Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: iPhone 12 och iPhone 12 Pro - en magnetisk dragkraft

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone 12 och iPhone 12 Pro är äntligen här med en helt ny design och en bättre insida, nu skall vi se om de var värda väntan.

Läs hela artikeln här

Trevlig recension.

Ser framemot att få min egen om den behagar komma nån gång...

Ursprungligen av N_Micke:

Trevlig recension.

Ser framemot att få min egen om den behagar komma nån gång...

Tack, kul att du gillade den - hoppas du får telefon inom kort!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Tack, kul att du gillade den - hoppas du får telefon inom kort!

Hyser inga större förhoppningar om detta ?

Ursprungligen av N_Micke:

Hyser inga större förhoppningar om detta ?

Beställt via operatör eller direkt från Apple?

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Beställt via operatör eller direkt från Apple?

Förbokade direkt vid öppning av förbokningen på Webhallen.

Ursprungligen av N_Micke:

Förbokade direkt vid öppning av förbokningen på Webhallen.

Ah webbis har haft mycket problem på sistone att leverera känns det som. Vad jag hörde fick de typ 6 iPhone 12 tilldelade till sig totalt första dagen :-/

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Ah webbis har haft mycket problem på sistone att leverera känns det som. Vad jag hörde fick de typ 6 iPhone 12 tilldelade till sig totalt första dagen :-/

Det är ju fantastiskt dåligt det. Inga pro alls då kanske? För lär ju varit bland de första som fick igenom en beställning.

Ursprungligen av N_Micke:

Det är ju fantastiskt dåligt det. Inga pro alls då kanske? För lär ju varit bland de första som fick igenom en beställning.

Tror det var blandat Pro och 12:an av de där sex. Förhoppningsvis fick de in fler strax efter men det känns nästan som man skall börja förhandsboka på andra ställen. Gjorde en förhandsbokning av PS5 för över ett år sedan men fick meddelande av Webbis att jag inte får den under detta år =(

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Tror det var blandat Pro och 12:an av de där sex. Förhoppningsvis fick de in fler strax efter men det känns nästan som man skall börja förhandsboka på andra ställen. Gjorde en förhandsbokning av PS5 för över ett år sedan men fick meddelande av Webbis att jag inte får den under detta år =(

Ja de har tappat stinget lite känns det som. Bokat ps5 där också men får mellan jul o release iallafall.

Ursprungligen av Redaktionen:

iPhone 12 och iPhone 12 Pro är äntligen här med en helt ny design och en bättre insida, nu skall vi se om de var värda väntan.

Läs hela artikeln här

Trevlig recension, väntar ivrigt på att få beställa 12 Pro Max!

Men det är ett litet faktafel i artikeln:

Det betyder att vi nu kan ladda vår telefon trådlöst i 20 watt

Det är 15 watt som gäller med Magsafe, samt 7.5 Watt med vanlig Qi laddning.

Ursprungligen av MrQuattro:

Trevlig recension, väntar ivrigt på att få beställa 12 Pro Max!

Men det är ett litet faktafel i artikeln:

Det betyder att vi nu kan ladda vår telefon trådlöst i 20 watt

Det är 15 watt som gäller med Magsafe, samt 7.5 Watt med vanlig Qi laddning.

Haha fasen jag trodde jag hade ändrat det där, korrar nu. Det skulle stå att det är 15W om man använder MagSafe med en 20W-laddare

Tack för de fina orden!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Haha fasen jag trodde jag hade ändrat det där, korrar nu. Det skulle stå att det är 15W om man använder MagSafe med en 20W-laddare

Tack för de fina orden!

Det skulle vara intressant med en uppföljning på denna artikel när 12 Pro Max släpps. Skulle vilja ha en jämförelse dels mellan 11 Pro Max och 12 Pro max hur den 0.2" större skärmen skiljer sig, samt en jämförelse mellan kameran på 12 Pro och 12 Pro Max, då det vad jag uppfattar är den stora skillnaden på dessa.

Keep up the good work

Ursprungligen av MrQuattro:

Det skulle vara intressant med en uppföljning på denna artikel när 12 Pro Max släpps. Skulle vilja ha en jämförelse dels mellan 11 Pro Max och 12 Pro max hur den 0.2" större skärmen skiljer sig, samt en jämförelse mellan kameran på 12 Pro och 12 Pro Max, då det vad jag uppfattar är den stora skillnaden på dessa.

Keep up the good work

Tack! Yes vi kommer att köra en video till så fort vi får tag i en Pro Max och en Mini

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Tror det var blandat Pro och 12:an av de där sex. Förhoppningsvis fick de in fler strax efter men det känns nästan som man skall börja förhandsboka på andra ställen. Gjorde en förhandsbokning av PS5 för över ett år sedan men fick meddelande av Webbis att jag inte får den under detta år =(

För att lyfta Webhallen lite så har dem fått iväg ett paket mot Arvika idag så lämnar jag inte bara gnäll på dem.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2020-10-30 10:27

Tack för en bra skriven recension.
Kan bara hålla med att den nya formen är grym - mobilen ligger verkligen bättre i handen. Gick från åttan till 12 Pro och det blev verkligen ett lyft med skärm och kamera. Filmade igår morse ute på Torö och det blev otroligt bra kvalité på filmen.

