Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder synkar inte med iCloud

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2020-10-11 12:41

Investerade i en ny MBA till frugan då den gamla börjar få problem med batteriet.

Den nya fungerar som den ska men, den synkar inte bilder med iCloud (den gamla gör det fortfarande). Har försökt alla lösningar jag hittat på Google men inget hjälper.
Någon som har egna erfarenheter av det här problemet?

Ursprungligen av lasselu:

Investerade i en ny MBA till frugan då den gamla börjar få problem med batteriet.

Den nya fungerar som den ska men, den synkar inte bilder med iCloud (den gamla gör det fortfarande). Har försökt alla lösningar jag hittat på Google men inget hjälper.
Någon som har egna erfarenheter av det här problemet?

Ja, detta har hänt mig och andra, och gör så emellanåt utan uppenbar orsak. Därför finns det heller ingen uppenbar fix, men förståsigpåare brukar uppmana att man loggar in och ut från Icloud. På en, flera eller alla enheter. Åtgärden är den moderna varianten av 90-talsmantrat från den IT-ansvarige: ”Har du startat om datorn/servern?”. Och det har funkat för mig. Mer tillfälliga fel kan förstås uppstå, och sådana kan man hålla koll på här: https://www.apple.com/se/support/systemstatus...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-11 20:37

En relaterad bug som drabbat Bilder är när man får upp dialogrutan för att inkludera/lägga till bilder i tex Safari, Pages eller likande. Då innehåller den dialogrutan färre bilder än vad själva Bilder-programmet kan visa. Svaret på denna bug från Apple är:

Citat:

Engineering has determined that this issue is not to be fixed/changed. This is a known issue when Photos is running iCloud Photos enabled in optimized mode. Workaround is to force the download of those items by going into Edit on a case-by-case basis, or switching iCloud Photos to Download Originals mode.

1
Bevaka tråden