Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tvOS 14 lanseras idag - det här är nytt

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple TV kommer också få lite kärlek idag och nedan kan du grotta ned dig och se vad som är nytt i tvOS 14.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-16 15:59

Det har hela tiden sagts att funktionerna i Familjedelning också ska komma till tvOS 14, hur ligger det till med detta?

Ursprungligen av zinned:

Det har hela tiden sagts att funktionerna i Familjedelning också ska komma till tvOS 14, hur ligger det till med detta?

Hm vilka funktioner i familjedelning skulle det vara? Vi använder inte det än här hemma så har faktiskt inte sett något i tvOS om det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-16 16:31
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Hm vilka funktioner i familjedelning skulle det vara? Vi använder inte det än här hemma så har faktiskt inte sett något i tvOS om det.

Jag kom nu på att jag uttryckte mig felaktigt. Det jag syftade på var Skärmtid, som ju är en del av Familjedelning. Att man där kan ge tillgång/neka olika appar samt även ställa in hur mycket tid som tillåts för en viss app etc.

Detta har sagts många gånger under lång tid ska vara en del av tvOS 14 men när jag nu undersöker det närmare så verkar så inte ha blivit fallet.

Riktigt besviken på Apple här. De har promotat det ganska mycket när det kommer till Familjedelning, det samt att kunna dela köp, och bland Apples devices så finns det ingen som har så stor skärm och så mycket fokus i ett hem som en tv, kanske framför allt för kids. Nu ges vi i så fall fortfarande ingen möjlighet att styra samma sak som vi tillåts styra på våra mobila enheters skärmar.

Måste säga att gillar nya looken, samt känns lite rappare ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-16 22:37
Ursprungligen av D_Odell:

Måste säga att gillar nya looken, samt känns lite rappare ?

Safari, a bit snappier?

Nån som får 4K att funka i YouTube på Apple TV? Jag har fortfarande bara 1080p som max upplösning trots att videon har en label 4K och spelar med 4K i min TVs inbyggda app...

Edit: Twitter säger att 4K på tvOS slutade funka igår... fortfarande krig mellan Google och Apple? Sjukt besviken. Klart det jag sett fram emot mest med tvOS 14.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2020-09-17 08:59
Ursprungligen av Sperious:

Nån som får 4K att funka i YouTube på Apple TV? Jag har fortfarande bara 1080p som max upplösning trots att videon har en label 4K och spelar med 4K i min TVs inbyggda app...

Edit: Twitter säger att 4K på tvOS slutade funka igår... fortfarande krig mellan Google och Apple? Sjukt besviken. Klart det jag sett fram emot mest med tvOS 14.

Det har inte fungerat för mig under hela Beta-perioden heller..

Ursprungligen av iDrewn:

Det har inte fungerat för mig under hela Beta-perioden heller..

Snacka om trögskalkar, kan det vara Google som sölar mån tro?

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2020-09-17 10:50
Ursprungligen av D_Odell:

Snacka om trögskalkar, kan det vara Google som sölar mån tro?

Vet inte vad "trögskalkar" är men självklart är det Google som inte har gjort sitt här, de uppdaterade senast sin YouTube-app för aTV i april.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-09-17 12:41

När det gäller Skärmtid - nån mer som har problem med att ge ungarna mer tid? Jag får upp förfrågan på min iPhone, iPad och Watch men det är endast från iPhone som det går igenom och godkänns. Har försökt logga ut från iCloud och in igen, men inte fan funkar det.

Sen så tar det ibland 20-30 sekunder från det att ungarna frågar tills jag får upp det på mina enheter. Då har de ibland hunnit klicka sjukt många gånger som i sin tur kommer upp lika sjukt många gånger på mina enheter. Och låt mig inte börja med att när man sen öppnar Macen, för då får jag upp alla förfrågningar sen Macen var på sist. Helstörigt!

1
Bevaka tråden