Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjänsten "Felsparkerad" vill lösa problemet med elsparkcyklar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Elsparkcyklar ligger oss varmt om hjärtat men tyvärr parkeras dessa lite överallt på gatorna och blir ofta ett irritationsmoment.

Läs hela artikeln här

Vilket konstigt sätt att ta itu med den saken. Kommer nog inte blir lönsamt för företagen. Felstänkt.

Perfekt! ”Problem föder lösning”

Jaa! Hoppas något liknande kommer till Göteborg. Dessa förbannade idiotcyklar som ligger och skräpar lite här och var. Det enda man kan göra nu är ju att välta ner dem i diket om de står mitt på cykelbanan till exempel.

Ungarna måste lära sig att ta med sig sina leksaker hem, eller lämna dem på lämpligt ställe.

För övrigt tycker jag sparkcyklarna borde komprimeras till kuber. Sen kan företagen hämta ut sina kuber, mot en avgift alternativt kölhalning.

Ursprungligen av calinou:

Felstänkt.

Hur stänker du?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-07-21 11:50
Ursprungligen av calinou:

Vilket konstigt sätt att ta itu med den saken. Kommer nog inte blir lönsamt för företagen. Felstänkt.

Varför ska företagarna komma (billigt!) undan på oss fotgängares bekostnad?

Ursprungligen av frazze:

Varför ska företagarna komma (billigt!) undan på oss fotgängares bekostnad?

Blanda in sthlm kommun är väl dumt i stället för att meddela direkt till företagen? Då kommer det nog bli dyrare att hyra sparkcykel.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2020-07-21 14:53

Det här kan bli intressant. Ser framför mig hur olika sparkcykelföretag anmäler varandras fordon för att få bort konkurrenters sparkcyklar från marknaden.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-07-21 15:18
Ursprungligen av calinou:

Blanda in sthlm kommun är väl dumt i stället för att meddela direkt till företagen? Då kommer det nog bli dyrare att hyra sparkcykel.

Ditt förslag har redan prövats utan framgång. Möjligen hamnar en och annan elsparkcykel i Nybroviken... Så frågan kvarstår, om än att beslutet togs innan den 13 september 2019.

Ursprungligen av frazze:

Ditt förslag har redan prövats utan framgång. Möjligen hamnar en och annan elsparkcykel i Nybroviken... Så frågan kvarstår, om än att beslutet togs innan den 13 september 2019.

Som vanligt blir det cirkus med impuls-Helldén i spetsen. Har tar massa beslut men tar inte sitt ansvar.

Ursprungligen av jonasn:

Det här kan bli intressant. Ser framför mig hur olika sparkcykelföretag anmäler varandras fordon för att få bort konkurrenters sparkcyklar från marknaden.

Utmärkt idé!

Utmärkt initiativ. Första nya tjänst som jag använt på år och dag. Bra jobbat.

Uppe i 75 än så länge. Dock tar det tid innan de plockas bort.

1
Bevaka tråden