Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan klockan mäta rörelser om den ligger i en ficka?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-09-17 00:18

En vän till mig vill köpa en Apple Watch för att bl.a. hålla koll på stående/sittande tid. Saken är att hen inte kan bära klocka på jobbet, men har en rymlig ficka att förvara den i. Kan den mäta stående/sittande även om den inte sitter på handleden?

---
Rubrik justerad. /Moderator

Senast redigerat 2020-09-17 14:11
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-09-17 08:46

Är det inte så att klockan måste sitta på armen för att öht fungera?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-17 09:07
Ursprungligen av MatsOlov:

Är det inte så att klockan måste sitta på armen för att öht fungera?

Det går att stänga av handledsavkänning, men en hel del funktioner stängs av då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-17 09:33

Är också intresserad av hur Apple Watch fungerar i fickan. Vårdens hygienrutiner tillåter inga klockor eller smycken nedom armbågarna.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-17 10:08
Ursprungligen av IngoX:

Är också intresserad av hur Apple Watch fungerar i fickan. Vårdens hygienrutiner tillåter inga klockor eller smycken nedom armbågarna.

Jag lägger min i bh'n ibland, där fortsätter den att känna puls och räkna steg. Känner någon som brukar ha den runt ovanför fotleden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-17 12:21
Ursprungligen av Gäddnos:

Jag lägger min i bh'n ibland, där fortsätter den att känna puls och räkna steg. Känner någon som brukar ha den runt ovanför fotleden.

Tack för tipset, jag skaffar en manbra ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-09-17 12:43

Runt fotleden känner jag en som har ibland. Folk som ser det tror det är en fotboja..??

  • Medlem
  • 2020-09-17 13:40

När jag läste rubriken tänkte jag på något som är helt orelaterat till Apple Watch.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-09-21 00:16
Ursprungligen av Gäddnos:

Det går att stänga av handledsavkänning, men en hel del funktioner stängs av då.

Undrar främst om den kan känna av stående/sittande pose.
Att den kommer kräva lösenkod, att ApplePay inaktiveras och annat är irrelevant.

1
Bevaka tråden