Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar iOS 14.0.1

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då var det dags att plugga in laddaren i telefonen igen för ikväll har Apple lanserat iOS 14.0.1.

Läs hela artikeln här

Catalina 10.15.7 finns också.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-09-24 20:16

Min fästmö råkade ut för ett avaktiverat/icke fungerande betalkort i klockan. Då blir hon glad över denna uppdatering... ?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-25 09:59

Min iPhone XS tar ingen laddning trådlöst efter uppdateringen. Blixt visas över batteriet som om den laddar, men det blir inget av det.

  • Medlem
  • 2020-09-25 10:55

@Gäddnos har testat en hard reset förmodar jag?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-25 11:07
Ursprungligen av Dalle:

@Gäddnos har testat en hard reset förmodar jag?

Jepp. Det var det första jag provade. Får se om det löser sig. Finns Apple Care kvar till slutet av december om det skulle behövas.

  • Medlem
  • 2020-09-25 11:42
Ursprungligen av Gäddnos:

Finns Apple Care kvar till slutet av december om det skulle behövas.

Fint. Min sambo har inga problem med QI på sin Xr med 14.0.1.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-09-25 13:20

St1-kortet funkar inte med ApplePay efter ett nytt kort (pga nytt datum). Varken under iOS14 eller 14.0.1. St1 har ingen aning om varför. Jag har tagit bort och installerat appen igen, försökt lägga in via ApplePay och via appen.
Någon annan?

Edit: Kom på att jag inte har använt kortet än på en fysisk plats, det kanske behöver göras, för att bli "aktiverat".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-09-25 14:08

WatchOS 7..0.1

Ursprungligen av Redaktionen:

Då var det dags att plugga in laddaren i telefonen igen för ikväll har Apple lanserat iOS 14.0.1.

Läs hela artikeln här

Lite OT, men WatchOS 7.0.1 finns också för nedladdning. Den ger tillbaka kartstödet vid utomhusträning. Provade just detta... ?

Tänkte att det kan vara av intresse för somliga.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-25 14:21

Mitt trådlösa laddproblem har löst sig, efter att jag ryckt ut sladden till laddaren och koppla in igen så är allt som det ska.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-09-25 17:03

Japp. Fick 0.1-uppdatering till både telefonen (igår kväll) och klockan (idag).

Ursprungligen av iMW:

Lite OT, men WatchOS 7.0.1 finns också för nedladdning. Den ger tillbaka kartstödet vid utomhusträning. Provade just detta... ?

Tänkte att det kan vara av intresse för somliga.

Tyvärr, uppdaterade alla enheter i morse, tog sen en runda i skogen, kollade sedan var jag varit - tydligen så hade jag
somnat där jag startade eftersom det bara fanns den punkten på kartan...det hade tydligen hänt mig 3 ggr denna vecka,
kollade mina äldre löpturer sedan några år, inga kartor alls, jag vet att har funnits förut.
Det är väl bara att avvakta och se om det dyker upp något mer...

  • Medlem
  • 2020-09-25 23:52

Har vi fått DoH/DoT i iOS14?

Ursprungligen av Dalle:

Har vi fått DoH/DoT i iOS14?

Ser så ut.

  • Medlem
  • 2020-09-26 20:09
Ursprungligen av suddgummi:

Ser så ut.

Hmm. Finns det något sätt att kolla vilken DNS enheten använder? På min står det bara ”automatisk”. I routern har jag Cloudflares 1.1.1.2 och då antar jag att allt går därigenom?
Om Apple nu använder sig av DoH, varför står inte detta med som en stor nyhet i iOS14?

Ursprungligen av Hjopekk:

Tyvärr, uppdaterade alla enheter i morse, tog sen en runda i skogen, kollade sedan var jag varit - tydligen så hade jag
somnat där jag startade eftersom det bara fanns den punkten på kartan...det hade tydligen hänt mig 3 ggr denna vecka,
kollade mina äldre löpturer sedan några år, inga kartor alls, jag vet att har funnits förut.
Det är väl bara att avvakta och se om det dyker upp något mer...

Testade en sträcka med först Nikes app, vände och sprang med Fitness appen hem, resultat:
Fitness visade en karta med startpunkt, Nike visade hela rutten som den skulle, med diverse variationer i hastighet, precis som Fitness visade innan uppdateringen.
Slutsatsen för mig blir att jag fortsätter med Nike tills Apple fixar det hela.
Om jag kollar i Nikes app så har jag kartor från 2010; med splits för varje runda, utan kartor fr 2007 (beroende på utrustning).
Fitness visar rundor fr 2007, men inga kartor...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-29 09:58

FItness visar kartor för mig med iOS 14.0.1 och WatchOS 7.0.1, (.0 gjorde inte) provade igår när jag gick för att handla mjölk.

AW6 Nike edition, inte installerat Nike-appen.

Någon som vet ifall man kan stängs av alla bekräfta frågorna IOS ställer? Skulle önska likt macOS att systemet inte frågar om jag vill slänga när jag tryckt på papperskorg. Tröttsamt.

Senast redigerat 2020-10-04 10:17
1
Bevaka tråden