Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så tittar du på kvällens Apple-event

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Såg eventet. Man undrar lite om de kommer gå tillbaka med 2 timmar eller längre med en live publik i framtiden? Blir lite korvstoppning och lätt att missa saker då.
Så nu kan de dela upp och visa mobilerna separat på ett mer slimmat schema.

Visst saknar man publiken och applåderna en del. Men jag tror att Coronan har ändrat saker permanent. Tror även stora arrangemang som Mobile World Congress, IFA i Tyskland etc..Inte kommer gå tillbaka till det som har varit.

Jag föredrar helt klart dom gamla eventen. En helt annan hype och stämning med publik. En helt annan möjlighet till humor med respons från publiken. Spänningen i att saker kan gå fel och hur det hanteras.

Dessutom föredrar jag ett kompakt framförande i högt tempo. Då får man överblick och sen kan man fördjupa sig på webben efteråt.

Eventet igår var som en lång, välpolerad, överdrivet korrekt och tillrättalagd reklamfilm. Dötrist!

Jag tycker det är en nackdel att dom har all tid i världen att prata om en massa relativt ointressanta detaljer. Nästan en hel timme om en Apple Watch som till 99% är densamma som förra årets. Hur många bryr sig EGENTLIGEN om att mäta blodets syresättning?

Jag kom på mig själv med att tappa fokus, kolla twitter och skit under eventet. Har aldrig hänt förut och jag har sett varenda event sedan åtminstone iPhone 4.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-16 12:58
Ursprungligen av Sperious:

Jag föredrar helt klart dom gamla eventen. En helt annan hype och stämning med publik. En helt annan möjlighet till humor med respons från publiken. Spänningen i att saker kan gå fel och hur det hanteras.

Dessutom föredrar jag ett kompakt framförande i högt tempo. Då får man överblick och sen kan man fördjupa sig på webben efteråt.

Eventet igår var som en lång, välpolerad, överdrivet korrekt och tillrättalagd reklamfilm. Dötrist!

Jag tycker det är en nackdel att dom har all tid i världen att prata om en massa relativt ointressanta detaljer. Nästan en hel timme om en Apple Watch som till 99% är densamma som förra årets. Hur många bryr sig EGENTLIGEN om att mäta blodets syresättning?

Jag kom på mig själv med att tappa fokus, kolla twitter och skit under eventet. Har aldrig hänt förut och jag har sett varenda event sedan åtminstone iPhone 4.

Till 100% enig.

Det ska vara ett event i ordets rätta bemärkelse. Detta var inget event, detta var en reklamfilm.

Tur i oturen för mig så kunde jag inte se det live utan såg det i efterhand, vilket gav mig möjligheten att spola. Jag tror att jag max såg 15 minuter av detta, resten spolades förbi.

Apple gör enligt mig ett jättemisstag om de behåller detta upplägget även efter att Corona har lagt sig.

Enig! För mycket fokus på Apple Watch! Hoppa över en massa reklamfilm (vi lär se dem ändå i annat sammanhang).
Apple borde vara mycket mer kortfattad: vilka nya finesser det finns, vad det innebär och ge kort exempel på hur de används – inget babbel och reklam… I Live sändningar är mindre babbel och mer kortfattad information. Resten kan vi själva hämta info från deras hemsida.

Ja jag är nog enig om att ett riktigt live event är bäst med publik. Såg nyss Sonys YouTube event där de visade upp Sony Xperia 5 mark II:
https://www.youtube.com/watch?v=-Y0LyUkJVDU
Var nästan för kort och man fick Googla upp detaljer senare. Så svårt att få rätt balans med förinspelat. Lagom långt är bäst.
Så man får hoppas Apple får rätt upplägg med iPhone 12 visningen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-09-17 20:51
Ursprungligen av N_Micke:

Sa hon ingen laddare med till klockan?

Känns som att de fått till Airpower och släpper det nu, även rykten på att telefonen skulle släppas utan laddare väl?

Nja sa hon inte ”power adapter”? Jag hoppas laddaren är med.

Ursprungligen av kenjon:

Nja sa hon inte ”power adapter”? Jag hoppas laddaren är med.

Laddningskabel följer med. Strömadapter/laddare följer inte med.

Bevaka tråden