Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför Går Det Inte Att Använda En iMac Som Extern Skärm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iMac Pro 2017 och en MacBook Pro 2019. Catalina på båda.

Vill använda min iMac Pro som extern skärm, men funktionen finns inte längre kvar. Varför inte?

Om nu någon hittat en lösning så får ni gärna skriva om det i tråden.

Datorer jag köpt nya för nästan 90000:-, tillsammans – så fungerar inte en sådan enkel grej. Pratar vi uruselt här?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-09 19:27

Funktionen finns inte längre kvar, precis som du märkt. Det är så det är. Du får hitta en annan lösning.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-07-09 22:27

Varför får du fråga Apple. Funktionen är borttagen iom 2015 (om jag inte missminner mig)

"In 2014, external 5K displays (like the Dell) required dual inputs, each driving one half of the screen. So you had effectively a 30Hz refresh rate. Apple developed a custom timing controller for the iMac 5K that allowed the display to be driven at 60Hz, but doing so meant that Target Display Mode was no longer possible."

"However, the feature was not supported in the Late 2014 5K iMac, apparently due to the fact that a single Thunderbolt 2 cable could not drive the full resolution of the new ultra high resolution display."

Det hittade jag när jag googlade.

https://support.apple.com/en-us/HT204592 där är Apples egna sida om funktionen.

Lite ironiskt iaf att man kan använda sin iPad som extern skärm. Jag har en 2017 iMac och använder ofta min 11" iPad Pro som extern skärm.

Senast redigerat 2020-07-10 12:57
  • Medlem
  • International user
  • 2020-07-10 23:14
Ursprungligen av Klasbas:

Har en iMac Pro 2017 och en MacBook Pro 2019. Catalina på båda.

Vill använda min iMac Pro som extern skärm, men funktionen finns inte längre kvar. Varför inte?

Om nu någon hittat en lösning så får ni gärna skriva om det i tråden.

Datorer jag köpt nya för nästan 90000:-, tillsammans – så fungerar inte en sådan enkel grej. Pratar vi uruselt här?

Det tog slut iom 5k skärmarna. När de kom fanns det ingen hårdvara som klarade av att driva en 5k skärm med en enda kabel. Nu är det lite bättre ställt, men trots att det idag går att ansluta en Apple 6k skärm idag via en kabel så är det tackvare Apples special lösningar som klarar av att komprimera ner för bandbredden i en thunderbolt 3 anslutning. Även iMacens 5k skärm har special lösningar för att möjliggöra 5k internt. Mao Apple valde att dra in stödet för att köra iMacen som enbart skärm.

1
Bevaka tråden