Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Så fungerar Appbiblioteket i iOS 14

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du tappat kontrollen över hemskärmen på din iPhone och har sidor och åter sidor fulla med appar så har nu Apple lösningen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-09-18 21:09

Tack, hade missat det där med att bocka ur skärmar.

Kan man inte lägga till en ny tom på något smidigare sätt än att överfylla den sista?

  • Medlem
  • 2020-09-19 02:53

Går det att stänga av appbiblioteket? ?

Ursprungligen av Jeo:

Går det att stänga av appbiblioteket? ?

Nej men du behöver ju inte använda det om du inte vill. Är bara den sista hemskärmen så den stör ingenting

Ursprungligen av Json_81:

Tack, hade missat det där med att bocka ur skärmar.

Kan man inte lägga till en ny tom på något smidigare sätt än att överfylla den sista?

Det beror på vad du menar med att lägga till en ny tom. Du kan alltid dra en app förbi sista skärmen och då skapas en ny sida. Men du kan aldrig (så vitt som jag vet) spara en helt tom sista sida. Om den är tom så kommer telefonen att plocka bort den när du stänger ”wigglemode”

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-19 11:23

Eller så här

Ursprungligen av zinned:

Eller så här

Insåg nu att det där är ett snyggt sätt att få till det som jag vill ha. Apparna nertill och tomt högst upp!

Har önskemål att stänga av konstig sortering i appbibloteket och direkt komma till bokstavssorteringen, går det? Ända funktionen som är användbar för mig som har strukturerat från början.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-21 09:48

Jag svarade Nej jag gillar det inte i omröstningen. Dagen efter lade ja bara dom 10 viktigaste apparna på framsidan och tömde resterande sidor för att använda Appbiblioteket istället. Känns ändå rätt bra nu, men märklig sortering för vissa appar.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-09-21 10:16

Jag hade önskat att man kunde fixa layouten och flytta runt apparna via Macen. Oerhört störigt att göra det på telefonen då jag ofta hamnar i fel mapp eller skapar nya mappar oavsiktligt, för att jag råkar lyfta en appikon över en annan. Förr kunde man göra detta i iTunes men nu finns inte den möjligheten längre, vad jag vet. Hade någon skapat en app för just detta, hade jag gladeligen köpt den!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-09-22 13:43

Finns det något sätt att bara få alla appar enkelt listade i bokstavsordning på en sida, som på min Apple Watch?

Hade varit underbart, och enklare för mig, om det gick!

  • Medlem
  • 2020-09-22 14:47
Ursprungligen av omartint:

Finns det något sätt att bara få alla appar enkelt listade i bokstavsordning på en sida, som på min Apple Watch?

Hade varit underbart, och enklare för mig, om det gick!

Kanske inte riktigt vad du vill ha, men svep fram appbiblioteket och sedan svep ner från mitten av skärmen så får du en lista på apparna. Det borde gå att ställa in så att det blir standardvyn för appbibilioteket, men det kommer kanske senare.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-09-22 17:12
Ursprungligen av Ljung:

Kanske inte riktigt vad du vill ha, men svep fram appbiblioteket och sedan svep ner från mitten av skärmen så får du en lista på apparna. Det borde gå att ställa in så att det blir standardvyn för appbibilioteket, men det kommer kanske senare.

Tack!

Skall prova, men inte riktigt med på hur jag gör för att svepa fram appbiblioteket?

Sitter på en iPhone 8 (inte face id).

  • Medlem
  • 2020-09-22 18:08
Ursprungligen av omartint:

Tack!

Skall prova, men inte riktigt med på hur jag gör för att svepa fram appbiblioteket?

Sitter på en iPhone 8 (inte face id).

När du är på sista sidan med appar så svep från höger till vänster. Då visas appbiblioteket och där sveper du ner från mitten av skärmen så visas listan över appar.

Själv har jag bara en sida med appar så det går fort att få fram appbiblioteket.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-09-23 01:10
Ursprungligen av Ljung:

När du är på sista sidan med appar så svep från höger till vänster. Då visas appbiblioteket och där sveper du ner från mitten av skärmen så visas listan över appar.

Själv har jag bara en sida med appar så det går fort att få fram appbiblioteket.

Grymt! Har alltid saknat denna funktion på iOS.

Stort tack för denna info (och till Apple för iOS 14)!

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-09-24 09:34

För att svara på mitt eget inlägg; så går det tydligen att fixa telefonens app-layout via en Mac.

  1. Ladda ner och öppna Apple Configurator 2

  2. Koppla in telefonen via en USB-kabel.

  3. Öppna telefonen genom att dubbelklicka på telefonbilden i fönstret.

  4. Välj Actions > Modify > Home Screen Layout I menyn.

  5. Börja organisera din iPhone.

Gött!

  • Medlem
  • 2020-10-03 11:48
Ursprungligen av Jedih:

För att svara på mitt eget inlägg; så går det tydligen att fixa telefonens app-layout via en Mac.

  1. Ladda ner och öppna Apple Configurator 2

  2. Koppla in telefonen via en USB-kabel.

  3. Öppna telefonen genom att dubbelklicka på telefonbilden i fönstret.

  4. Välj Actions > Modify > Home Screen Layout I menyn.

  5. Börja organisera din iPhone.

Gött!

Kan du inte skicka en skärmdump på hur du har organiserat dina appar..

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-10-05 10:32
Ursprungligen av Jeo:

Kan du inte skicka en skärmdump på hur du har organiserat dina appar..

Absolut...så fort jag har orkat organiserat dem

1
Bevaka tråden