Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple slopar laddaren till iPhone 12 men vi får en flätad laddkabel istället

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som vi skrivit om tidigare så pekar flera olika rykten på att vi inte kommer få med en laddare i kartongen till iPhone 12 - men som plåster på såren får vi kanske en omgjord laddkabel istället.

Läs hela artikeln här

Jag har ingen laddare med USB-C...

Ursprungligen av Zeugma:

Jag har ingen laddare med USB-C...

Inte? Det känns väl ändå rätt ovanligt? Du får shoppa en billig på IKEA

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Inte? Det känns väl ändå rätt ovanligt? Du får shoppa en billig på IKEA

Eller köpa x antal adaptrar. Jag har ju ett antal vanliga USB-laddare.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Inte? Det känns väl ändå rätt ovanligt? Du får shoppa en billig på IKEA

Jag har inte heller någon usb c hemma. Eller jo, i min powerbank. ??‍♂️

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-07-15 20:31

Mer USB-C till folket!?. Helt ärligt är det ju så att vi ett tag hade trådad telefon. Vi hade också gasspis, kol och sedan oljepannor i husen(vårt hus är byggt på 50-talet med kolpanna). Kanske någon minns eller har läst om att en ny finess kom för några år sedan som heter fiber. Många sköna laxar kostade det för att få in i huset. Listan kan göras lång. Tur att några vågar tänka utanför boxen och även om det kostar en mindre eller större slant att kunna använda nyutvecklad teknik är det nog så att det blir ganska bra till slut..?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-16 02:35

Men tyvärr är det inte alltid den bästa tekniken som vinner (Betamax/VHS...)

Ja man får se vad som händer. Risken är väl att folk köper sin dyra iPhone och sen en väldigt billig strömadapter. Kan tänka mig rubrikerna i pressen om en sån börjar brinna.
Får Apple skulden då eller den som har tillverkat laddpluggen?

Fast det ryktas att även Samsung kommer slopa strömadaptern framöver. Gissar att de flesta tillverkare följer Apple.

Bra om de skickar med en bättre kabel. Bra för kunden och antagligen för miljön i det stora hela. USB-C är ju bra,MEN det är många som fortfarande inte har en sådan laddare. Då blir det ju kunden som måste köpa en laddare som är usb-c. Och jag köper bara apples grejer eller av dem godkända.

Lightning.... Vad hände nu jag trodde att jag skulle kunna ha en laddare till min iPad och min iPhone.

Men icke.

Det mina vänner är skär idioti.

Så 50% rätt med USB-C i en ände...

Vad gäller laddaren så använder jag mina små 5w till lite högtalare och annat kul men att ladda en iPhone har de aldrig varit speciellt bra på.

Så jag tycker. Stanna kvar vid USB-A till lightning eller byt till USB-C i båda ändarna och välkomna framtiden.

Det blir faktiskt avgörande för mig i oktober. Den nya lilla PRO luren känns som ett måste men är det lightning i botten på den så får min XS Max hänga med några år till, tills Apple vågar ta steget in i framtiden där alla andra redan är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-07-17 10:44

Det som verkligen talar emot att inte skicka med en laddare är alla brandfarliga laddare som kommer köpas.

Dessutom håller jag med om att Apple borde ta steget till USB-C på iPhone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-17 11:19

Det gör inte jag. Jag har inte en pryl som laddas med USB-C, men flertalet med Lightning.
Vi är olika helt enkelt.

Ursprungligen av kenjon:

Det gör inte jag. Jag har inte en pryl som laddas med USB-C, men flertalet med Lightning.
Vi är olika helt enkelt.

Vad har du som laddas med lightning?

Apple kör ju USB-C på iPad så Mac så att fortsätta iPhone känns ändå naturligt, om det inte är så att det tänker vänta ett år till och sedan ta bort portarna helt.

Blir det inte USB-C i år så sätter jag mina pengar på helt port-lös iPhone nästa år.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-18 01:13

iPhone, iPad, hörlurar, ATV (ombyggd), Brodithållare och alla laddare är de jag kommer på snabbt. Och alla i familjen kör Lightning, ingen har nyare grejer.

Att inte inkludera en strömadapter är en sak. Men det är lite oroväckande rykten att de får mindre batterier:
https://www.youtube.com/watch?v=PSPvqquHeYQ&t...

Känns inte bra eftersom de flesta tillverkare försöker öka batteristorleken. Bara hoppas att den nya processorn blir strömsnålare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-07-21 02:47

För egen del laddar jag i stort sett aldrig med kabel utan alltid induktion. De gånger jag inte skulle ladda trådlöst så har jag två batteripack med USB-C.

Men, laddar det lika snabbt med USB-C -> Lightning som om det vore USB-C -> USB-C?

1
Bevaka tråden