Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grön prick lyser/kamera-app

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad menas med att det är en grön prick som lyser där uppe när jag öppnar kamera-appen?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-16 13:50

Att kameran är igång och filmar/fotograferar.

https://9to5mac.com/2020/09/18/ios-14-what-do...

Ursprungligen av Gäddnos:

Att kameran är igång och filmar/fotograferar.

https://9to5mac.com/2020/09/18/ios-14-what-do...

Den pricken har inte varit där förut. Det står inte vem som använder kameran i kontrollcentret. Hur hittar man appen som använder min kamera?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-16 14:11
Ursprungligen av calinou:

Den pricken har inte varit där förut. Det står inte vem som använder kameran i kontrollcentret. Hur hittar man appen som använder min kamera?

Du använder kameran, du skrev att du startade kamera-appen. Det är en nyhet iOS 14 som du kan läsa om i länken jag klistrade in i inlägget du läste.

Snart startar du kanske en tråd om en orange prick också.

Ursprungligen av Gäddnos:

Du använder kameran, du skrev att du startade kamera-appen. Det är en nyhet iOS 14 som du kan läsa om i länken jag klistrade in i inlägget du läste.

Snart startar du kanske en tråd om en orange prick också.

Ganska obehagligt. Den har jag inte sett förrän nu fast har haft senaste iOS sedan en tid tilllbaka. Orangea pricken vet jag vad det är så du behöver inte ironisera över detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-16 14:52
Ursprungligen av calinou:

Ganska obehagligt. Den har jag inte sett förrän nu fast har haft senaste iOS sedan en tid tilllbaka.

Obehagligt? Det är väl snarare tvärt om, att du får en visuell bekräftelse på att kameradelen i telefonen används.

Ursprungligen av zinned:

Obehagligt? Det är väl snarare tvärt om, att du får en visuell bekräftelse på att kameradelen i telefonen används.

För att förtydliga att jag använder den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-16 15:04
Ursprungligen av calinou:

Den pricken har inte varit där förut. …

Nyhet. Detta beskrevs i eventet den 15 september:
https://www.apple.com/apple-events/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-16 15:38
Ursprungligen av calinou:

För att förtydliga att jag använder den.

Att någon app med tillgång till kameradelen använder kameran just nu, oavsett om du själv sitter med appen framför dig eller ej. Alltså ett sätt för dig att kunna se ifall någon app på något sätt "spionerar".

En utmärkt funktion, f.ö., tillsammans med sin orangea motsvarighet. Riktigt bra.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-10-21 20:55

Men varför centrerar man inte ikonerna och gör de lika stora. Se hur orangea pluppen är fäst i överkant. Kantlinjen på batteriet och platstjänstpilen är olika breda.
%-tecknet är alldeles för långt ifrån siffrorna. Rotationslåsikonen är för plottrig.
Och vi 10% av männen, med defekt färgseende, vilken färg har ikonen?
Ive, hör min klagan!

Bilden är redigerad för att framhäva position. Färg och kontrast helt galet i min bild.

Ursprungligen av reboot81:

Men varför centrerar man inte ikonerna och gör de lika stora. Se hur orangea pluppen är fäst i överkant. Kantlinjen på batteriet och platstjänstpilen är olika breda.
%-tecknet är alldeles för långt ifrån siffrorna. Rotationslåsikonen är för plottrig.
Och vi 10% av männen, med defekt färgseende, vilken färg har ikonen?
Ive, hör min klagan!

Bilden är redigerad för att framhäva position. Färg och kontrast helt galet i min bild.

https://www.apple.com/feedback/

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-21 21:27

Här är den rätt så centrerad och inte gul som din.

Ursprungligen av Gäddnos:

Du använder kameran, du skrev att du startade kamera-appen. Det är en nyhet iOS 14 som du kan läsa om i länken jag klistrade in i inlägget du läste.

Snart startar du kanske en tråd om en orange prick också.

Jag undrar över orangea pricken.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-11-22 20:51
Ursprungligen av Lilopp:

Jag undrar över orangea pricken.

Läs på länken i inlägg #2 i denna tråden.

1
Bevaka tråden