Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple One lanseras imorgon

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples olika samlingstjänster som kallas Apple One kommer lanseras imorgon den 30 oktober.

Läs hela artikeln här

Gillar inte att Arcade måste ingå i bägge tjänsterna...
Har redan 200GB så ingen vinst där.
Music behöver jag inte, så återstår TV+ men där väntar jag ev. om det nu kommer något intressant, som tex fler avsnitt från For All Mankind eller See.

Ungarna kommer att gilla Arcade. Jag har 2 TB i iCloud så det blir väl lite påslag på grundpriset, men ser ut som en bra deal för mig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-10-30 12:44
Ursprungligen av CekariYH:

Gillar inte att Arcade måste ingå i bägge tjänsterna...
Har redan 200GB så ingen vinst där.
Music behöver jag inte, så återstår TV+ men där väntar jag ev. om det nu kommer något intressant, som tex fler avsnitt från For All Mankind eller See.

Apple One är till för oss som redan har allt, inte för er snåljåpar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-30 13:25
Ursprungligen av MatsOlov:

Apple One är till för oss som redan har allt, inte för er snåljåpar

Låter som en vinnande strategi. Att ta mindre pengar från de som redan betalar för allt ?

Det är väl i och för sig lovvärt att Apple vill satsa på tjänster förutom bara på hårdvara. Men jag är lite kluven inför vissa. Tror Apple TV Plus får det tufft, tidningstjänsten också. Om det här ändrar nåt återstår att se.

Tycker de är bättre på lite annat. Apple kartorna var en bra strategiskt långsiktig satsning, även om det var en skakig start. Sign in with Apple var genialiskt också. Apple Pay etc..

Tror även en Apple sökmotor kan vara smart. Men att fortsätta med tjänster som har en liten framtid vet jag inte, ok Apple har pengar i kassakistan. Men ibland så funkar det inte ändå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-30 21:05
Ursprungligen av johnh3:

Det är väl i och för sig lovvärt att Apple vill satsa på tjänster förutom bara på hårdvara. Men jag är lite kluven inför vissa. Tror Apple TV Plus får det tufft, tidningstjänsten också. Om det här ändrar nåt återstår att se.

Tycker de är bättre på lite annat. Apple kartorna var en bra strategiskt långsiktig satsning, även om det var en skakig start. Sign in with Apple var genialiskt också. Apple Pay etc..

Tror även en Apple sökmotor kan vara smart. Men att fortsätta med tjänster som har en liten framtid vet jag inte, ok Apple har pengar i kassakistan. Men ibland så funkar det inte ändå.

Glöm inte Apple Fitness, kan bli en hit.

Vad kostar det om jag vill uppgradera till 2TB iCloud-lagring? Hittar inte det hos Apple.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-30 22:42
Ursprungligen av theplague:

Vad kostar det om jag vill uppgradera till 2TB iCloud-lagring? Hittar inte det hos Apple.

2 TB iCloud kostar 89 kr/mån.

Ursprungligen av zinned:

2 TB iCloud kostar 89 kr/mån.

Alltså, de tar samma som idag för lagringen om man ska uppgradera inom One? Så pissigt av Apple. Tänkte man skulle få nån rabatt inom One-ramen. Borde kostat ett par tior extra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-30 23:38
Ursprungligen av theplague:

Alltså, de tar samma som idag för lagringen om man ska uppgradera inom One? Så pissigt av Apple. Tänkte man skulle få nån rabatt inom One-ramen. Borde kostat ett par tior extra.

Hur menar du? Det är ju top-up så du får iCloud från Apple One plus yta från ev iCloud tier du redan har.

Ursprungligen av zinned:

Hur menar du? Det är ju top-up så du får iCloud från Apple One plus yta från ev iCloud tier du redan har.

Hänger inte helt med.

Jag har 2 TB idag för 89:-.

Vid Apple One får jag endast 50 GB, om jag ska ha 2TB får jag lägga till 89:- igen?

Jag tänkte de kanske skulle givit ett erbjudande där lagringen blir betydligt billigare om man signat upp på One.

Eller missar jag något?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-31 00:20
Ursprungligen av theplague:

Hänger inte helt med.

Jag har 2 TB idag för 89:-.

Vid Apple One får jag endast 50 GB, om jag ska ha 2TB får jag lägga till 89:- igen?

Jag tänkte de kanske skulle givit ett erbjudande där lagringen blir betydligt billigare om man signat upp på One.

Eller missar jag något?

Se min bild.

Du har 2 TB idag. Vill du ha Apple One:s tjänster så får du betala 155 kr för dessa och de 50 GB yta som följer med. Du betalar då totalt 244 kr/mån, får alla tjänsterna i paketet samt en total iCloud-yta på 2,05 TB.

Alltså, din iCloud-yta du har idag samt kostnaden för den adderas med det du får i Apple One tillika dess kostnad.

