Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: AirPods Pro - Som AirPods borde varit från start

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-07-01 21:44

Har själv varit lite fundersam på de olika priserna. Söker man på CDON finns dom där från 2386 kronor till 3190 kronor beroende på från vilket företag de skickas.

Ursprungligen av reboot81:

Slog mix oxå att priset skiljer så mycket, från 2400 och upp till Apples 3200. (Butiken som säljer för 2299kr, där är inte någon moms medräknad!)

Köpte mina ingår på telia 3 195.0 kr Med moms 2 556.0 kr Utan moms

Fråga om laddning: Upptäckte att kabeln är annorlunda än det brukar vara för mina tidigare airpods. Vad är det för specifik kontakt man ska köpa till till dem?
Kan dom inte laddas från mobilen /dvs att man har dom intill mobilen och dom laddas av den?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-07-02 10:52
Ursprungligen av calinou:

Fråga om laddning: Upptäckte att kabeln är annorlunda än det brukar vara för mina tidigare airpods. Vad är det för specifik kontakt man ska köpa till till dem?
Kan dom inte laddas från mobilen /dvs att man har dom intill mobilen och dom laddas av den?

Samma kontakt som med AirPods dvs lightning.

Nej den funktionen finns inte.

Ursprungligen av Innis:

Samma kontakt som med AirPods dvs lightning.

Nej den funktionen finns inte.

ok! tack för svaret! då har dom ändrat ena ändan på kabeln pga den är plattare.
Tur att jag köpt ny iPhone samtidigt sa att man fick nya kontakten med i förpackningen annars hade jag varit utan passande till nya AirPods. Dessutom sade dom i butiken att det är samma kontakt som iPhone 6 + vilket det inte är i ena ändan. Varför byts det hela tiden kan man undra?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-02 12:13

iPhone 6 plus har också Lightning-kontakt.

Lightning-kontakten kom 2012 och innan dess har det bara varit en 30-polig kontakt. Knappast något byte "hela tiden".

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-07-02 12:21
Ursprungligen av calinou:

ok! tack för svaret! då har dom ändrat ena ändan på kabeln pga den är plattare.
Tur att jag köpt ny iPhone samtidigt sa att man fick nya kontakten med i förpackningen annars hade jag varit utan passande till nya AirPods. Dessutom sade dom i butiken att det är samma kontakt som iPhone 6 + vilket det inte är i ena ändan. Varför byts det hela tiden kan man undra?

Nej det är INTE ändrad i någon ända på kabeln för laddning mellan AirPods eller AirPods Pro.
Jo det är EXAKT samma samma kabel som används för att ladda iPhone 6+ som för att ladda AirPods

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-07-02 12:23
Ursprungligen av calinou:

Varför byts det hela tiden kan man undra?

Det gör det inte heller.
30-pin kontakten kom 2003 och användes till 2012
Ligtning kom 2012 och används än.
Så det är ETT byte på 17år

Är det att byta hela tiden?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-07-02 12:45

Du har nog fått modellen med USB-C till lightning, därav en annan och mindre kontakt.

Ursprungligen av Innis:

Det gör det inte heller.
30-pin kontakten kom 2003 och användes till 2012
Ligtning kom 2012 och används än.
Så det är ETT byte på 17år

Är det att byta hela tiden?

Jag visste inte att det kommit nya varianter. ?Jag har USB i ena ändan i alla mina kontakter. I min MBP är det usb portar också som matchar. Enligt bilden är det den nya jag har fått med mobilen.

Annan fråga....Hur gör man för att byta ut gummipluppen? ska man alltså dra så att hela delen inkl. plastdelen lossnar?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-07-02 13:23

Om du menar på lurarna så ja, dra loss och tryck tillbaka nya, litegrann våld gäller.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-07-02 13:24
Ursprungligen av calinou:

Jag visste inte att det kommit nya varianter.

Ändock så säger du att det byts hela tiden ?

Bevaka tråden