Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Picture in Picture- Hur svårt kan det vara?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trött på Youtube förstås som vägrar lägga till stödet för bild i bild funktion i Youtube appen.
Känns som inte bryr sig.
En annan som heller inte verkar bry sig är TV4.
Särskilt störande är det på en 12.9” iPad Pro men en gigantisk skärm där man inte kan göra något annat sätt samtidigt.
SVT är ett praktexempel på hur det ska gå till däremot.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-19 11:30

Vad gäller Youtube så är det nån slags premiumfunktion du ska betala för om du vill ha PIP i appen. Jag använder Youtube i Safari, där måste man först göra filmen till helskärm och sen välja PIP uppe i vänstra hörnet, den har dom inte lyckats spärra för oss.

Ursprungligen av Gäddnos:

Vad gäller Youtube så är det nån slags premiumfunktion du ska betala för om du vill ha PIP i appen. Jag använder Youtube i Safari, där måste man först göra filmen till helskärm och sen välja PIP uppe i vänstra hörnet, den har dom inte lyckats spärra för oss.

Och samtidigt vet jag att på Android finns den funktionen utan premium. Kan man skicka någon feedback till Youtube? Har aldrig hittat det.

Ursprungligen av westerlu77:

Kan man skicka någon feedback till Youtube? Har aldrig hittat det.

I appen för iOS: Konto -> Hjälp och feedback.

Att Google erbjuder PiP gratis på android är inte så konstigt. Vem är det som ligger bakom android? (Retorisk fråga)

Prova CornerCube

https://apps.apple.com/se/app/cornertube-pip-...

Senast redigerat 2020-07-20 09:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Att Google erbjuder PiP gratis på android är inte så konstigt. Vem är det som ligger bakom android? (Retorisk fråga)

Prova CornerCube

https://apps.apple.com/se/app/cornertube-pip-...

Får prova den kanske.
Men rent utvecklarmässigt kan väl inte den funktionen vara speciellt svår att implementera, eller? Jag har ingen aning.

Ursprungligen av westerlu77:

Får prova den kanske.
Men rent utvecklarmässigt kan väl inte den funktionen vara speciellt svår att implementera, eller? Jag har ingen aning.

Det är inte fråga om att det är svårt, det är ett medvetet val som de har gjort. PiP finns för premiumkonto (Youtube).

Jag tror att detta eventuellt är nytt i ipadOS14 men där går det med PiP

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte fråga om att det är svårt, det är ett medvetet val som de har gjort. PiP finns för premiumkonto (Youtube).

Jag tror att detta eventuellt är nytt i ipadOS14 men där går det med PiP

Vad är nytt? Menar du i Safari?

Ursprungligen av westerlu77:

Får prova den kanske.
Men rent utvecklarmässigt kan väl inte den funktionen vara speciellt svår att implementera, eller? Jag har ingen aning.

Provade den appen, men den var rätt fattig. Ingen hemmeny, inga prenumererationer. Får bli ett återköp på den.

Split View kom 2015, och Gmail fick precis stöd för det nu i juli. Google bryr sig inte alls om iOS.

Det går däremot att få split-screen för YouTube via Safari.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte fråga om att det är svårt, det är ett medvetet val som de har gjort. PiP finns för premiumkonto (Youtube).

Jag tror att detta eventuellt är nytt i ipadOS14 men där går det med PiP

Är det där Youtube jag ser där nere?
Jag har youtube premium men aldrig fått PiP att fungera, jag får bara behålla ljudet när jag byter app eller går till hemskärmen. Kör inte OS14 men ser nu fram emot det lite mer än tidigare!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-02 15:41

PiP kommer med iOS 14.

Tips på shortcut att använda när iOS 14 väl har släppts : https://www.icloud.com/shortcuts/5e97bc41fede...

Ursprungligen av zinned:

PiP kommer med iOS 14.

Tips på shortcut att använda när iOS 14 väl har släppts : https://www.icloud.com/shortcuts/5e97bc41fede...

Men då kan man väl lika gärna köra Youtube i Safari direkt? Eller vad är skillnaden?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-08-03 18:29
Ursprungligen av westerlu77:

Men då kan man väl lika gärna köra Youtube i Safari direkt? Eller vad är skillnaden?

Testa genvägen redan nu, finns andra funktioner i den förutom PiP Lägg till den i delningsblad och välj sedan dela från en YT-video.

1
Bevaka tråden