Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook 16.40 for MAC - ange som standard e-post-klient

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag får inte till det att när jag klickar på en e-postadress så vill jag att Outlook appen ska öppna och inte google-mail webgränsnittet.
Med vänliga hälsningar, Peter

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-08-30 13:57

Kan också handla om en inställning i webbläsaren. Där går det att ställa in ett annat val än operativsystemets standard-app.

Exempel från Firefox:

Vilken webbläsare gäller det?
Version av MacOS kan också vara intressant.

Senast redigerat 2020-08-30 16:32

Lösning

Hittade en lösning på detta,
Öppna Mailprogrammet och öppna inställningar , Allmänt. Ändra till Microsoft Outlook.app
Klart.

Ursprungligen av pepperoni:

Hittade en lösning på detta,
Öppna Mailprogrammet och öppna inställningar , Allmänt. Ändra till Microsoft Outlook.app
Klart.

Det är det "rätta" sättet enligt Apple. Helt värdelöst tycker jag, den inställningen bör vara i systeminställningarna.
Jag hade samma problem att sätta standardprogram på min jobbmac men Mail vill att du skapar ett konto innan du kan ändra, vilket jag inte ville.

Lyckligtvis har Microsoft ett verktyg som kan ändra för dig, SetDefaultMailApp: https://docs.microsoft.com/en-us/outlook/trou...

Varför de inte har funktionen i Outlook direkt är konstigt dock.

Ursprungligen av pepperoni:

Hittade en lösning på detta...

Tog för givet att du redan hade provat det, men att det inte funkade. Därav mitt tips om inställningen i webbläsaren.

Så när du skrev "får inte till det" - vad hade du provat då?

Jag letade i Systeminställningarna och i Outlook och webläsaren.

1
Bevaka tråden