RX 580 problem i Mac Pro 2010

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2020-09-13 13:52

Ville uppgradera mitt grafikkort i min gamla 2010 Mac Pro 5.1 med High Serra. Köpte en Sapphire RX 580 eftersom jag hör så mycket gott om dem. Jag installerade det igår och allt förutom en grej fungerar bra. Problemet är att jag får upp en konstig färgskiftning, vilket är extra tydligt i textfiler. Svart text på vit bakgrund skiftar i rött, gult och cyan. Verkar som att RGB kanalerna inte överlappar helt. Skärmen är en DELL U2713HM som fungerat felfritt med mitt gamla grafikkort. Kabeln är också ny, Displayport 1.2 kabel 5m (då jag har datorn i ett annat rum). Skärmen är DP 1.2 och kortet DP 1.4. Vad kan vara fel?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-09-15 16:07

Jag skulle gissa på för lång/dålig kabel. Har du ingen kort att testa med och vara i samma rum?

”Längden på din DisplayPort-kabel kan påverka bildkvaliteten avsevärt och medföra dataförluster. Även om DisplayPort har stöd för kablar av varierande längd så rekommenderar inte Dell att du använder kablar längre än 1,8 m (ca 6 fot) för att du ska få bästa möjliga prestanda. Om du använder en DisplayPort-kabel som är längre än 1,8 meter kan bildkvaliteten försämras och data gå förlorade.”

https://www.dell.com/support/article/sv-se/sl...

1
Bevaka tråden