Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite råd om Onyx

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag körde programmet Onyx häromdagen, så fanns det ett hot som sattes i karantän. Kommer hotet att bli möjligt att avlägsna helt och hållet nästa gång jag använder programmet?
Jag har ett svagt minne att man kunde ta bort också sånt, men är lite osäker.

P.S. Har letat på forumet, men inte hittat någonting om just Onyx.
Kommer ihåg länge sen när jag jobbade på en dagstidning som redigerare här i stan, att vi fick problem med ett virus som inte gick att avlägsna totalt. När man gjorde det, så gick den i gång igen. Det enda sättet att värja sig mot det var just att sätta fanskapet i ett väldigt undangömt ställe där det inte kunde smita sig fri.
Åtminstone några gamla rävar här borde kunna det här ämnet. Jag litar på Er!

Macdatorers egen inbyggda "Städgumma"

Ursprungligen av pick-me-up:

När jag körde programmet Onyx häromdagen, så fanns det ett hot som sattes i karantän. Kommer hotet att bli möjligt att avlägsna helt och hållet nästa gång jag använder programmet?
Jag har ett svagt minne att man kunde ta bort också sånt, men är lite osäker.

P.S. Har letat på forumet, men inte hittat någonting om just Onyx.
Kommer ihåg länge sen när jag jobbade på en dagstidning som redigerare här i stan, att vi fick problem med ett virus som inte gick att avlägsna totalt. När man gjorde det, så gick den i gång igen. Det enda sättet att värja sig mot det var just att sätta fanskapet i ett väldigt undangömt ställe där det inte kunde smita sig fri.
Åtminstone några gamla rävar här borde kunna det här ämnet. Jag litar på Er!

Gamla rävarna kanske minns.
För så där 7-10 år sedan fanns flera trådar i samtliga Macforum om att varken Clean my Mac eller Onyx behövs för att hålla datorerna rena från onödigt skräp. Macdatorer har sin egna lilla "Städgumma" som arbetar i det tysta när datorn vilar/sover. Om det är så varför finns Onyx och Clean my Mac.

Ursprungligen av Pelle80:

Gamla rävarna kanske minns.
För så där 7-10 år sedan fanns flera trådar i samtliga Macforum om att varken Clean my Mac eller Onyx behövs för att hålla datorerna rena från onödigt skräp. Macdatorer har sin egna lilla "Städgumma" som arbetar i det tysta när datorn vilar/sover. Om det är så varför finns Onyx och Clean my Mac.

Gällande programmet Clean my Mac kan jag hålla med dig, men inte med Onyx. Det är fortfarande bra, enligt de flesta källor som jag har läst om det. Kruxet är bara att jag kommer inte riktigt ihåg hur just gratisversionen fungerar. Men jag har ett tydligt minne att jag fick en gång frågan om jag ville ta bort ’hotet’. Nu förra gången stod det bara att den är satt i karantän.
Men om man använder Onyx bör man veta vad man gör, vilket jag kanske inte alltid är kapabel till … Det ruskigaste som jag upplever med Macen är att använda Terminal. Det är verkligen ett kraftigt redskap. Men jag litar på de videos som finns på nätet och har många likes och tittare. Det räcker med att ett enda tecken är felaktig i koden, så kanske händer det nånting med burken som är svårt att återställa! Är dock inte säker om det är verkligen så.
Vid vissa problem är man tvungen att använda Terminal för att över huvud taget kunna fortsätta jobba med Macen.
Har man till exempel glömt huvudlösenordet, kommer du inte in annars än via Terminal. Detta har hänt en gång för mig, men det löste sig ganska smidigt till sist.
Läs gärna här, innehåller 408 recensioner:
https://www.macupdate.com/app/mac/11582/onyx
Och: https://www.lifewire.com/onyx-software-review...

1
Bevaka tråden