Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så kan du se WWDC ikväll

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ikväll är det dags för mjukvarufest och WWDC sparkar igång där vi kan förvänta oss att se en hel del nyheter i de kommande operativsystemen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2020-06-22 10:11

Apple Event-app hänvisar bara till Apples TV-app nu.

Ursprungligen av garda:

Apple Event-app hänvisar bara till Apples TV-app nu.

Stämmer. Och enligt flera guider på nätet så ska WWDC 2020 vara featured i Apple TV-appen, men jag hittar den varken på Apple TV eller iPhone. Man ska kunna söka på ”WWDC” i Apple TV-appen, men jag hittar bara WWDC 2019. Nån som fått det att funka?

Får väl titta via Youtube annars, där ligger streamen redo.

  • Medlem
  • 2020-06-22 16:15

Vi vet var vi ska se det.
...men var snackar man skit under keynoten då? Vilken irc, discord osv. är det som gäller?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2020-06-22 16:16
Ursprungligen av Sperious:

Stämmer. Och enligt flera guider på nätet så ska WWDC 2020 vara featured i Apple TV-appen, men jag hittar den varken på Apple TV eller iPhone. Man ska kunna söka på ”WWDC” i Apple TV-appen, men jag hittar bara WWDC 2019. Nån som fått det att funka?

Får väl titta via Youtube annars, där ligger streamen redo.

Likadant hos mig

  • Medlem
  • 2020-06-22 16:23
Ursprungligen av Choke55:

Likadant hos mig

Skulle gissa att den kommer någon timme innan det börjar.

Ursprungligen av garda:

Skulle gissa att den kommer någon timme innan det börjar.

En timme kvar och fortfarande inget. Brukar ligga uppe nån vecka innan normalt. Plus att flera guider på nätet skriver att den redan finns. Nåt som skitit sig för mig och vissa andra.

Ursprungligen av Sperious:

En timme kvar och fortfarande inget. Brukar ligga uppe nån vecka innan normalt. Plus att flera guider på nätet skriver att den redan finns. Nåt som skitit sig för mig och vissa andra.

Gå in på appen ”Apple events”. Klicka på ”läs mer”-knappen. Klicka på ”öppna nu”-knappen. Där ligger det.
Hittade inte heller genom att söka i Apple TV-Appen.

  • Medlem
  • 2020-06-22 18:46
Ursprungligen av Sperious:

En timme kvar och fortfarande inget. Brukar ligga uppe nån vecka innan normalt. Plus att flera guider på nätet skriver att den redan finns. Nåt som skitit sig för mig och vissa andra.

Ja, tomt här med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-22 18:47

Nu har det börjat.

Ursprungligen av RogerK:

Gå in på appen ”Apple events”. Klicka på ”läs mer”-knappen. Klicka på ”öppna nu”-knappen. Där ligger det.
Hittade inte heller genom att söka i Apple TV-Appen.

Tack. Har dock raderat den appen... får se om den finns att ta hem.

Edit: Den gick att ladda ner och där fanns det, via länken till tv-appen. Tack!

  • Medlem
  • 2020-06-22 18:57
Ursprungligen av Sperious:

Tack. Har dock raderat den appen... får se om den finns att ta hem.

Edit: Den gick att ladda ner och där fanns det, via länken till tv-appen. Tack!

Jag hittade i developer-appen

Då kör vi då...

Gillar verkligen App Library och nya Widgets ????
PiP verkar ju väldigt smidigt också ?

Kommer inte AppleWatch fungera som carkey?

Ursprungligen av Chaosstar:

Kommer inte AppleWatch fungera som carkey?

Det kan ju komma med Watch Os delen.

Ringnotiser Attefors. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-22 20:51

Jahapp...

Så länge jag inte råkade missa det så blev det ingen info om AirTags denna keynoten heller. Vågar man hoppas på ett nytt event snart?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-22 21:00

Alla rykten stämde.

Apple lämnar Intel, med egen CPU även för deras datorer.

Och iOS implementerar äntligen flera av funktionerna som funnits på Android i åratal.

Det mesta verkar bra. Apple har verkligen jobbat.

Det enda jag inte gillade var de blaffiga skuggorna för ikonerna på nya macOS Big Sur. Apples platta grafiska gränssnitt efter att de lämnade förlegade skeuomorphism har varit min favorit. Men nu gör tyvärr jättelika skuggor ett återtåg. ? Det får vi leva med ?
https://www.apple.com/macos/big-sur-preview/

Senast redigerat 2020-06-22 21:11
Ursprungligen av zinned:

Jahapp...

Så länge jag inte råkade missa det så blev det ingen info om AirTags denna keynoten heller. Vågar man hoppas på ett nytt event snart?

Ja de får komma ett event snart med den, ny ATV och HomePod mini ??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-22 22:13
Ursprungligen av Sledde:

Ja de får komma ett event snart med den, ny ATV och HomePod mini ??

Vanlig HomePod eller Mini, spelar ingen roll för mig. Det plus det viktigaste - AirTags - så är jag nöjd

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-06-22 22:35
Ursprungligen av iSweden:

Det enda jag inte gillade var de blaffiga skuggorna för ikonerna på nya macOS Big Sur. Apples platta grafiska gränssnitt efter att de lämnade förlegade skeuomorphism har varit min favorit. Men nu gör tyvärr jättelika skuggor ett återtåg. ? Det får vi leva med ?
https://www.apple.com/macos/big-sur-preview/

Men det är väl ingen fara? Skuggorna kommer ju bara i program-ikonerna. Själva UI är ju ännu mer platt än tidigare. Påverkar ju inget program i MacOS. Visst kommer vi alla ihåg kalender-appen i iOS...

1
Bevaka tråden