Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC: macOS Big Sur gör att vi känner oss som hemma

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har nog aldrig varit tydligare var Apple är på väg med sina olika produkter och den röda tråden lyser starkare än någonsin.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2020-06-23 20:31

Catalina har de väl ännu (aldrig) fått riktig ordning på?

Håller mig till Mojave och hoppas de någorlunda snabbt får till en hyfsat buggfri Big Sur. Väldigt sur annars..;-//

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-23 22:50
Ursprungligen av jas:

Catalina har de väl ännu (aldrig) fått riktig ordning på?

Håller mig till Mojave och hoppas de någorlunda snabbt får till en hyfsat buggfri Big Sur. Väldigt sur annars..;-//

Vad är det för fel på Catalina?

  • Medlem
  • 2020-06-23 23:10

Jag vill ha big sur, men har en Mac mini late 2012, som jag tänkte rusta upp med ny SSD och 16 gb ram ..

Är det helt kört att få in Big Sur?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-24 08:07
Ursprungligen av Jeo:

Jag vill ha big sur, men har en Mac mini late 2012, som jag tänkte rusta upp med ny SSD och 16 gb ram ..

Är det helt kört att få in Big Sur?

Om din modell inte finns med så nej.

  • Medlem
  • 2020-06-24 09:17
Ursprungligen av Innis:

Om din modell inte finns med så nej.

Tackar!
Då får jag nöja mig med att den förhoppningsvis blir snabbare än innan..

  • Medlem
  • 2020-06-24 09:29

Det var riktigt länge sedan jag kände ett habegär över en ny version av OS X/MacOS. Men jag hoppas att detta kan bli något.

Ursprungligen av Jeo:

Jag vill ha big sur, men har en Mac mini late 2012, som jag tänkte rusta upp med ny SSD och 16 gb ram ..

Är det helt kört att få in Big Sur?

Ursprungligen av Jeo:

Tackar!
Då får jag nöja mig med att den förhoppningsvis blir snabbare än innan..

Med tiden lär dosdude1 skapa ännu en patcher för att få senaste macOS att funka på äldre hårdvara. Han har redan gjort det för tidigare system. Caveat är dock att SIP avaktiveras plus att man inte kan starta med tangentkombinationer av olika slag. Plus annat krångel som har med moddningar att göra, förstås. Jag har en mini av samma generation som du och ämnar testa i alla fall. Jag har SSD och 16 GB RAM. Fast inte på länge, buggfesten skippar jag gärna.

http://dosdude1.com/software.html

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2020-06-24 11:20
Ursprungligen av Innis:

Vad är det för fel på Catalina?

Var ovanligt mycket buggar i början, och vad jag läst kvartår en del problem fortfarande.

Möjligen har det mesta löst sig för flertalet användare med någon av de senaste uppdateringarna.

Själv brukar jag ligga 6-12 mån efter första release, men om Big Sur inte är en surdeg så hoppar jag över Catalina och gottar mig åt allt det nya framåt Lucia el så:-)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-06-24 11:39
Ursprungligen av jas:

Catalina har de väl ännu (aldrig) fått riktig ordning på?

Håller mig till Mojave och hoppas de någorlunda snabbt får till en hyfsat buggfri Big Sur. Väldigt sur annars..;-//

Det du säger är något av en standard kommentar från några användare, kommer alltid när Apple släpper nya OS-versioner.

Själv har jag kört Catalina beta sedan dag ett och har inte haft några buggar jag kan minnas. Kör Big sur nu och den har fungerat perfekt med bla Office och Adobe

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2020-06-24 12:07
Ursprungligen av MatsOlov:

Det du säger är något av en standard kommentar från några användare, kommer alltid när Apple släpper nya OS-versioner.

Själv har jag kört Catalina beta sedan dag ett och har inte haft några buggar jag kan minnas. Kör Big sur nu och den har fungerat perfekt med bla Office och Adobe

Det var mer nöje installera det senaste när man var yngre, numera är jag hellre först med det näst sista!

Pudel: Måhända är inte Catalina särskilt sämre än tidigare versioner, måhända har jag delvis hämtat mina intryck från någon artikel på MacWorld.se, och de är ju allmänt kända för sin negativa inställning till det mesta...

Mest brukar årliga uppdateringen vara lite småputs här å där, men nu när iOS, iPadOS och MacOS integreras grafiskt och Catalyst-appar blir fullfjädrade så finns det ju anledning hänga på låset, för de mobila enheterna brukar jag hålla någorlunda nära senaste release.

Eep, där blev min tidiga 2013-MBP utputtad ur uppdateringsracet. Ligger också kvar på förra operativet (Mojave?), från början eftersom jag inte hade fixat lösningar för nån 32-bitarsapplikation som spökade, men sedan mer och mer eftersom förvånansvärt många kompisar haft problem med Catalina. Nu är det kanske inte ens värt att byta, eftersom jag ändå inte kan fortsätta hänga med nästkommande versioner.

Lutar åt att det bästa är att vänta på att datorn brakar ihop (den är oförskämt pigg i nuläget, men ändå!). Då måste förmodligen ändå nästan allt bytas ut, såatteh. Brukar annars ligga ca 10 månader efter varje operativsystem-release, på ett ungefär.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-24 22:53
Ursprungligen av jas:

Var ovanligt mycket buggar i början, och vad jag läst kvartår en del problem fortfarande.

Möjligen har det mesta löst sig för flertalet användare med någon av de senaste uppdateringarna.

Själv brukar jag ligga 6-12 mån efter första release, men om Big Sur inte är en surdeg så hoppar jag över Catalina och gottar mig åt allt det nya framåt Lucia el så:-)

Så du vet inte utan går på vad du läst. Jag trodde du hade själv hade upplevt buggar som du kunde dela med dig.

1
Bevaka tråden