Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handelsbanken rustar upp för Apple Pay

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-17 21:24
Ursprungligen av Innis:

Ja det är jobbigt att komma ihåg saker. Undrar hur folk gjorde förut när man var tvungen att betala räkningar manuellt.

För mig handlar det inte om att komma ihåg utan snarare ett extra moment som tillför onödigt krångel i mitt liv. Betalar alltid med kort direkt. Krånglar hellre med återbetalning de ytterst få gånger jag ska returnera något än varje gång jag köper något med kort.

För mig är fakturor för vardagsköp som onödiga notiser.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-17 21:31
Ursprungligen av ibish:

För mig handlar det inte om att komma ihåg utan snarare ett extra moment som tillför onödigt krångel i mitt liv. Betalar alltid med kort direkt. Krånglar hellre med återbetalning de ytterst få gånger jag ska returnera något än varje gång jag köper något med kort.

För mig är fakturor för vardagsköp som onödiga notiser.

Onödigt krångel att bli påmind att betala? Tittar man på Lyxfällan så ser man att det är alldeles för LITE notiser att betala sina räkningar ?

Det verkar som du inte fattar hur det fungerar att betala med ApplePay och Klarna. Förkovra dig lite.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-17 22:14
Ursprungligen av Innis:

Onödigt krångel att bli påmind att betala? Tittar man på Lyxfällan så ser man att det är alldeles för LITE notiser att betala sina räkningar ?

Det verkar som du inte fattar hur det fungerar att betala med ApplePay och Klarna. Förkovra dig lite.

Liknelsen med lyxfällan haltar eftersom jag inte handlar på kredit ?

Stort fan av Apple Pay. Använder det så mycket det går. Därav hoppas jag att alla banker inför det.

Jag bytte bort Handelsbanken i tror om att de var de enda som inte stötte Apple Pay. Glad i hågen valde jag Länsförsäkringar i övertygelsen att de stöttade Apple Pay.

Jag kände mig rätt så korkad när jag upptäckte att Länsförsäkringar INTE har funktionen ???

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-18 08:26
Ursprungligen av ibish:

Stort fan av Apple Pay. Använder det så mycket det går. Därav hoppas jag att alla banker inför det.

Jag har endast använt Apple Pay under drygt två års tid nu. Klockrent.

Ursprungligen av ibish:

Väldigt bekvämt när Apple Pay funkar med ens vanliga bank och man slipper omvägar som att tanka andra kort osv.

Jag kan köpa det, även om överföringen är gjord på 10 sekunder. Alternativet är ju annars Curve, då behöver du ju aldrig föra över några pengar.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-06-22 08:29

Det lär väl regna i helvedet innan SEB stiger på Apple Pay-tåget. Måste få tummarna loss och stiga av tåget som SEB-kund.

  • Medlem
  • 2020-06-22 18:32
Ursprungligen av Jedih:

Det lär väl regna i helvedet innan SEB stiger på Apple Pay-tåget. Måste få tummarna loss och stiga av tåget som SEB-kund.

Ja nu är SEB sist kvar av storbankerna och svamlet om att man följer utvecklingen fortsätter precis som vanligt. Tragiskt att man har sånt motstånd till detta med moderna betalningar och att låta kunden själv välja hur man vill betala. Spelar ingen roll hur mycket kunderna vädjar. I snart 3 år har man fullständigt skitit i det. Pinsamt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-06-22 22:20
Ursprungligen av Vesto:

Ja nu är SEB sist kvar av storbankerna och svamlet om att man följer utvecklingen fortsätter precis som vanligt. Tragiskt att man har sånt motstånd till detta med moderna betalningar och att låta kunden själv välja hur man vill betala. Spelar ingen roll hur mycket kunderna vädjar. I snart 3 år har man fullständigt skitit i det. Pinsamt!

De som inte har fattat det innan bör ju fatta det nu - bankerna skiter högaktningsfullt i sina kunder. Kan de lura dem och lägga egna kostnader ut på kunden så gör de det. Det finns för mig få tjänsteleverantörer som är så långt från att vara kundmedvetna och leverera service som banker.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2020-06-23 09:34
Ursprungligen av zinned:

De som inte har fattat det innan bör ju fatta det nu - bankerna skiter högaktningsfullt i sina kunder. Kan de lura dem och lägga egna kostnader ut på kunden så gör de det. Det finns för mig få tjänsteleverantörer som är så långt från att vara kundmedvetna och leverera service som banker.

Nej, de är inte till för oss dödliga utan vi är till för dem att suga ut allt de kan! Parasiter är vad de är och vi är endast bra att ha när det går dåligt för bankerna och vi måste in och rädda dem med skattemedel.

Ursprungligen av Redaktionen:

Trots att Apple Pay har funnits i flera år har inte alla banker i Sverige hoppat på tåget, men snart adderas en bank till listan.

Läs hela artikeln här

NU finns den där

Fick en notis när jag loggade in i appen och nu ligger kortet i klockan!

Bevaka tråden