Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvald ringsignal

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när jag har ett e-sim och ett sim-kort i min XS mobil, undrar jag om man kan ange olika "förvald ringsignal" till dom? Skulle vara praktiskt när man har sitt t.ex headset och veta vilket nummer som ringer upp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-03 10:21

Det var riktigt dåligt....

He he ... Jaa. Det var riktigt tunt av Apple. Lägger man ner mödan på att rita om mjukvaran för att kunna ta emot/ringa på olika linjer så måste tillägget med förvalt nummer på dom olika linjerna vara en baggis ?! Eller ???

Ursprungligen av Nimbus3:

...vara en baggis ?! Eller ???

Du kan lämna synpunkter och önskemål här:
https://www.apple.com/feedback/

Kan du inte binda olika signaler till olika nummer oavsett vilket sim de ringer till?

Ursprungligen av GustafMA:

Kan du inte binda olika signaler till olika nummer oavsett vilket sim de ringer till?

Halloj.
Visst funkar det, men har man jobbnummret också och 500 anställda så vill man kunna ha ett förval för olika linjer.

Jo, det köper jag. Men du kan lösa det ändå. Jag sorterar mina kontakter i olika grupper: Fru, barn, föräldrar och syskon, övrig släkt, vänner, bekanta, chef, kollegor, affärsbekanta samt alla andra. Dessa grupper får alla olika signaler och sedan olika regler när genomringning ifrån dem är tillåten. Har c:a 750 kontakter i min telefonbok och det funkar hyggligt. Jag använder två simkort för att ha ett jobbnummer och ett privat nummer som jag kan ge ut som det är lämpligt, men regler för vem som får ringa när och hur det låter är inte avhängiga av vilket simkort som är aktivt för ett givet samtal.

Ursprungligen av GustafMA:

Jo, det köper jag. Men du kan lösa det ändå. Jag sorterar mina kontakter i olika grupper: Fru, barn, föräldrar och syskon, övrig släkt, vänner, bekanta, chef, kollegor, affärsbekanta samt alla andra. Dessa grupper får alla olika signaler och sedan olika regler när genomringning ifrån dem är tillåten. Har c:a 750 kontakter i min telefonbok och det funkar hyggligt. Jag använder två simkort för att ha ett jobbnummer och ett privat nummer som jag kan ge ut som det är lämpligt, men regler för vem som får ringa när och hur det låter är inte avhängiga av vilket simkort som är aktivt för ett givet samtal.

Jo, fattar det du menar. Tänkte att det skall vara lätt att bara gå på inställningar/Mobilnät/Abonnemang och välja en förvald för varje linje. Utan knep o knåp med adressboken. Har skickat frågan till Apple/Feedback också.

1
Bevaka tråden