Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kass batteritid

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-09-21 10:33

Hej
Är det någon mer än jag som upplever att batteriet har blivit sämre nu med den nya uppdateringen till Watchos7? Innan har min klocka hållt i minst en dag. I lördags så tränade jag på morgonen, och batteriet var tomt vid lunch.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 11:16
Ursprungligen av nufc78:

Hej
Är det någon mer än jag som upplever att batteriet har blivit sämre nu med den nya uppdateringen till Watchos7? Innan har min klocka hållt i minst en dag. I lördags så tränade jag på morgonen, och batteriet var tomt vid lunch.

Inte jag, än så länge iaf. Har haft min klocka igång fyra timmar hittills och den har tappat 10% på den tiden.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-21 12:38

Jag skrev om det ganska så nyligen https://www.99mac.se/forum/p/2391285 men känns som om det blivit aningen bättre idag (47% efter 18 timmar).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-21 12:59
Ursprungligen av Gäddnos:

Jag skrev om det ganska så nyligen https://www.99mac.se/forum/p/2391285 men känns som om det blivit aningen bättre idag (47% efter 18 timmar).

Jag har 85% kvar efter ca sex timmar så det stämmer hyfsat bra. Ca 2,5% tapp per timme.

Ursprungligen av nufc78:

Hej
Är det någon mer än jag som upplever att batteriet har blivit sämre nu med den nya uppdateringen till Watchos7? Innan har min klocka hållt i minst en dag. I lördags så tränade jag på morgonen, och batteriet var tomt vid lunch.

Batteriet håller som vanligt, och är man ute och tränar nån timme så drar den ju mer som vanligt, så ingen skillnad för mig.

Ingen skillnad för mig. Mellan 3-4% per timme. Däremot första svängen på GM drog mycket Ström innan jag laddade klockan

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2020-09-22 01:18

Min klocka har blivit riktigt kass efter uppdateringen. Jag har kladdat den 2 gånger under måndagen. Sista gången vid kl 20:00 tog jag bort den från laddning och hade då 80% nu kl 01:00 så larmat den för låg batterinivå 10%. Ändå försökte jag med att stänga av så att skärmen inte lyser hela tiden, men det hjälpte inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-22 08:25
Ursprungligen av henke21:

Min klocka har blivit riktigt kass efter uppdateringen. Jag har kladdat den 2 gånger under måndagen. Sista gången vid kl 20:00 tog jag bort den från laddning och hade då 80% nu kl 01:00 så larmat den för låg batterinivå 10%. Ändå försökte jag med att stänga av så att skärmen inte lyser hela tiden, men det hjälpte inte.

Om det inte löser sig efter ett par tre uppladdningar så hade jag tagit bort parkopplingen och lagt till den igen.

Så gjorde min AW för nåt år sen. Löste sig med en omstart.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-22 11:46

Ca 18 timmar sedan senaste laddningen. Stängde av displayen under natten (ca 22-06) därav mindre brant lutning i kurvan. Och nu är den nere i 21%.

Det finns flera som har problem https://forums.macrumors.com/threads/watch-os...

Ursprungligen av nufc78:

Hej
Är det någon mer än jag som upplever att batteriet har blivit sämre nu med den nya uppdateringen till Watchos7? Innan har min klocka hållt i minst en dag. I lördags så tränade jag på morgonen, och batteriet var tomt vid lunch.

Tror det är kass handhavandefel.... Troligen har du ngn funktion som ligger på hela tiden. Kolla igenom program/funktioner i iPhone så löser det sig säkert.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-22 15:38

Här är min för dagen, visserligen Series 4 :

För övrigt så är det väl fortfarande 18 timmars batteritid efter full laddning som gäller?

  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-09-22 15:59

Jag har 34% kvar nu och jag laddade fullt 05,45 imorse. Jag har också en Series 4

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2020-09-22 16:09

Idag kl 12:30 100% och sedan kl 16:09 så har jag 76%

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-22 16:18

Jag löste problemet på enklaste vis. Körde inom Emporia på hemvägen och gjorde ett inbyte av min dåliga AW s5 mot 1010 kr presentkort

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-09-22 16:19

Series 5...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-22 16:21

Som alltid nära nog möjligt att jämföra sådana här siffror då alla använder sin klocka på olika sätt, olika mängd notiser, etc etc.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-09-22 18:25
Ursprungligen av zinned:

Som alltid nära nog möjligt att jämföra sådana här siffror då alla använder sin klocka på olika sätt, olika mängd notiser, etc etc.

Jo såklart är det så. Men om jag inte gjort något anmärkningsvärt förutom en promenad på lunchen så har jag inte gjort nåt annat. Nu när kl är 18.25 så har jag 9% kvar

Någointing hände med min AW5 i onsdags. Jag körde den då varande senaste betan, tror att den skarpa WatchOS 7 kom ut den 16:e?
Jag var och badade, hade typ 75-80%. En timme senare gnällde den till om 10% batteri. En stund senare var den död. Gick hem, lade den på laddning. Den tog inte laddning alls men blev mycket varm. Senare kom termometern upp på skärmen. Till slut fick jag lägga den på laddning i kylskåpet. Därefter slukade den batteriet mycket fort och ville inte ladda över 81%. Ibland till och med sjönk laddningen medan den låg på laddaren. Jag återställde klockan som ny efter att jag uppdaterat den till skarp Watch OS 7. Fortfarande samma problem. Apple gjorde en diagnostik på den och hittar inget fel, samtidigt som klockan rapporterar 96% batterihälsa. Detta kom alltså helt plötsligt och inte i samband med någon uppdatering. Någon som varit ute för något liknande? Det enda lite intressanta är att jag badade i havet på Sicilien när det hände och vågorna var hyfsat våldsamma, plus att vattnet är ganska salt där. Men klockan funkar helt ok utöver den korta batteritiden.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2020-09-25 13:09

Nu verkar min vara okej igen. Det enda jag gjort är att ge den någon omstart. ?

1
Bevaka tråden