Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läge att skapa nytt iTunes-bibliotek?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har en satans o ordning i mitt iTunes biblotek.
Låtar saknas, när jag väljer en låt spelas en annan osv
Är det läge att radera och bygga ett nytt? det är 10 år gammalt
Jag har all musik på en nas då vi pratar TB i storlek.

Du kan ju ha drabbats av det ökända Apple Match-felet från 2014ish nångång, då Apple helt enkelt försökte göra våra musikbibliotek att bli lite bättre. T ex att ersätta rippade låtar med originalen etc. Tanken var god, men det betydde också att mängder av användare blev av med mycket musik, och Live-versioner av låtar byttes till studioversionen, bland annat.
Även jag blev drabbad, men hade backup från tiden innan denna fadäs.

Om det är så, ser jag två alternativ:
1. Byt tillbaka till äldsta möjliga backup.
2. Installera om allt, och hoppas att originalfilerna återställer sig på något magiskt sätt.

...och annars finns ju alltid Apple Music eller Spotify.

/$0,02

Kan säkert vara det har eller hade match finns inte det kvar?
Märkt att det inte varit samma låtar alltid. Har ingen back up. Men jag har ju all min musik i mappar.
Har Applemusic. Kan väl försöka skapa ett nytt bibliotek. Blir det sämre än det jag har kan jag väl alltid byta tillbaka.

Ursprungligen av carlsson:

Du kan ju ha drabbats av det ökända Apple Match-felet från 2014ish nångång, då Apple helt enkelt försökte göra våra musikbibliotek att bli lite bättre. T ex att ersätta rippade låtar med originalen etc. Tanken var god, men det betydde också att mängder av användare blev av med mycket musik, och Live-versioner av låtar byttes till studioversionen, bland annat.
Även jag blev drabbad, men hade backup från tiden innan denna fadäs.

Om det är så, ser jag två alternativ:
1. Byt tillbaka till äldsta möjliga backup.
2. Installera om allt, och hoppas att originalfilerna återställer sig på något magiskt sätt.

...och annars finns ju alltid Apple Music eller Spotify.

/$0,02

1
Bevaka tråden