Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Curve ApplePay - är avstängt då Wirecard gått i kåkå

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-26 21:55

Curve som kan samla konto/kreditkort under ett kort och gör att t.ex. att det går att använda SEB-kort med ApplePay.

Curve är totalt avstängt då kortgivaren Wirecard gått i kåkå i ett jättebedrägeri.

https://community.curve.app/t/wirecard-update...

https://www.svd.se/tyska-borsrysaren-jakten-p...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-28 20:52

Det ska ju dock sägas att Curve endast använde deras tjänster och har jobbat på att lämna Wirecard under en tid och detta bidrar endast till att arbetet speedas upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-28 21:00

Går hoppas att de hittar en ny kortgivare så att man kan börja använda ApplePay igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-28 21:20
Ursprungligen av ne100:

Går hoppas att de hittar en ny kortgivare så att man kan börja använda ApplePay igen.

Tar nog inte så lång tid innan detta är löst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-29 01:31
Ursprungligen av ne100:

Går hoppas att de hittar en ny kortgivare så att man kan börja använda ApplePay igen.

De är snabba...

  • Medlem
  • 2020-06-29 09:56

Ja, jag var rädd att det skulle ta veckor att fixa...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-29 10:57
Ursprungligen av zinned:

De är snabba...

Jag fick också mejlet. Imponerande snabbhet. Svettiga dagar hos Curve. Några kan vara värda påökt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2020-06-29 13:47

Jag lyckas inte verifiera mitt SEB-kort nu, men Handelsbanken fungerar. Det kanske tar någon dag till. Har någon annan samma problem?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-29 13:58
Ursprungligen av Ola:

Jag lyckas inte verifiera mitt SEB-kort nu, men Handelsbanken fungerar. Det kanske tar någon dag till. Har någon annan samma problem?

Jag har inte fått någon notis om att jag behöver göra det, har heller inte försökt köpa något med det.

  • Medlem
  • Borås
  • 2020-06-29 14:01
Ursprungligen av zinned:

Jag har inte fått någon notis om att jag behöver göra det, har heller inte försökt köpa något med det.

Det syntes direkt i appen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-29 15:41

Funkar igen med ApplePay snabbt jobbat.

Har två SEB-kort.
Inte behövt göra någon uppdatering eller annat.

LITE SENARE.
Flytta betalning i efterskott till annat kort är avaktiverat

  • Medlem
  • Borås
  • 2020-06-29 15:49

Jag fick ta bort mitt SEB-kort och lägga till det igen, sen fungerade det igen. Historiken fanns kvar, känns som en Curve-bugg. Men diggar Curve hårt ändå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-29 16:26
Ursprungligen av ne100:

Funkar igen med ApplePay snabbt jobbat.

Apple uppdaterade sin sida om deltagande banker i Apple Pay så sent som igår, och enda ändringen var att Curve ströks från samtliga länder. Någon får snart uppdatera sidan igen...
Sidan stämmer inte alltid, av någon anledning tog det några månader efter lansering innan Swedbank var med på den listan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-29 20:59
Ursprungligen av ne100:

LITE SENARE.
Flytta betalning i efterskott till annat kort är avaktiverat

Ja, de fixar till funktionerna i steg.

Ruskigt kvicka är de på att lösa problemen hur som helst.

  • Medlem
  • 2020-06-29 21:55
Ursprungligen av zinned:

Ja, de fixar till funktionerna i steg.

Ruskigt kvicka är de på att lösa problemen hur som helst.

Ja det gick snabbt. Mina kort behövde inte läggas in på nytt utan funkar igen. Desto värre är det med mitt P.F.C kort som tyvärr ännu ligger nere. Där jobbar man inte riktigt lika snabbt med att få igång maskineriet.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2020-06-30 06:33

Det enda jag behövde göra var att aktivera om mitt rememberkort. Övriga kort fungerade efter haveriet helt utan problem.

1
Bevaka tråden