Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

meddelande-app - bilderna levereras ej. Enbart via mobilen.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går bra att skicka bilder /även film via min mobil till flera av mina kontakter. Däremot fick dessa ej bilderna och film via meddelande-appen på datorn. Hos ena står det inte levererat. Hos andra står det inget och ser ut som det är levererat men icke. Vad kan det bero på?

Har de också Meddelanden eller får de sms/mms? De förra meddelandena hos mottagaren är blå, de senare gröna. Min son får inga bilder via mms, han har en Huawei.

Ursprungligen av Zeugma:

Har de också Meddelanden eller får de sms/mms? De förra meddelandena hos mottagaren är blå, de senare gröna. Min son får inga bilder via mms, han har en Huawei.

Texterna kommer fram. Bilder och video har det aldrig varit några problem. Det står ett blå streck som visar att det är stopp.

Ursprungligen av calinou:

Texterna kommer fram. Bilder och video har det aldrig varit några problem. Det står ett blå streck som visar att det är stopp.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Du kanske kan posta en maskerad skärmdump och visa som exempel?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-06-13 13:27
Ursprungligen av calinou:

Texterna kommer fram. Bilder och video har det aldrig varit några problem. Det står ett blå streck som visar att det är stopp.

Om du skickar ett vanligt textmeddelande, har den texten blå eller grön bakgrundsfärg?

2 meddelanden har en blå streck överst som det är någonting som håller på skickas.
1 meddelande har 1 av texterna som är grön. Resten är som vanligt blått.
Har inte haft problem förut att skicka filmer eller bilder via min meddelande-appen på min dator.

Ursprungligen av calinou:

2 meddelanden har en blå streck överst som det är någonting som håller på skickas.
1 meddelande har 1 av texterna som är grön. Resten är som vanligt blått.
Har inte haft problem förut att skicka filmer eller bilder via min meddelande-appen på min dator.

Du skickar som mms. Kan du skicka samma fil via mobilen direkt? Är det en stor bildfil? Mms skickar inte så stora bilder.
Jag har haft synkproblem med Meddelanden på macen (även Röstmemon). Oförklarligt problem som spontant ”släppte”. Drifttillförlitligheten i Icloud är sisådär.

Har samma problem. En bild kan skickas från telefonen utan problem. Samma bild mailad till min dator och sedan drag and droppad till meddelande appen går inte iväg.

( För övrigt känns meddelande appen i osx som ett. jäkla halvbygge generellt.)

Jag har gjort en omstart vilket hjälpte att bli av med blåa linjen. Det verkar alltså inte vara bara jag som har problem.......Det löste sig för denna gång. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden