite tveksam till hur den kommer att åldras. Valde ett mörkblått istället.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Har hittills tyckt Apples ljusa läderskal blivit smutsiga/mörkare runt kanterna pga skav eller att man hållit i dem. Andra har dock kallat dessa mörkare partier för patina, så bered dig på att det även är det troliga med det skal du visar. Sedan får du själv bedöma om du anser det är snyggt eller fult. ?
Jag har älskat Apples läderskal sedan de först dök upp (tror det var iPhone 5) pga känslan att hålla i dem, men jag har hållit mig till väldigt mörka eller svarta för att slippa den patina de ljusa får...

Jag har kört med Apples bruna läderskal till mina 3 senaste telefoner. Alltid tyckt det varit ett bra skal och tycker nog det blir mer patinerat än smutsigt. Men är lite trött på samma om och om igen. Problemet är att det "gula" jag visade är ännu ljusare. Frågan är hur det ser ut efter ett år jämfört med det (ljus)bruna?

Ursprungligen av xms67:

Jag har kört med Apples bruna läderskal till mina 3 senaste telefoner. Alltid tyckt det varit ett bra skal och tycker nog det blir mer patinerat än smutsigt. Men är lite trött på samma om och om igen. Problemet är att det "gula" jag visade är ännu ljusare. Frågan är hur det ser ut efter ett år jämfört med det (ljus)bruna?

Min fru hade ett gult till sin X häromåret. Det hade en fin patina efter någon månad, om man uttrycker sig så... ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-08 00:25
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Min fru hade ett gult till sin X häromåret. Det hade en fin patina efter någon månad, om man uttrycker sig så... ?

Jag trodde det gula var nytt. Men det var ju bra att någon provade innan mig..?

Bevaka tråden