Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Svenska nearplugs håller kvar våra AirPods Pro i öronen

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nearplugs är något vi sett tidigare, AirPods Pro-pluggar som ska sitta bättre än originalet - dessa går inte särskilja från originalet. De har samma vita färg, mjuk silikon, det lilla filtret i ljudgången och fäster med ett klick.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-10-30 17:54

På deras hemsida står det att man får 10 % om man prenumererar på deras nyhetsbrev. Får inga 10 %

Edit: Efter att ha skrivit på deras hemsida fick jag 10 % återbetalt

Ursprungligen av kenjon:

På deras hemsida står det att man får 10 % om man prenumererar på deras nyhetsbrev. Får inga 10 %

Edit: Efter att ha skrivit på deras hemsida fick jag 10 % återbetalt

Ja, jag hörde från tillverkaren att det hade löst sig! Toppen!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2020-10-30 22:36

Om man redan har airpods pro så vet man vilken storlek av propparna man behöver. Alltså finns ingen anledning att betala 250 spänn för tre uppsättningar pluggar där man sannolikt aldrig kommer att använda 2/3 av de inkluderade. Det känns dummare ju mer man tänker på det.

Bättre vore att antingen sälja dem parvis för 79 spänn eller ett trepack av samma storlek för 249 spänn. I båda fallen får man såklart ange vilken storlek man behöver. Det är rätt osannolikt att mina hörselgångar ändrar storlek nu efter dryga 40 år i livet.

Ursprungligen av jonasn:

Om man redan har airpods pro så vet man vilken storlek av propparna man behöver. Alltså finns ingen anledning att betala 250 spänn för tre uppsättningar pluggar där man sannolikt aldrig kommer att använda 2/3 av de inkluderade. Det känns dummare ju mer man tänker på det.

Bättre vore att antingen sälja dem parvis för 79 spänn eller ett trepack av samma storlek för 249 spänn. I båda fallen får man såklart ange vilken storlek man behöver. Det är rätt osannolikt att mina hörselgångar ändrar storlek nu efter dryga 40 år i livet.

Hej,

Mitt namn är Oliver och jag har hand om Nearplugs. Detta är superbra feedback och något som vi verkligen tar till oss. Vi har haft det här i åtanke och har planer på att ha det upplägget i framtiden. Nu har det varit högt tryck och lagret börjar ta slut men jag har nu lagt upp alternativet att kunna köpa styckvis men i skrivande stund är det bara storlek S och L vi har i lager för det.

Jag vill också informera om att det kan skilja sig något på storlekarna jämfört med original-pluggarna och det är ingen garanti att man har samma storlek i dessa.

Tack igen för feedbacken och tveka inte på att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

/Oliver på Nearplugs

Ursprungligen av nearplugs:

Hej,

Mitt namn är Oliver och jag har hand om Nearplugs. Detta är superbra feedback och något som vi verkligen tar till oss. Vi har haft det här i åtanke och har planer på att ha det upplägget i framtiden. Nu har det varit högt tryck och lagret börjar ta slut men jag har nu lagt upp alternativet att kunna köpa styckvis men i skrivande stund är det bara storlek S och L vi har i lager för det.

Jag vill också informera om att det kan skilja sig något på storlekarna jämfört med original-pluggarna och det är ingen garanti att man har samma storlek i dessa.

Tack igen för feedbacken och tveka inte på att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

/Oliver på Nearplugs

Hej Oliver,
Jag vill köpa M (eftersom jag använder default på AirPods Pro, dvs M), men som du nämner är den slutsålt. Har du nån ETA för M? Eller kan man på nåt sätt få en notifikation när de kommer? Istället för att refresha sidan varje dag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-31 08:12
Ursprungligen av jonasn:

Det är rätt osannolikt att mina hörselgångar ändrar storlek nu efter dryga 40 år i livet.

Det sägs att det enda som aldrig slutar växa är näsan och öronen... ?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2020-10-31 09:14
Ursprungligen av nearplugs:

Hej,

Mitt namn är Oliver och jag har hand om Nearplugs. Detta är superbra feedback och något som vi verkligen tar till oss. Vi har haft det här i åtanke och har planer på att ha det upplägget i framtiden. Nu har det varit högt tryck och lagret börjar ta slut men jag har nu lagt upp alternativet att kunna köpa styckvis men i skrivande stund är det bara storlek S och L vi har i lager för det.

Jag vill också informera om att det kan skilja sig något på storlekarna jämfört med original-pluggarna och det är ingen garanti att man har samma storlek i dessa.

Tack igen för feedbacken och tveka inte på att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

/Oliver på Nearplugs

Hej Oliver! Roligt att höra, och extra roligt att du svarar här.

Jag har tidigare funderat på att köpa någon av de förbättrade pluggarna som finns till mina AirPods Pro, mest för att de utlovar bättre isolering (har inget problem med att Airpods Pro (eller vanliga AirPods) halkar ur). Jag har alltid haft minsta möjliga "plutten" till alla inear-lurar jag haft, men jag antar att Nearplugs kan kännas lite större än originalpluggarna pga mellanlägget? Det är egentligen inget problem för mig gissar jag, men bra att du nämner att det kan skilja sig lite i storlek. Antar att vissa har olika storlekar på höger och vänster hörselgång med (Apple själva tar ju tex upp det i dokumentationen för AirPods Pro), så det kanske är vettigt att även ha kvar olika storlekar i ett trepack som ni har idag, antar jag.

