Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om dina AirPods Pro strular kan Apple byta ut dessa kostnadsfritt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

AirPods Pro är minst sagt en succé försäljningsmässigt men en del av enheterna som har gått ut till kund fungerar inte helt hundra.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-11-02 14:04

Kan man inte se på serienumret om man har ett par defekta? Jag har 30 mil till närmaste AppleStore, enkel väg....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-02 14:22

Jag förstår inte riktigt denna nyheten.

Detta är ju inget nytt, det är som det alltid har varit. Om de inte fungerar som den ska så byter de ut dem och det sker aldrig mot en kostnad.

  • Medlem
  • Svalöv
  • 2020-11-03 08:24
Ursprungligen av kenjon:

Kan man inte se på serienumret om man har ett par defekta? Jag har 30 mil till närmaste AppleStore, enkel väg....

Nej, om dom är defekta så hör du ett sprakande ljud i lurarna, alternativt att brusreduceringen slutar fungera. Det finns inga specifika serienummer som drabbats utan detta fel kan uppstå på samtliga AirPods pro som tillverkats före oktober 2020.

Du behöver förresten inte åka specifikt till en AppleStore, det va dåligt formulerat ovan, du kan vända dig till vilken auktoriserad återförsäljare/verkstad som helst. I ditt fall t.ex. Lanmaster/Telia i Örebro eller Mac Forum i Karlstad.

Du kan söka efter ditt närmaste serviceställe här

Ursprungligen av zinned:

Jag förstår inte riktigt denna nyheten.

Detta är ju inget nytt, det är som det alltid har varit. Om de inte fungerar som den ska så byter de ut dem och det sker aldrig mot en kostnad.

Många AirPods Pro blir under hösten över ett år gamla, dvs apples garanti löper ut. Det nya här är att man (globalt, inte bara i Sverige där vi skyddas av konsumentköplagen) har erkänt ett tillverkningsfel som drabbat fler enheter än vad som kan anses vara normalt och man byter därför ut dom även om garantin löpt ut.

Senast redigerat 2020-11-03 08:34
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-11-07 02:14

Ville ha serienummer eftersom jag använder mina väldigt lite (högst en timma/mån) och kanske inte hinner märka sprakandet förrän efter lång tid

1
Bevaka tråden