Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples marknadsvärde når 2 biljoner dollar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple blir först i USA att nå det sanslösa marknadsvärdet av 2,000,000,000,000 dollar. På bara 21 veckor har de lyckats dubblera sitt värde.

Läs hela artikeln här

Fan, fan, fan. Jag skulle köpt fler aktier! Köpte 10 st när de stod i drygt 142 dollar precis efter nyår 2019.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-08-22 20:37
Ursprungligen av pmarriott:

Fan, fan, fan. Jag skulle köpt fler aktier! Köpte 10 st när de stod i drygt 142 dollar precis efter nyår 2019.

Då får du 30 aktier till på måndag efter spliten, bara att hoppas att de går upp till cirka 500 dollar igen. ?

Själv får jag 150 aktier till på måndag. ?

Inte illa. Men samtidigt är jag lite skeptisk till överdrivna värderingar. Apple, Tesla etc..Bygger ofta på projektioner av framtida försäljningar. Och som vi vet kan mycket hända.
Men visst är det imponerande.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple blir först i USA att nå det sanslösa marknadsvärdet av 2,000,000,000,000 dollar. På bara 21 veckor har de lyckats dubblera sitt värde.

Läs hela artikeln här

Härligt, då ramlar det in xx xxx st på min depå på måndag, de har ynglat av sig ganska bra sedan dec 2002, då gav jag ca 1,01 dollar/st...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-08-23 21:30
Ursprungligen av Hjopekk:

Härligt, då ramlar det in xx xxx st på min depå på måndag, de har ynglat av sig ganska bra sedan dec 2002, då gav jag ca 1,01 dollar/st...

Köpte också mina första Appleaktier runt 2002 men har sålt och köpt ett antal gånger under åren. Har just nu 50 st.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-08-24 08:06
Ursprungligen av Zeugma:

Kan vara, samtidigt som hela världen ställer om till mer virtuella möten i stället för att resa runt som galningar, gör det också att teknikbolag typ Apple kan komma att ha mer värde än de traditionella.

Resande och turism kan ta lång tid innan den återhämtar sig, och det vore bra för vår planet.

Bilindustrin som exempel, måste nog komma med något väldigt revolutionerande (elbilar är en temporär boost för föråldrad teknik) för att kännas som en trygg långsiktig investering.

Ursprungligen av Hjopekk:

Härligt, då ramlar det in xx xxx st på min depå på måndag, de har ynglat av sig ganska bra sedan dec 2002, då gav jag ca 1,01 dollar/st...

Måndag 31/8...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-24 13:31
Ursprungligen av johnh3:

Bygger ofta på projektioner av framtida försäljningar. Och som vi vet kan mycket hända.

Så fungerar all värdepappershandel, att det mesta bygger till viss del på gissningar om utveckling och potential.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-08-24 13:59

Så länge räntorna är låga finns det ingen mening med att ha pengarna på sparkonton, då blir det mer till börsen som blåser upp värdena.

1
Bevaka tråden