Klurar på att beställa ett par för att testa nu när det går att köpa enpack.

Ursprungligen av IngoX:

Det sägs att det enda som aldrig slutar växa är näsan och öronen... ?

Jag hittade "forskning" som säger att örat blir i snitt 0,22 mm längre per år, men rapporten anger även medelörat till 675 mm långt, så jag tar allt de skrev med en stor nypa salt. Istället kan vi förlita oss till den samlade visdomen hos familjeliv: https://www.familjeliv.se/forum/thread/124621.... Resultat: Oklart. Flashback då? https://www.flashback.org/t583688 Resultat: Flashback och Familjeliv borde slås ihop..

Tror det här ligger närmare sanningen: https://illvet.se/manniskan/kroppen/fortsatte...

Citat:

Sanningen är att tillväxten av dessa organ normalt upphör när man har vuxit klart, vilket för de flesta är i 16–18-årsåldern.
(...)
Men det kan ändå se ut som om öron och näsa blir större när vi blir äldre.

Enligt vissa forskare beror de på att gravitationskraften drar i våra ansikten, så att allt – även näsan och öronen – dras nedåt med åldern och därmed ser större ut.

Andra forskare påpekar att öron och näsa faktiskt blir större med åldern, därför att vävnaden förlorar sin spänst.

Ursprungligen av Johannnn:

Hej Oliver,
Jag vill köpa M (eftersom jag använder default på AirPods Pro, dvs M), men som du nämner är den slutsålt. Har du nån ETA för M? Eller kan man på nåt sätt få en notifikation när de kommer? Istället för att refresha sidan varje dag.

Hej Johan,

Kul att höra att du är intresserad! I dagsläget har jag dessvärre ingen ETA på nya leveranserna, i de här tiderna har det tyvärr blivit oförutsedda förseningar som drar ut på tiden. Men jag kan göra så att jag återkommer här när vi har tillbaka de i lager

Ha en trevlig helg!

Ursprungligen av jonasn:

Hej Oliver! Roligt att höra, och extra roligt att du svarar här.

Jag har tidigare funderat på att köpa någon av de förbättrade pluggarna som finns till mina AirPods Pro, mest för att de utlovar bättre isolering (har inget problem med att Airpods Pro (eller vanliga AirPods) halkar ur). Jag har alltid haft minsta möjliga "plutten" till alla inear-lurar jag haft, men jag antar att Nearplugs kan kännas lite större än originalpluggarna pga mellanlägget? Det är egentligen inget problem för mig gissar jag, men bra att du nämner att det kan skilja sig lite i storlek. Antar att vissa har olika storlekar på höger och vänster hörselgång med (Apple själva tar ju tex upp det i dokumentationen för AirPods Pro), så det kanske är vettigt att även ha kvar olika storlekar i ett trepack som ni har idag, antar jag.

Klurar på att beställa ett par för att testa nu när det går att köpa enpack.

Jag hittade "forskning" som säger att örat blir i snitt 0,22 mm längre per år, men rapporten anger även medelörat till 675 mm långt, så jag tar allt de skrev med en stor nypa salt. Istället kan vi förlita oss till den samlade visdomen hos familjeliv: https://www.familjeliv.se/forum/thread/124621.... Resultat: Oklart. Flashback då? https://www.flashback.org/t583688 Resultat: Flashback och Familjeliv borde slås ihop..

Tror det här ligger närmare sanningen: https://illvet.se/manniskan/kroppen/fortsatte...

Hej igen,

Jag förstår.. Jag tror att Small då bör fungera för dig, men de här kan uppfattas större än de vanliga original-pluggarna på grund av memory foamen emellan som du skriver.

Så har tanken också varit tidigare, eftersom att Apple själva skickar ut 3-pack, men samtidigt så vet man ju vid det laget ungefär vilken storlek som bör passa. Det har däremot hänt flera stycken att man behöver byta storlek när man byter till Nearplugs så vår tanke har varit att eventuellt kunna erbjuda två uppsättningar framöver och då S/M samt M/L.

Ha en fin helg

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-01 12:25

Någon som testat dessa och Auriks memoryfoam?
Jag har L på aurik men tycker de är lite, lite små.
Silikon på utsidan känns smart då det är lättare att göra rent än memory foam...

Hej!

Plockar upp denna tråden igen då flera har frågat efter örontoppar med memory foam. Jag heter Joachim och har precis startat headphoneparts.se efter många år i hifi-branschen. Våra Ear Tips Prom som vi valt att kalla dem är örontoppar med orange memory foam med silikonhölje. Vi säljer dessa som par i small, medium och large för 99:- samt i 3-pack med olika storlekar för 249:- . Allt finns hemma på lager nu. https://headphoneparts.se

Med vänlig hälsning,
Joachim
Headphoneparts.se

1
Bevaka tråden