Ursprungligen av zinned:

Se min bild.

Du har 2 TB idag. Vill du ha Apple One:s tjänster så får du betala 155 kr för dessa och de 50 GB yta som följer med. Du betalar då totalt 244 kr/mån, får alla tjänsterna i paketet samt en total iCloud-yta på 2,05 TB.

Alltså, din iCloud-yta du har idag samt kostnaden för den adderas med det du får i Apple One tillika dess kostnad.

Tack, då var det så jag tolkade det.
Vidhåller att Apple borde satt rabatter inom ramen för One om man vill ha större lagring.

Det är den 31 oktober idag. Det går inte att teckna One. Har jag missat något?

  • Medlem
  • 2020-10-31 13:20
Ursprungligen av pmarriott:

Det är den 31 oktober idag. Det går inte att teckna One. Har jag missat något?

Jag hade 2TB iCloud och nedgraderade det till 50GB (utnyttjade bara runt 40GB). Efter det dök Apple One upp hos mig och jag kunde teckna mig för det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-31 13:37
Ursprungligen av pmarriott:

Det är den 31 oktober idag. Det går inte att teckna One. Har jag missat något?

Nej, Apple har schabblat med lanseringen.

Ursprungligen av pmarriott:

Det är den 31 oktober idag. Det går inte att teckna One. Har jag missat något?

Menar du att om jag trycker på något så funkar det inte? Eller att Apple bara rullat ut till vissa än?

Apple One

Jag ser fortfarande inte något erbjudande för mig när jag går in på mitt konto och prenumerationer. Har dock familjedelning för resten av familjen under mitt konto och fortfarande prövoperioden på både Arcade och TV+ aktiv om det spelar någon roll? Det konstiga är att erbjudandet syns på grabbens iPhone.

Hur ser det ut för er?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-31 19:42
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Menar du att om jag trycker på något så funkar det inte? Eller att Apple bara rullat ut till vissa än?

Nej, det ska funka fint för dig om du hakar på det där. Problemet att det du får upp kommer inte hos alla, hos många (inkl mig) dyker inget om Apple One upp alls. Det är det som är problemet.

Jag lyckades teckna One genom att gå in i App Store och sedan prenumerationer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-02 11:16
Ursprungligen av pmarriott:

Jag lyckades teckna One genom att gå in i App Store och sedan prenumerationer.

Funkade inte för mig.

Ser inte heller erbjudandet. Antingen så är det för att jag redan har 2TB iCloud, eller prövotider fram till början av 2021 på både Arcade och TV+?

Eller en kombo av allt?‍♂️

Skulle önska att de hade en AppleOne Familj variant med 2TB direkt. Jag har iCloud 200Gb nu (ej delad till familjen). Är inte intresserad av AppleOne Familj 200Gb + iCloud 2TB. Jag vet att jag inte är ensam om mitt önskemål. Jag hoppas att Apple lyssnar mer på användarna och inför en sådan tjänst, vid sidan av de AppleOne tjänster som nu finns.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-02 21:05
Ursprungligen av The Real Viking:

Skulle önska att de hade en AppleOne Familj variant med 2TB direkt. Jag har iCloud 200Gb nu (ej delad till familjen). Är inte intresserad av AppleOne Familj 200Gb + iCloud 2TB. Jag vet att jag inte är ensam om mitt önskemål. Jag hoppas att Apple lyssnar mer på användarna och inför en sådan tjänst, vid sidan av de AppleOne tjänster som nu finns.

Det finns, Apple One Premier. Dock inte lanserad i Sverige.

Ursprungligen av zinned:

Det finns, Apple One Premier. Dock inte lanserad i Sverige.

Aha! Fast egentligen är jag inte alls intresserad av News och Fitness tjänsterna. Apple borde klämma in en Family+ tjänst där tjänsterna är samma som vanliga Family, men med 2TB istället för 200 Gb och ha en prisbild som ligger mellan Family och Premier tjänsterna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-02 22:18
Ursprungligen av The Real Viking:

Aha! Fast egentligen är jag inte alls intresserad av News och Fitness tjänsterna. Apple borde klämma in en Family+ tjänst där tjänsterna är samma som vanliga Family, men med 2TB istället för 200 Gb och ha en prisbild som ligger mellan Family och Premier tjänsterna.

Svårt att pleasa alla och samtidigt vilja få användare till de dyrare tjänsterna.

Ursprungligen av zinned:

Svårt att pleasa alla och samtidigt vilja få användare till de dyrare tjänsterna.

Sant, sant!

Apple har uppdaterat sin text nu. Kanske därför jag inte sett alternativet ännu: ” Om vi ser att det blir lönsamt för dig så rekommenderar vi auto­matiskt ett Apple One-abonnemang när du registrerar dig för enskilda Apple-tjänster, beroende på vilka tjänster du redan har.”

1
Bevaka tråden