Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Maps kommer tillbaka till Apple Watch

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google har idag meddelat att Google Maps kommer att göra intåg på Apple Watch igen.

Läs hela artikeln här

Dashboardläget har nog inte riktigt hunnit ut ännu. Min version (5.49) är två veckor gammal och jag ser att även andra personer har samma version som mig.

Men kanske senare under dagern så...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-11 20:47

Vad är den stora vinningen med detta?

Ursprungligen av zinned:

Vad är den stora vinningen med detta?

Det är väl främst för de som gillar Google Maps. Då kan du använda Google Maps som navigator i den "delade" hemskärmen i CarPlay. Personligen så använder jag istället Waze och hoppas väl att de kommer implementera samma sak inom kort.

På telefonen använder jag helst Apple Maps men Waze har vissa fördelar i CarPlay. Det finns en lång tråd om att vissa tycker att Apple Maps har lite för dålig kontrast för att fungera som bilnavigator och det är inte utan att jag kan hålla med om det i vissa lägen.

Fast, den stora anledningen är att Waze har varning för fartkameror...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-12 08:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är väl främst för de som gillar Google Maps. Då kan du använda Google Maps som navigator i den "delade" hemskärmen i CarPlay. Personligen så använder jag istället Waze och hoppas väl att de kommer implementera samma sak inom kort.

På telefonen använder jag helst Apple Maps men Waze har vissa fördelar i CarPlay. Det finns en lång tråd om att vissa tycker att Apple Maps har lite för dålig kontrast för att fungera som bilnavigator och det är inte utan att jag kan hålla med om det i vissa lägen.

Fast, den stora anledningen är att Waze har varning för fartkameror...

Ok. Personligen så använder jag Apple Maps och ser ingen anledning att byta

Faktum är att det går att köra Waze i bakgrunden för att få fartkameravarningar samtidigt som du använder Apple Maps som navigator

Och tydligen så ska Apple Maps få fartkameravarningar i IOS14 men jag har inte sett det ännu

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-08-17 10:50

En stor fördel, enligt mitt tycke, med att använda Apple Maps är att klockan knackar en på armen när det är dags att svänga. Hoppas det kommer med Google Maps och ffa Waze (om de nu får tummarna loss!).

1
Bevaka tråden