Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC: Med iOS 14 kan du styra mobilen genom att knacka på den

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple hann inte med att berätta om alla nya funktioner i iOS 14 på WWDC igår men en ball funktion är att vi nu kan styra vår iPhone från dess baksida.

Läs hela artikeln här

Gillar alla dessa mindre nyheter som inte visades på keynoten. De är som små kinderägg ?

Ursprungligen av Sledde:

Gillar alla dessa mindre nyheter som inte visades på keynoten. De är som små kinderägg ?

Jamen visst är dem!

Älskar denna funktionen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-23 13:02

Detta har jag väntat på men ges jag inte möjligheten att styra en scen i HomeKit så har jag ingen glädje av den. Åtminstone ges möjligheten att styra en Genväg.

Ursprungligen av zinned:

Detta har jag väntat på men ges jag inte möjligheten att styra en scen i HomeKit så har jag ingen glädje av den. Åtminstone ges möjligheten att styra en Genväg.

Har kollat på min telefon nu och någon sådan möjlighet finns inte men däremot finns alla ens shortcuts som alternativ så går att lösa den vägen

Kommer knackningar på baksidan funka med skal/plånboksfodral?

Ursprungligen av CekariYH:

Kommer knackningar på baksidan funka med skal/plånboksfodral?

Fungerar med Apple läderskal

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-23 21:32
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Har kollat på min telefon nu och någon sådan möjlighet finns inte men däremot finns alla ens shortcuts som alternativ så går att lösa den vägen

Vet du vad jag tänker på? Att lösa så att de ”korkade” smart-låsen kan bli mer intelligenta. Geofence är skräp så upplåsning med det när man kommer med nävarna fulla av Ica-kassar är inte att tänka på men nu kan man ju då lösgöra ett finger och knacka två gånger på luren i fickan.

Skulle du som kör iOS 14 kunna testa om en genväg som styr en HomeKit-enhet fungerar med två knackningar? Det jag oroar mig för där är att det inte sker automatiskt utan att man manuellt måste godkänna att den körs.

Ursprungligen av zinned:

Vet du vad jag tänker på? Att lösa så att de ”korkade” smart-låsen kan bli mer intelligenta. Geofence är skräp så upplåsning med det när man kommer med nävarna fulla av Ica-kassar är inte att tänka på men nu kan man ju då lösgöra ett finger och knacka två gånger på luren i fickan.

Skulle du som kör iOS 14 kunna testa om en genväg som styr en HomeKit-enhet fungerar med två knackningar? Det jag oroar mig för där är att det inte sker automatiskt utan att man manuellt måste godkänna att den körs.

Jag kan i alla fall köra genvägar som startar Netflix utan problem och utan att behöva godkänna att den körs (osäker på det är svar på din fråga)

Att sedan genvägar skapar tomma genvägar varje minut eller så är en intressant bugg...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-23 21:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kan i alla fall köra genvägar som startar Netflix utan problem och utan att behöva godkänna att den körs (osäker på det är svar på din fråga)

Att sedan genvägar skapar tomma genvägar varje minut eller så är en intressant bugg...

Olika triggers ges olika uttryck i Genvägar. Apples beslut.

Tomma genvägar har jag inga problem med

Ursprungligen av zinned:

Olika triggers ges olika uttryck i Genvägar. Apples beslut.

Tomma genvägar har jag inga problem med

Tro mig, du skulle få problem

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-24 00:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Tro mig, du skulle få problem

Skulle få problem? När då? Vad skulle jag göra för att uppleva det problemet du har med tomma genvägar? Har aldrig hänt mig.

Ni som har denna knackfunktion vad har ni för mobil, och gäller denna funktion även på äldre mobiler än tex iPhone 11?

Ursprungligen av zinned:

Skulle få problem? När då? Vad skulle jag göra för att uppleva det problemet du har med tomma genvägar? Har aldrig hänt mig.

Jag trodde att det var tydligt att min kommentar gällde hur genvägar uppträder i första ios14 betan så det första du ska göra för att uppleva det problemet är att installera betan.

Senast redigerat 2020-06-24 05:21
Ursprungligen av Laserturken:

Ni som har denna knackfunktion vad har ni för mobil, och gäller denna funktion även på äldre mobiler än tex iPhone 11?

iPhone 11 Pro Max

BTE: Det största problemet som jag ser är risken för ”false positives” - att telefonen registrerar en aktivering trots att du inte avsåg det. Jag får falska aktiveringar då och då - exempelvis när jag lägger ner telefonen

Samtidigt som telefonen inte heller detekterar när jag försöker aktivera funktionen - men det kopplar jag mer till mitt läderskal

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-24 21:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag trodde att det var tydligt att min kommentar gällde hur genvägar uppträder i första ios14 betan så det första du ska göra för att uppleva det problemet är att installera betan.

My bad, det missade jag. Kör som sagt inte betan.

Ursprungligen av BlackSmp:

iPhone 11 Pro Max

BTE: Det största problemet som jag ser är risken för ”false positives” - att telefonen registrerar en aktivering trots att du inte avsåg det. Jag får falska aktiveringar då och då - exempelvis när jag lägger ner telefonen

Om man använder tre knack så lär det väl vara svårt iaf, eller?

1
Bevaka tråden