Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digitala reklambyråer kritiserar iOS 14

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sexton europeiska reklambyråer med koppling till både Facebook och Google kritiserar Apples iOS 14 för att försvåra för deras verksamhet.

Läs hela artikeln här

Så oväntat...?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-04 11:40

Utmärkt. Det betyder att Apple har lyckats bra med sina nya funktioner.

  • Medlem
  • 2020-07-04 12:29

Ska bli intressant om de får gehör för sin kritik eller om användarens integritet väger tyngre även här.

För min del skulle det kunna finnas tre sådan pop up-rutor, så man är säker på att man valt rätt för varje app man tillåter spårning.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-07-04 13:36

TikTok avslöjades och nu senast har LinkedIn också fastnat med fingrarna, eller hela handen snarare, i syltburken.
Buggar? Jojo, säkert.

https://twitter.com/doncubed/status/127875710...

När det gäller linkedin så tror jag mer på slarvig programmering

Vad har du för anledningar att tro att massiva integritetskränkningar från teknologikonglomeratens sida inte är högst medvetna utan handlar om "slarvig programmering"?

  • Superhjälte
  • 2020-07-05 20:17

De har fått hålla på med detta alldeles för länge. Det är bra att Apple m.fl. sätter ner foten nu.

Flyttade nyligen all min e-post till en tjänst som blockerar så kallade tracking pixels. Helt plötsligt får jag mejl med ”Det var längesen du läste vårt nyhetsbrev” fastän jag läser det fortfarande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-07-05 20:22
Ursprungligen av Zop:

De har fått hålla på med detta alldeles för länge. Det är bra att Apple m.fl. sätter ner foten nu.

Flyttade nyligen all min e-post till en tjänst som blockerar så kallade tracking pixels. Helt plötsligt får jag mejl med ”Det var längesen du läste vårt nyhetsbrev” fastän jag läser det fortfarande.

Får man fråga vad detta är för e-posttjänst?

  • Superhjälte
  • 2020-07-05 20:42
Ursprungligen av zinned:

Får man fråga vad detta är för e-posttjänst?

https://hey.com/the-hey-way/

Intressant. De har rätt i att email har stagnerat i evigheter vid det här laget. @Zop Du får gärna komma med lite synpunkter på hur det funkar för dig när du använt det ett tag.

1
Bevaka tråden