Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sökfunktion i forumet fungerar inte nu längre?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min sökknapp reagerar inte nu längre. Är det bra jag?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-22 09:02
Ursprungligen av calinou:

Min sökknapp reagerar inte nu längre. Är det bra jag?

Den fungerar för mig med macOS Catalina 10.15.7 och Safari 14.0.

Ursprungligen av frazze:

Den fungerar för mig med macOS Catalina 10.15.7 och Safari 14.0.

Det är samma sak i Chrome (senaste) och Safari. Har senaste Mojave. Safari är 13.1.X. I vilken meny uppdaterar man Safari?

Ursprungligen av calinou:

...Har senaste Mojave. Safari är 13.1.X...

Tvivlar på att den heter 13.1.X.

Och tvivlar på att du har "senaste" Mojave, eftersom du uppenbarligen inte har senaste Safari för Mojave.

Ursprungligen av calinou:

...I vilken meny uppdaterar man Safari?

På samma ställe som du uppdaterar macOS.

https://support.apple.com/sv-se/HT201541

Kolla där. Att döma av ovanstående så ligger där nog ett par uppdateringar och väntar.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tvivlar på att den heter 13.1.X.

Och tvivlar på att du har "senaste" Mojave, eftersom du uppenbarligen inte har senaste Safari för Mojave.

På samma ställe som du uppdaterar macOS.

https://support.apple.com/sv-se/HT201541

Kolla där. Att döma av ovanstående så ligger där nog ett par uppdateringar och väntar.

Nu har jag uppdaterat: Mojave 10.14.6. Safari 14.0 Sökfunktionen fungerar fortfarande inte.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-23 05:46
Ursprungligen av calinou:

Nu har jag uppdaterat: Mojave 10.14.6. Safari 14.0 Sökfunktionen fungerar fortfarande inte.

Felmeddelande? Skärmdump?

Ursprungligen av calinou:

...sökknapp reagerar inte nu längre...

Om det inte händer något alls när du trycker på sökknappen, så skulle jag tippa på att det är något tillägg i webbläsaren som ställer till det. Prova andra webbläsare, för att se om det beter sig likadant där.

Men sökfunktionen är ändå inte särskilt bra. Detta har diskuterats tidigare, bl.a. här: https://www.99mac.se/forum/p/2386546 Använd Google i stället, så som tipsas i inlägg 2 i den tråden.

Ursprungligen av calinou:

Nu har jag uppdaterat: Mojave 10.14.6. Safari 14.0...

Det fanns alltså uppdateringar. Varför skrev du då att du har "senaste"?

Det är alltid bättre att skriva det faktiska versionsnumret, och inte bara säga "senaste". Dels för att vi då kan avgöra om det finns uppdateringar som vi då kan tipsa om, och dels för att det är svårt att bedöma vad "senaste" faktiskt innebär om man tittar i tråden efter ett antal månader eller år.

Nu fungerar det helt plötsligt på alla webbläsare så det har löst sig under natten. Tack för alla svar! Ang. uppdatering så får man ofta ingen information att det dags att uppdatera och tar för givet att det skes automatiskt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om det inte händer något alls när du trycker på sökknappen, så skulle jag tippa på att det är något tillägg i webbläsaren som ställer till det. Prova andra webbläsare, för att se om det beter sig likadant där.

Men sökfunktionen är ändå inte särskilt bra. Detta har diskuterats tidigare, bl.a. här: https://www.99mac.se/forum/p/2386546 Använd Google i stället, så som tipsas i inlägg 2 i den tråden.

Håller med att sökfunktionen fungerar dåligt. Hittar in ens mina gamla trådar. Typisk också för en gång skull att jag skulle sköta mig ordentligt och söka innan jag ställer en fråga här så pajade den. ps: i synnerhet med tanke på all tjat från visa medlemmar att jag borde söka innan jag ställer frågor

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-23 09:28
Ursprungligen av calinou:

Hittar in ens mina gamla trådar.

PROFIL -> Forum -> Mina trådar

Då kan du se vilka trådar du har skrivit i.

Ursprungligen av Gäddnos:

PROFIL -> Forum -> Mina trådar

Då kan du se vilka trådar du har skrivit i.

Tack! har aldrig vetat det.......

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-10-23 12:45

Du får gärna definiera ”fungerar inte”. Finns typ +23 olika sätten sökfunktion kan fallera på.

Ursprungligen av reboot81:

Du får gärna definiera ”fungerar inte”. Finns typ +23 olika sätten sökfunktion kan fallera på.

23 sätt? det hände inget när jag klickade på den.

1
Bevaka tråden