Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kl 21 idag - live sändningen

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns ingen länk på 99 mac till live sändningen?

Ursprungligen av calinou:

Finns ingen länk på 99 mac till live sändningen?

Vilken livesändning?

Ursprungligen av CekariYH:

Vilken livesändning?

Har fått via E-post. Vågade inte klicka och tänkt kolla upp här men hittar inget om detta....

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-06-09 07:55

Du har väl fått länken i ett privat mail för att du är betalande medlem med en viss förmån.

Ursprungligen av Gäddnos:

Du har väl fått länken i ett privat mail för att du är betalande medlem med en viss förmån.

Visserligen men man skulle vilja ha mer info innan jag klickar på länk. Det kanske borde informeras på hemsidan även om det är bara tillgängligt för dom som har betalat. Kanske tom bra sätt att varva nya?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-09 14:51
Ursprungligen av calinou:

Finns ingen länk på 99 mac till live sändningen?

Jo i mailet du fått som du inte vågar klicka på ?

Ursprungligen av Innis:

Jo i mailet du fått som du inte vågar klicka på ?

Nej, tänker inte öppna. Även om det står 99mac så är jag aldrig hundra på att det kommer från dom i och med att det verkar vara inofficiellt.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-06-09 18:50
Ursprungligen av calinou:

Nej, tänker inte öppna. Även om det står 99mac så är jag aldrig hundra på att det kommer från dom i och med att det verkar vara inofficiellt.

Ingen fara att klicka på den länken gjorde det själv igår samt förra vecken. Om du fortfarande känner dig osäker kan du logga in på Patreon och klicka på länken därifrån.

Håller med om att det borde stå något om det även här på 99mac men som jag förståtts är det fortfarande i teststadiet, se det kanske kommer.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-06-09 19:51
Ursprungligen av calinou:

Nej, tänker inte öppna. Även om det står 99mac så är jag aldrig hundra på att det kommer från dom i och med att det verkar vara inofficiellt.

?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-06-10 11:48
Ursprungligen av calinou:

Nej, tänker inte öppna. Även om det står 99mac så är jag aldrig hundra på att det kommer från dom i och med att det verkar vara inofficiellt.

Om du med en dator ställer muspekaren på länken utan att klicka, så ser du vart länken leder, om det verkar vara en legitim länk eller något skumt.
Hur man gör det på iOS vet jag inte. Men man kan långhålla på den, kopiera länken och klistra in den i t ex Anteckningar, så ser man vart den leder.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-06-10 11:53
Ursprungligen av kenjon:

Hur man gör det på iOS vet jag inte. Men man kan långhålla på den, kopiera länken och klistra in den i t ex Anteckningar, så ser man vart den leder.

Långhåll och tryck på Göm förhandsvisning så ser du länken istället för förhandsvisning av sidan.

Mailet är för er som stödjer 99mac via Patreon och får möjligheten att "Live" se när podden spelas in...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-06-10 17:14

Alla utom Calinou förstår detta, hon ser troll och virus överallt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-06-11 10:04

Inget fel i att vara försiktig. Hur försiktig man är kan spegla ens kunskap inom området, och det är väl inget att reta upp sej på.
Alla är vi olika....

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-06-11 10:33

Better safe than sorry

Ursprungligen av Gäddnos:

Alla utom Calinou förstår detta, hon ser troll och virus överallt.

Det var nytt. ? Förut blev jag själv kallad för troll.

Ursprungligen av CekariYH:

Vilken livesändning?

Det är bara dom som betalar som får länken. Så du går miste om någonting intressant.

Ursprungligen av calinou:

Det är bara dom som betalar som får länken. Så du går miste om någonting intressant.

Hah, ok... försöker via PayPal auto debiterning, men funkar inte
Är det Paetron eller vad det nu heter som man betalar?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-06-11 18:38
Ursprungligen av CekariYH:

Hah, ok... försöker via PayPal auto debiterning, men funkar inte
Är det Paetron eller vad det nu heter som man betalar?

https://www.patreon.com/99mac Har där angett mitt PayPal konto för betalning. Det fungerar bra och dras från mitt Mastercard varje månad.

Ursprungligen av Marco:

https://www.patreon.com/99mac Har där angett mitt PayPal konto för betalning. Det fungerar bra och dras från mitt Mastercard varje månad.

Okay, får försöka igen då...

1
Bevaka tråden