Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ersättningsbatteri till iPhone 7 och 8 Plus?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-07-11 12:36

Nu blev det äntligen av. Skapade en tidslucka. Beställde från iFixit, mest för att jag beställt av dem förut, de skickar med bra verktyg, bifogar alla delar (hos vissa säljare drar drar priset iväg när man lägger till tätningsring, tejp för batteriet och verktyg), skickar från EU och jag litar på dem. Och jag var nyfiken på vilken nivå deras kit för batteribyte för mobiltelefons låg.

Det enda övriga som jag använde var en varmluftspistol, men det går nog bra utan. Tag god tid på dig, använd inte något metallföremål för att bända upp. Metall kommer att skrapa den eloxerade aluminiumramen.

Själva batteribytet var enkelt, men allt adhesiv är drygt att hantera.

Bytet gick bra, det syns inte något alls på utsidan.

iFixits batterier skiljer sig nog inte nämnvärt mot andra nämnda här i tråden. Nu när jag har verktygen så kan jag mycket väl tänka mig att beställa från de svenska säljarna nämnda ovan. Särskilt teknikdelar.se ser bra ut.

Senast redigerat 2020-07-11 13:52
Ursprungligen av Zeugma:

Jag bytte batteri i min SE och fick faktiskt ett originalbatteri som utlovats härifrån. ...

Jag ser att jag borde ha uppdaterat. Det där batteriet var skräp och var nere i 83 Procent av originalkapacitet efter några veckor. I stället köpte jag detta batteri och det var desto bättre. Håller formen och är för närvarande uppe i drygt 1800 mAh jämfört med originalets 1624. I alla fall om man får tro Coconutbattery. Batterihälsa är 100 procent.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-07-11 14:11

Tack för tipset @Zeugma om coconutBattery för att kolla mobilbatteriet. Jag kände tidigare endast till att programmet var bra för info om datorns batteri.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-07-12 17:06

Nu bytte jag batteri på ytterligare en iPhone (7) och det gick utmärkt utan varmluftspistol. Det räckte med sugkoppen och en tunn plastbit (iFixits plektrum).
## Full kapacitet:
Gamla batteriet före byte: 1630 mAh (design capacity 1960 mAh).
Nya batteriet efter byte: 2004 mAh (design capacity 1960 mAh).

Data via coconutBattery.

Senast redigerat 2020-07-12 22:50
Bevaka tråden