Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP Retina 2013 factory reset hittar inga wifi

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gamla arbetshästen som överlevt det mesta och som varit i dotterns ägo de senaste 3 åren är körd i botten. Ad-ware och elände som jag inte blir av med. Nu har den börjat bli ännu värre med dålig responsiveness i trackpad, led-indikatorn på sladden lyser inte och fläktarna går på max. Provade med att nollställa nvram men det hjälpte inte.

Tänkte den skulle må bra av en factory reset... Bootar om med command+r. Den börjar att fråga om wifi och hittar alla tillgängliga. Sen står den och tuggar ett tag till jag kommer till vyn där jag får välja om jag vill köra diagnostics, installera om eller partitionera om disken. Väljer nyinstallation, men den hittar inga nätverk alls. Tomt.

Kollar i terminalen att en0 är uppe och det är det, men den hittar inga wifi. Vad göra?

Ursprungligen av Gillinger432:

...Ad-ware och elände som jag inte blir av med...

Att bli av med adware är inga problem, med t.ex Malwarebytes. https://www.malwarebytes.com/mac/

Utveckla gärna vilket annat ”elände” du syftar på.

Ursprungligen av Gillinger432:

...dålig responsiveness i trackpad, led-indikatorn på sladden lyser inte och fläktarna går på max...

Detta låter mer som hårdvarufel, tycker jag.

Mitt tips.
Hoppa över återställningen via recovery. Fixa ett bootningsbart usb-minne att installera från i stället. https://diskmakerx.com

Har försökt med olika typer av antivirus, och nu har jag redan blåst partitionen så I guess it's a point of no return.

Angående hårdvarufel vs mjukvarufel - den fungerar sporadiskt väl efter omstart, men efter någon timme så börjar felen komma. Hade hoppats kunna skaka liv i den några månader till så hon kan ta över den 13" med touchbar jag har nu som jag tänker ersätta med den som förhoppningsvis kommer senare i år eller tidigt nästa år. Byter var 4e eller vart 5e år.

1
Bevaka tråden