Som tidigare nämnts skulle det vara intressant med jämförelse med 12 Pro Max när den kommer.

Idag kom den då äntligen min 12 Pro från Webhallen. Ruskigt nöjd det lilla jag hunnit pilla.

Trevligt att man även i år fick ta del ATV+ ett år. Inte vet jag om det finns nåt att se där nu men ändå ?

Senast redigerat 2020-10-30 16:33
Ursprungligen av N_Micke:

Idag kom den då äntligen min 12 Pro från Webhallen. Ruskigt nöjd det lilla jag hunnit pilla.

Trevligt att man även i år fick ta del ATV+ ett år. Inte vet jag om det finns nåt att se där nu men ändå ?

Så gött då! Mycket glädje önskas. Men måste få flika in ang ATV+ uj uj uj vad dåligt innehåll! Helt otroligt vad dåligt det är! Att de ens kan ta betalt för den är ett skämt. Såklart man måste ta betalt men att prata om tjänsten och erbjuda den som om det är något att ha ??

Förlåt igen men att de kan tro att de kan konkurrera med Disney+ är helt omöjligt, fatta att det är samma pris på dessa tjänster.. HAHAHAHAHAHAHA Apple.

Ursprungligen av D_Odell:

Så gött då! Mycket glädje önskas. Men måste få flika in ang ATV+ uj uj uj vad dåligt innehåll! Helt otroligt vad dåligt det är! Att de ens kan ta betalt för den är ett skämt. Såklart man måste ta betalt men att prata om tjänsten och erbjuda den som om det är något att ha ??

Förlåt igen men att de kan tro att de kan konkurrera med Disney+ är helt omöjligt, fatta att det är samma pris på dessa tjänster.. HAHAHAHAHAHAHA Apple.

Haha, ja det är inte överdrivet mycket att se i mitt tycke heller. Testade det tidigare och betalade för en eller två månader sen fick det vara nog. Men att man får med det vid köp av ny enhet är helt ok för något litet finns det ju trots allt att se

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2020-10-31 20:59

Verkar sitta en fantastisk skärm i 12 Pro.
Längtar tills jag får lägga händerna på min 12 Pro Max och måtte den vara lika välkalibrerad.

Recension utav Vincent Teoh från HDTVTEST

https://youtu.be/n_czpXW3yKE

Supernöjd med min 12 P. Den är dock lite hal, men värre är att det genomskinliga skalet är halare. Vad göra? Jag har varit bortskämd med silikonskal. Man behövde inte nypa åt med mycket kraft för att fingertopparna skulle greppa telefonen.

Nya skalet är dock snyggt och telefonen ser man i sin färg och skönhet. Men skalet har fler nackdelar. Det är hårt. Lite bök med att klämma på det när knapparna ska in på vardera sida och det krävs även mer kraft för att väl trycka på knapparna. Skalet är också repkänsligt. Så det första som sker när jag sätter på skalet är att det blir små repor på insidan av skalet orsakade av telefonen när den ska glida på plats. Så med tiden kanske skalet inte blir så halt att hålla i. Funderar på om jag antingen ska göra skalet klibbigt med lite cellulosaförtunning på sidorna eller om jag ska sandpappra där lite istället.

Sedan är jag lite besviken på att skalet inte var slätt på baksidan. Linserna är helt skyddade om telefonen läggs på ett plant underlag, ja. Men skyddet runt linserna buktar än mer ut. En av fördelarna med skydd har just varit att hela baksidan blev jämn så att telefonen inte vickade när den vilade på en bordskiva. Nu är den fördelen borta också.

En annan märklig grej var att det tog längre tid att få skalet från Apple än telefonen från Telia, trotts att de beställdes på samma dag.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Haha fasen jag trodde jag hade ändrat det där, korrar nu. Det skulle stå att det är 15W om man använder MagSafe med en 20W-laddare

Tack för de fina orden!

Är det någon som har jämfört med MagSafe med 18 kontra 20W-laddare? Har en drös 18W och det känns ju lite dumt att köpa 20W i onödan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-02 21:08
Ursprungligen av pmarriott:

Är det någon som har jämfört med MagSafe med 18 kontra 20W-laddare? Har en drös 18W och det känns ju lite dumt att köpa 20W i onödan.

Ja, det har testats allsköns laddare och finns massor av artiklar om detta på nätet.

Krävs 20W PD 3.0, 9V 2.22A.

Har nu gått ett tag. iPhone 12 Pro känns lite "udda" i sällskapet av de andra nya 12 modellerna. Lite bättre än den vanliga 12 men inte lika funktionsspäckad som Max modellen:
https://www.youtube.com/watch?v=aL7MvY5q1ss

1
Bevaka tråden