Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Användare börjar få tillgång till 4K-material i YouTube på Apple TV

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi är många som går och väntar på att kunna titta på Macradions recensioner i 4K på YouTube på vår Apple TV och nu verkar stödet äntligen vara på väg.

Läs hela artikeln här

Intet här. Testade avinstallera och installera. Ingen lycka.

Update: Ja det är klart att det hoppade igång nu bara för att jag skrev det. 4k aktiverat här!

Jag undrar vilka parametrar dom rullar ut detta efter? Då har vi åtminstone en svensk användare med 4K, så det är uppenbarligen inte region som styr. Själv har jag fortfarande bara 1080p.

Ursprungligen av N_Micke:

Intet här. Testade avinstallera och installera. Ingen lycka.

Update: Ja det är klart att det hoppade igång nu bara för att jag skrev det. 4k aktiverat här!

Har den versionen det pratas om i artickeln o gjort som du avinstall/install dock utan 4k som resultat

Får du 4k på ”alla” 4k filmer i tuben ?

Länka gärna till en där du har det som referens tack

/V

Ursprungligen av Vanheden99:

Har den versionen det pratas om i artickeln o gjort som du avinstall/install dock utan 4k som resultat

Får du 4k på ”alla” 4k filmer i tuben ?

Länka gärna till en där du har det som referens tack

/V

Det är nog på alla förutsätter jag (dem som jag kollat o har 4K har varit i 4K)

Videon i artikeln till exempel.

Har du uppdaterat Apple tvn till senaste också?

Ursprungligen av N_Micke:

Det är nog på alla förutsätter jag (dem som jag kollat o har 4K har varit i 4K)

Videon i artikeln till exempel.

Har du uppdaterat Apple tvn till senaste också?

Yupp allt uppdaterat men ingen 4k i tuben här inte ?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-08 11:23

Jag läser på andra forum att det inte är stöd för 4K HDR, men för mig blir allt HDR, Youtubeappen på AppleTV växlar inte om mellan HDR/SDR som andra flimappar.

Ett tips för er som fortfarande inte fått det att funka, detta löste det för mig:

Gå in i settings i Youtube-appen
Välj reset/återställ app
Logga in igen

Plötsligt har jag 4K. ???

HDR och 60p funkar dock inte, men det är ju känt sedan tidigare.

Ursprungligen av Gäddnos:

Jag läser på andra forum att det inte är stöd för 4K HDR, men för mig blir allt HDR, Youtubeappen på AppleTV växlar inte om mellan HDR/SDR som andra flimappar.

Exakt, YouTube har inte stöd för att ändra bildfrekvens eller omfång (HDR/SDR). Hade jag varit du hade jag ändrat standardinställning på Apple TV till SDR. Annars skapar Apple TV fejkad HDR på allt innehåll som inte stöder automatisk ändring, såsom YouTube. Den ”HDR” du ser på YouTube är alltså artificiell HDR som Apple TV skapar utifrån SDR-material.

1
Bevaka tråden