Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrift från pdf ger skräptecken

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en Mac som går på MacOS Catalina. Skriver ut på en Samsung xpress c480W som är bläckstråleskrivare.
Allt som oftast, finns ingen förutsägbarhet, när jag skriver ut pdf:er så får jag några skräptecken på en eller massor av sidor. Ibland kan jag starta om skrivare och då fungerar det i en eller två utskrifter, men sen är det tillbaka. Adobe Acrobat Reader DC är version 2020.009. Men det verkar vara samma problem över massor av versioner.
Någon som stött på liknande problem och löst det?
Mvh
Staffan Calais

Ingen lösning precis, men jag brukar titta i utskriftsdialogen innan jag skriver ut, så att man inte får med onödiga sidor.

Samma problem om du använder apples nya fina program för PDF?

Ursprungligen av hummel:

Samma problem om du använder apples nya fina program för PDF?

Vet inte, har inte provat. Vad heter det programmet?

Ursprungligen av Zeugma:

Ingen lösning precis, men jag brukar titta i utskriftsdialogen innan jag skriver ut, så att man inte får med onödiga sidor.

Det syns inte i förväg att det är många sidor, så man vet först när första sidan med skräp kommer.

Ursprungligen av StaffanCalais:

Det syns inte i förväg att det är många sidor, så man vet först när första sidan med skräp kommer.

I så fall är det din skrivare det är fel på.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-08-10 16:52
Ursprungligen av StaffanCalais:

Ibland kan jag starta om skrivare och då fungerar det i en eller två utskrifter, men sen är det tillbaka.

Om felet försvinner när du startar om skrivaren så är felet lokaliserat i skrivaren. Du har ju inte ändrat på datorn eller programmet (Adobe).

Kolla om det finns någon ny firmware till skrivaren.

1
Bevaka tråden