Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples floppar-Quiz

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Även om framgångar är spännande så väger det inte lika tungt som ett rejält misslyckande. Vi har grävt fram tio floppar från Apple till veckans quiz.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2020-08-03 08:18

5/10 det är kalenderbitare frågorna (årtal) som jag stupar på.

6/10.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-08-03 09:58

Älskar verkligen att ni tagit upp traditionen med Quiz.

Tillhör den lilla lilla gruppen som gillade puckmusen.
Med mindre hand och alltid vila handloven mot bordet passade den väldigt bra för mitt arbetssätt, ungefär som hur man arbetar med lös trackpad och stationär dator.
En förutsättning för att det skulle funka, var att det var givare via kula man gjorde små rörelser och lyfte musen, arbetssättet funka inte bra med de optiska musarna så när TrackPaden kom så ?.

7/10 ✌?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-08-03 14:06

DU FICK 5 AV 10 RÄTT!
Bra jobbat!
Result Image
Även om det var få av Apples misslyckanden som Steve Jobs stod för så är han stolt över din insats!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-08-03 16:44

7/10 med ett par kvalificerade gissningar.

8 av 10

Missade vikten på den första laptopen, och året för AirPower, men i övrigt var det ju lätt om man jobbat med Mac sen 87...

En annan Mac-kändis, Martin Lindhe som drev MacPower.se ett tag, hade en Anniversary Mac. Den var riktigt fräck!
Minns också med glädje mina Newtons, en fantastisk skapelse!

Fick 7/10 rätt. Musen var också känd för att vara svår att avgöra vad som var rakt fram pga sin runda form.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-08-05 10:18

7/10
Personligen ser jag inte direkt några floppar i denna quiz. Bland annat. Den runda musen vet jag att många med små händer gillade. Att sladden skulle vara för kort förstår jag inte, den skulle ju bara räcka från tangentbordet till handen. Hur långa armar har ni?
Högtalaren HiFi var bra för oss med iPod. Fantastiskt ljud hade den också.

Ursprungligen av MatsOlov:

7/10
Personligen ser jag inte direkt några floppar i denna quiz. Bland annat. Den runda musen vet jag att många med små händer gillade. Att sladden skulle vara för kort förstår jag inte, den skulle ju bara räcka från tangentbordet till handen. Hur långa armar har ni?
Högtalaren HiFi var bra för oss med iPod. Fantastiskt ljud hade den också.

Jag antar att man med floppar menar att Apple inte gjorde någon vinst på en del av produkterna, rentav förluster, kanske. Puckmusen byttes i alla fall omgående ut på de arbetsplatser jag hade vid den tiden.

  • Medlem
  • 2020-08-05 11:02

Jobs är stolt över mig. ? Det trodde jag aldrig att jag skulle få höra/läsa!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-08-05 11:06
Ursprungligen av Zeugma:

Jag antar att man med floppar menar att Apple inte gjorde någon vinst på en del av produkterna, rentav förluster, kanske. Puckmusen byttes i alla fall omgående ut på de arbetsplatser jag hade vid den tiden.

Vi vet ju inte om Apple ser någon av dessa som floppar. Vad vet vi om deras förväntningar på produkten? 20th Macen var en jubileumsmaskin så den kan knappast ses som en flopp tänker jag.
En rund mus med en knapp är väl inte optimal för gamers men för kontorsarbete fungerar den bra.

  • Medlem
  • 2020-08-05 11:09

Om man nu ska nämna floppar så kommer man inte ifrån Mighty Mouse som släpptes 2005. Där kan man snacka om flopp! Skrollhjulet fungerade i max tre dagar innan något skit hade letat sig in i hålet och slagit ut skrollfunktionen.
Om man lyckades få hjulet att fungera igen så tog det inte mer än 3-4 dagar innan det var kört igen.
Jag drömmer fortfarande mardrömmar.

Fast begreppet ”flopp” bedöms väl som vanligt bara ur ett företagsekonomiskt perspektiv?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-08-05 11:27
Ursprungligen av Dalle:

Om man nu ska nämna floppar så kommer man inte ifrån Mighty Mouse som släpptes 2005. Där kan man snacka om flopp! Skrollhjulet fungerade i max tre dagar innan något skit hade letat sig in i hålet och slagit ut skrollfunktionen.
Om man lyckades få hjulet att fungera igen så tog det inte mer än 3-4 dagar innan det var kört igen.
Jag drömmer fortfarande mardrömmar.

Fast begreppet ”flopp” bedöms väl som vanligt bara ur ett företagsekonomiskt perspektiv?

Jobbade på Norrlands största tidning ett tag, kan säga att mössens funktion påverkas markant av dess användare. Exempelvis så är handkräm döden för rullmöss och tangentbord.

Ursprungligen av MatsOlov:

... En rund mus med en knapp är väl inte optimal för gamers men för kontorsarbete fungerar den bra.

Det var på de olika redaktioner jag arbetade som den byttes ut, och det huvudsakliga skälet var att alla retade sig på orienteringen, som formen i handen inte kunde indikera. Macally-möss var vanligast. Senare kom Apples egna nya möss, och en Pro Mouse använder jag ännu i denna dag. Ska ta med den i graven...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2020-08-12 22:00

9/10, bommade på AirPower, alldeles för moderna grejer.

1
Bevaka tråden