Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formar av alla iPhone 12-modeller dyker upp på Twitter

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi närmar oss höstens lansering och ytterligare spår av den slutgiltiga designen kommer fram.

Läs hela artikeln här

Får de USB-C?

Ursprungligen av Zeugma:

Får de USB-C?

Många rykten pekar på att de inte får det tråkigt nog. Istället sägs det att Apple väntar och gör en helt portlös telefon nästa eller näst nästa år.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Många rykten pekar på att de inte får det tråkigt nog. Istället sägs det att Apple väntar och gör en helt portlös telefon nästa eller näst nästa år.

Tja, det kanske är framtidens melodi. Då hoppas jag att de kan förhindra att diverse logistiska problem kommer i kölvattnet.

Sedan har ju Apple tjänat en vacker slant på att licensiera ut lightning till andra tillverkare. Kan man kanske anta att Apples nya portlösa system innebär ny proprietär programvara, som också licensieras ut? ?

Ursprungligen av Zeugma:

Sedan har ju Apple tjänat en vacker slant på att licensiera ut lightning till andra tillverkare. Kan man kanske anta att Apples nya portlösa system innebär ny proprietär programvara, som också licensieras ut? ?

Ja det kan vi nog nästan anta faktiskt Ny version av smart connect eller liknande kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-15 12:21

Jag har en XS idag och tänker troligen byta i höst. 100% säker om det blir USB-C och 99,9 om det fortsätter vara lightning. Vill egentligen inte ha större än dagen 5,8" men får väl bli 6,1 Pro, vad den nu kan heta, 12 Pro?

Jag har funderat en hel del på detta med skärmstorlek och inser att redan nu med 5,8 blir det allt mer sälla jag använder min iPad Pro 11" vid lite hastigt läsande och skrivande, typ här eller på TV. Men även en snabb genomflygning av DN, SVD, AB etc görs på telefonen eller MPB. Med 6,1 lär ju iPaden få en ännu mer undanskymd roll.

Det enda jag vill är att dom gör om/flyttar är den förbaskade knappen mitt emot öka/minska volymknapparna.
Helt jäkla omöjlig att trycka på, speciellt om man ska bekräfta något med en dubbeltryckning när man har ett plånboksfodral.
1. Man tar en skärmavbild ist.
2. Man missar lite med dubbeltryckningen och blir inte godkänd och få börja om från början...
3. Man flyttar mobilen i det magnetiska plånboksfodralet så kamerorna hamnar fel och delvis skyms...
4. Glömde vad det va får något, men det finns nog fler...

  • Medlem
  • 2020-06-15 13:27

Ser det inte ut som volymknapparna och brytaren för ljudlöst hamnar mycket längre ner än tidigare på de större modellerna?

För min del lutar de åt minstingen 5,4".

  • Medlem
  • 2020-06-16 11:29

Berätta gärna varför alla blir så upphetsade kring USB-C? Jag fattar inte grejen. Visst är det trevligt när så många enheter som möjligt har samma kontakt. Men det är ju knappast kontakten som får mig att byta telefon. Då ser jag hellre en helt portlös lösning.

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-06-16 12:09
Ursprungligen av Dalle:

Berätta gärna varför alla blir så upphetsade kring USB-C? Jag fattar inte grejen. Visst är det trevligt när så många enheter som möjligt har samma kontakt. Men det är ju knappast kontakten som får mig att byta telefon. Då ser jag hellre en helt portlös lösning.

Håller med, knappast make-or-break för telefonbyte för mig.

Det som jag gillar med USB-C dock är att vi för första gången i världshistorien (en aning överdrift), skulle kunna ha en och samma laddare till alla våra devices. Idag har jag en Macbook och en iPad Pro med USB-C, två iPhone och ett par AirPods Pro med Lightning (och en Kindle med micro-USB). Det hade ju varit rätt gott att när man ska ut och resa kunna packa en laddare och en kabel för allt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-16 12:31
Ursprungligen av Dalle:

Berätta gärna varför alla blir så upphetsade kring USB-C? Jag fattar inte grejen. Visst är det trevligt när så många enheter som möjligt har samma kontakt. Men det är ju knappast kontakten som får mig att byta telefon. Då ser jag hellre en helt portlös lösning.

I första hand är det ju att kunna använda samma sladd/laddare till alla enheter. Jag har en MBP och en iPad Pro med USB-C och sedan en iPhone och AirPods med lightning, sedan en liten BT-högtalare med Micro-USB. Dessutom en laptop med USB-C. Dessa prylar är vad jag ofta har omkring mig, både privat och på jobb. I mitt hem har jag tre ställen där jag vanligtvis sitter, eller kanske fyra. Alla dessa prylar, alla dessa ställen och alla dessa kontakter... För mig skulle det kännas som en stor befrielse om iPhone kom med USB-C. Sedan Air Pods 2 med samma. Då byter jag BT-högtalare till något med USB-C.

1
Bevaka tråden